بازی

مایکروسافت به دنبال خرید نتفلیکس است

مایکروسافت به دنبال خرید نتفلیکس است

مایکروسافت در طول چند سال گذشته شرکت‌های بزرگی را به زیر مجموعه خود اضافه کرده است و اکنون گفته می‌شود که این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۳ نتفلیکس را نیز بخرد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت از زمانی که در سال ۲۰۱۴ به این سمت ارتقا پیدا کرد، خریدهای گران قیمتی را انجام داده است. ابتدا شرکت سازنده بازی موفق ماینکرفت یعنی Mojang را به قیمت ۲.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. سپس، مایکروسافت، لینکدین را به قیمت ۲۶ میلیارد دلار و توسعه دهنده نرم‌افزار تشخیص گفتار و هوش مصنوعی Nuance را به مبلغ ۲۰ میلیارد دلار خریداری کرد.

مطلب پیشنهادی:بازی های رایگان استیم، اپیک گیمز، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس + بهترین تخفیف‌ها [هفته آخر آذر ۱۴۰۱]همین حالا با قیمت کمتر یا کاملا رایگان بازی کنید
بازی های رایگان استیم، اپیک گیمز، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس + بهترین تخفیف‌ها [هفته آخر آذر ۱۴۰۱]

خرید اکتیویژن بلیزارد با قیمت ۶۹ میلیارد دلار بزرگ‌ترین معامله این شرکت و حتی صنعت بازی بوده که البته هنوز به طور کامل نهایی نشده و در حال سپری کردن مراحل قانونی خود است.

مایکروسافت هم اکنون برای تصاحب خالق بازی‌های Call of Duty در حال مبارزه با قانون‌گذاران است، زیرا تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط شرکت دارنده ایکس باکس نگرانی‌های نظارتی زیادی را در مورد تسلط بر بازار به همراه داشته است.

نتفلیکس

مایکروسافت و نتفلیکس در حال حاضر همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند. نتفلیکس مایکروسا‌فت را به عنوان شریک تبلیغاتی خود برای یک سرویس اشتراکی جدید با پشتیبانی از تبلیغات انتخاب کرده. علاوه بر این، «برد اسمیت»، رئیس مایکرو‌سافت در هیئت مدیره نتفلیکس نیز حضور دارد.

همچنین باید اشاره کرد که نتفلیکس برنامه‌های بزرگی در زمینه بازی‌ها دارد. برای مثال اخیرا گفته شده بود که این شرکت قصد ساخت یک بازی نقش‌آفرینی بزرگ برای پی‌سی را دارد. تبدیل شدن به بخشی از امپراتوری مایکروسافت این جاه طلبی‌ها را افزایش خواهد داد.

مطلب پیشنهادی:بازی Somerville جا پای شاهکارهایی مثل اینساید و لیمبو می‌گذارداستادان قصه‌گویی بصری
بازی Somerville جا پای شاهکارهایی مثل اینساید و لیمبو می‌گذارد


بررسی استیم دک

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا