شبكه اجتماعی

آغاز تحقیقات تایوان درباره فعالیت غیرقانونی تیک‌تاک

تیک‌تاک که در تایوان استفاده گسترده ای ندارد، در آمریکا به دلیل نگرانی از احتمال دسترسی دولت چین به اطلاعات شخصی کاربران، تحت فشار قرار گرفته اما این پلتفرم شبکه اجتماعی، اتهامات مذکور را انکار کرده است.

به گزارش lastech از ایسنا، شورای امور سیاستگذاری سرزمین اصلی چین تایوان، با صدور بیانیه ای اعلام کرد یک گروه کاری که تحت نظر هیات دولت فعالیت دارد، فعالیتهای تجاری غیرقانونی تیک‌تاک در تایوان را شناسایی کرده است.

روزنامه لیبرتی تایمز تایوان گزارش کرد شرکت بایت دنس که مالک تیک‌تاک است، یک زیرمجموعه در این جزیره برای کسب و کار راه اندازی کرده که برخلاف قانون ممنوعیت فعالیتهای تجاری شبکه های اجتماعی چینی در تایوان است. شورای امور سرزمین اصلی، در واکنش به این گزارش، اعلام کرد: گروه کاری هیات دولت، متوجه شده است که در واقع این اقدام، نقض قانون بوده و مقامات قانونی، سرگرم تحقیقات هستند. در سالهای اخیر، سرزمین اصلی چین از پلتفرمهای ویدئویی کوتاه نظیر تیک‌تاک برای انجام عملیات شناختی و نفوذ در کشورهای دیگر استفاده کرده و ریسک بالایی وجود دارد که دولت چین، در حال جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران است.

تایوان فعالیتهای تجاری چینی مختلف از پلتفرمهای شبکه اجتماعی تا صنعت تولید تراشه ارزشمند را در این جزیره ممنوع کرده است. استفاده از اپلیکیشنهای چینی مانند تیک‌تاک برای دپارتمانهای دولتی تایوان ممنوع است.

فیس بوک و اینستاگرام که متعلق به شرکت آمریکایی متا پلتفرمز هستند، اصلی ترین پلتفرمهای شبکه اجتماعی هستند که در تایوان استفاده می شوند.

بر اساس گزارش رویترز، تایوان همواره مدعی بوده که چین از شبکه اجتماعی برای انتشار اطلاعات نادرست درباره این جزیره که پکن مدعی مالکیت آن است، استفاده می کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا