عمومی

ایسوس: با وجود کاهش تقاضای ماینرها، قیمت GPU فعلاً تعدیل نمی‌شود

ایسوس می‌گوید تقاضای ماینرها برای کارت گرافیک بسیار کم شده است بااین‌حال به دلیل بالا بودن تقاضا از سوی جامعه‌ی گیمرها، تعدیل قیمت کارت گرافیک به زمان بیشتری نیاز دارد. براساس گزارش Wccftech مدیرعامل ایسوس در جریان برگزاری جلسه‌ی مالی اخیر شرکت گفت حتی با وجود کاهش تقاضا از سوی ماینرها، احتمالاً ایسوس نمی‌تواند جواب‌گوی تقاضای بازار باشد.

به دلیل بالا رفتن ارزش رمزرزها و افزایش تقاضا از سوی ماینرها، قیمت کارت گرافیک در بازار تا سه برابر افزایش پیدا کرد، بااین‌حال در آغاز سال ۲۰۲۲ شرایط تغییر کرد و ماینرها به دلیل برخی مشکلات علاقه‌ی کمتری به کارت گرافیک نشان دادند. این موضوع باعث شده در ماه‌های اخیر قیمت کارت گرافیک کاهش یابد و تعداد بیشتری دردسترس مشتریان قرار بگیرد.

در زمان نوشته شدن این مقاله کارت‌های گرافیک جدید AMD و انویدیا در تقریباً تمامی فروشگاه‌های بزرگ قابل‌تهیه هستند و قیمتشان حدوداً پنج تا ۱۰ درصد بیشتر از قیمت استاندارد است. پیش‌بینی می‌شود با انتشار به‌روزرسانی Ethereum 2.0 قیمت کارت گرافیک مجدداً افت کند.

  • قیمت آیفون، کارت گرافیک و پردازنده افزایش پیدا می‌کند

ایسوس جزو شرکت‌هایی بود که از بالا رفتن تقاضا توسط ماینرها نهایت استفاده را برد و سود زیادی به جیب زد، به‌همین‌دلیل، این شرکت برای سازگاری با وضعیت جدید بازار به زمان بیشتری نیاز دارد. درحال‌حاضر تهیه‌ی کارت‌های گرافیک با قیمت استانداردِ تعیین‌شده توسط تولیدکنندگان کار سختی است، اما احتمالاً در ماه‌های پیش رو وضعیت بازار بهتر می‌شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا