رمز ارز

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته سوم آبان)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در یک هفته پرتلاطم و به دنبال انتشار اخبار مربوط به مشکلات نقدینگی و ورشکستگی صرافی بزرگ FTX، قیمت ارزهای دیجیتال افت قابل‌توجهی را تجربه کرد. روز گذشته، بیت کوین (BTC) بار دیگر به زیر ۱۷ هزار دلار سقوط کرد و قیمت اتریوم (ETH) نیز کمتر از ۱،۳۰۰ دلار باقی مانده است.

بیت کوین

به گزارش سایت بیت کوین نیوز، به دنبال انتشار اخبار مربوط به ورشکستگی صرافی FTX، روز گذشته همچنین گزارش شد که این صرافی دچار حمله هکری شده و حدود ۶۰۰ میلیون دلار از این پلتفرم در حال فروپاشی، برداشت شده است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

با واکنش بازار به آخرین اخبار پیرامون صرافی FTX، بیت کوین هفته را با قیمتی کمتر از ۱۷ هزار دلار آغاز کرد.

نمودار روزانه BTC/USD.

روز شنبه، جفت ارز BTC/USD کمتر از ۲۴ ساعت پس از ثابت ماندن در بالاترین قیمت روزانه خود در محدوده ۱۷،۴۸۰ دلار، به پایین‌ترین سطح روزانه خود در ۱۶،۵۴۳ دلار سقوط کرد.

همانطور که از نمودار بالا مشخص است، شاخص قدرت نسبی (RSI) ۱۴ روزه بیت کوین در حال حاضر روی ۳۴٫۸ و کمتر از سقف ۳۸ قرار دارد. گاوها باید این شاخص را به بالاتر از نقطه مقاومت فوق‌الذکر ببرند تا قیمت بیت کوین دوباره به سمت ۱۸ هزار دلار بازگردد.

اتریوم

اتریوم نیز با از دست دادن سطوح حمایتی کلیدی خود، هفته را با قیمتی کمتر از ۱،۳۰۰ دلار آغاز کرد.

پس از ثبت بالاترین قیمت خود در روز جمعه در محدوده ۱،۳۰۰ دلار، جفت ارز ETH/USD روز گذشته دوباره به کمتر از این سطح و به پایین‌تر از ۱،۲۲۵ دلار سقوط کرد.

نمودار روزانه ETH/USD.

با نگاهی به نمودار بالا، می‌توان مشاهده کرد که فشار فروش اتریوم همزمان با یک تقاطع نزولی بین میانگین‌های متحرک ۱۰ روزه (منحنی قرمز) و ۲۵ روزه (منحنی آبی) رخ داد. در نتیجه این تلاقی، برخی بر این باورند که قیمت اتریوم ممکن است به ۱،۰۰۰ دلار برسد و احتمال افت بیشتر به زیر این سطح هم وجود دارد.

در حال حاضر، شاخص (RSI) ۱۴ روزه در محدوده ۴۰٫۸ قرار دارد و سطح احتمالی بعدی، ۳۸٫۱۵ است. در صورتی که قدرت قیمت در این سطح فعلی حفظ نشود، احتمال افت قیمت به ۱،۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا