عمومی

اپل و گوگل احتمالاً در مجموع ۱٫۵ میلیون اپلیکیشن از اپ استور و پلی استور حذف می‌کنند

اپل و گوگل که بیشترین سهم از بازار فروشگاه‌های اپلیکیشن‌های موبایلی را دراختیار دارند طی چند وقت اخیر اعلام کرده‌اند اپلیکیشن‌های قدیمی را از فروشگاه خود حذف می‌کنند. این دو شرکت ماه گذشته‌ی میلادی از حذف اپلیکیشن‌هایی خبر دادند که طی دو سال اخیر به‌روزرسانی نشد‌ه‌اند.

اوایل ماه گذشته گوگل از برنامه‌‌ی خود برای حذف اپلیکیشن‌های قدیمی خبر داد و گفت این برنامه در ماه نوامبر ۲۰۲۲ (مهر و آبان ۱۴۰۱) وارد مرحله‌ی عملیاتی می‌شود. زمان زیادی نگذشته بود که اپل شروع‌ به ارسال ایمیل برای توسعه‌دهندگان کرد و به آن‌ها ۳۰ روز فرصت داد تا اپلیکیشن‌های قدیمی را به‌روز کنند، در غیر این صورت از اپ استور حذف می‌شوند.

براساس آنچه Ars Technica به نقل از CNET براساس داده‌های مؤسسه‌ی Pixalate می‌نویسد در صورت عملیاتی شدن برنامه‌ی گوگل شاهد حذف ۸۶۹٬۰۰۰ اپلیکیشن از پلی استور خواهیم بود. عدد پیش‌بینی‌شده‌ برای اپلیکیشن‌هایی که از اپ استور اپل حذف می‌شوند ۶۵۰٬۰۰۰ مورد است.

این یعنی عملاً پلی استور و اپ استور در پی حذف یک‌سوم از کل اپلیکیشن‌هایی هستند که از آن‌ها میزبانی می‌کنند. بدین ترتیب پیش‌بینی می‌کنیم پس از عملیاتی شدن طرح، تعداد اپلیکیشن‌های پلی استور از ۲٫۶ میلیون به ۱٫۷ میلیون و تعداد اپلیکیشن‌های اپ استور از ۱٫۹۵ میلیون به ۱٫۳ میلیون کاهش پیدا کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • ضرب‌الأجل ۹۰ روزه اپل برای برنامه‌های قدیمی؛ اگر برنامه آپدیت نشود، حذفش می‌کنیم
  • چرا اپل باید اپلیکیشن‌های قدیمی و پشتیبانی‌نشده را از اپ‌استور خود حذف کند؟

عدد نسبت‌داده‌شده به شمار اپلیکیشن‌های پلی استور تخمینی است، چون گوگل رسماً گفته اپلیکیشن‌هایی را که دو سال به‌روز نشده‌اند حذف می‌کند. اپل فعلاً به بازه‌ی زمانی دقیق اشاره نکرده و صرفاً گفته به‌دنبال حذف اپلیکیشن‌هایی است که «مدت‌ها است به‌روز نشده‌اند.» شماری از توسعه‌دهندگان می‌گویند بازه‌ی تعیین‌شده توسط اپل نیز دو سال است.

گوگل و اپل دلیل محکمی برای حذف اپلیکیشن‌های قدیمی دارند. اپلیکیشن‌های قدیمی معمولاً کیفیت پایین‌تری دارند و بیشتر از اپلیکیشن‌های جدید مستعد هک شدن هستند. بسیاری از توسعه‌دهندگان می‌گویند این اقدام گوگل و اپل یک‌سری خسارات جانبی به‌دنبال خواهد داشت. کاربران اندروید می‌توانند حتی پس از حذف شدن اپلیکیشن‌های قدیمی ازطریق سایدلود به آن‌ها دسترسی داشته باشند؛ اما اگر اپل اپلیکیشن‌ها را حذف کند، دسترسی به آن‌ها روی آیفون غیرممکن خواهد شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا