عمومی

ایلان ماسک: تصاحب توییتر با قیمت کمتر از ۴۴ میلیارد دلار دور از ذهن نیست

ایلان ماسک، میلیاردر سرشناس دنیای فناوری، همچنان مشغول مجادله با توییتر بر سر تعداد دقیق حساب‌های کاربری اسپم در این شبکه‌ی اجتماعی است. مدیرعامل تسلا امروز به‌صورت غیرمستقیم اعلام کرد که ممکن است مجدداً با توییتر بر سر مبلغ نهایی قرارداد مذاکره کند.

براساس آنچه انگجت به‌نقل از بلومبرگ می‌نویسد، ایلان ماسک به شرکت‌کنندگان در کنفرانسی که در شهر میامی برگزار شد گفت امضای قرارداد با مبلغی کمتر از آنچه در ابتدا اعلام شده «بعید نیست.»

پیشنهاد احتمالی ایلان ماسک برای تصاحب توییتر با قیمتی کمتر اتفاقی غیرمنتظره است؛ چون مبلغی که ایلان ماسک بر سر آن توافق کرد ۳۸ درصد بیشتر از ارزش سهام توییتر در زمان رسانه‌ای شدن خبر توافق بین ماسک و اعضای هیئت‌مدیره‌ی این شبکه‌ی اجتماعی بود.

ایلان ماسک در کنفرانس مطبوعاتی جدید اعلام کرد: «درحال‌حاضر چیزی که به من گفته شده این است که هیچ راهی برای فهمیدن تعداد بات‌ها وجود ندارد. تعداد بات‌های توییتر مثل روح انسان، ناشناختنی است.»

جمعه‌ی گذشته ایلان ماسک از تعلیق موقتی روند تصاحب توییتر خبر داد و گفت نگران است تعداد بات‌های توییتر بسیار بیشتر از آنچه باشد که این شرکت اعلام کرده است. ماسک گفت اعضای تیمش به‌صورت مستقل توییتر را بررسی می‌کنند تا تعداد بات‌ها شناسایی شود و فالوورهایش را نیز به انجام این کار ترغیب کرد.

ایلان ماسک گفت توییتر برای تعیین تعداد بات‌ها مجموعه‌ای شامل ۱۰۰ حساب کاربری تصادفی را انتخاب می‌کند و به‌همین‌دلیل، او و اعضای تیمش نیز روند مشابهی در پیش می‌گیرند. در پی رسانه‌ای کردن این موضوع، اعضای تیم حقوقی توییتر ایلان ماسک را به نقض قرارداد عدم افشا متهم کردند.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایلان ماسک: احتمالاً «بیش از ۹۰ درصد» کاربران فعال روزانه توییتر ربات هستند
  • تماشا کنید: توییتر در دستان ایلان ماسک؛ ماجرای خرید نجومی میلیاردر پرحاشیه چیست؟

پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، شب گذشته در چند توییت اعلام کرد که مشخص کردن تعداد دقیق بات‌ها به اطلاعات محرمانه نیاز دارد و به غیر از توییتر هیچ سازمان یا فردی نمی‌تواند تعداد دقیق را مشخص کند. آگراوال همچنین گفت بسیاری از حساب‌های افراد واقعی در ظاهر جعلی به‌نظر می‌رسند، به‌همین‌دلیل، شناسایی دقیق تعداد بات‌ها بسیار دشوارتر از حد تصور است. ایلان ماسک در واکنش از یک ایموجی توهین‌آمیز استفاده کرد. ایلان ماسک همچنین پیشنهاد کرد که توییتر با زنگ زدن به کاربران، واقعی یا غیر واقعی بودن آن‌ها را تشخیص دهد.

در صورتی که ایلان ماسک از تصاحب توییتر عقب‌نشینی کند موظف به پرداخت غرامت یک میلیارد دلاری خواهد بود. درحالی‌که حواشی پیرامون توییتر به اوج رسیده،‌ به‌نظر می‌رسد مدیرعامل این شبکه‌ی اجتماعی همچنان خودش را به پیش‌برد اهدافش متعهد می‌داند. آگراوال هفته‌ی گذشته دو تن از مدیران بالارتبه‌ی توییتر را برکنار کرد تا این شبکه‌ی اجتماعی در مسیر جدیدی قدم بردارد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا