عمومی

سامسونگ احتمالاً اولین گوشی مجهز به نمایشگر کشویی را امسال معرفی می‌کند

سامسونگ در صورت پایبندی به روند چند سال اخیر احتمالاً تابستان امسال نسل جدید گوشی‌های تاشدنی سری گلکسی زد فولد را رونمایی می‌کند و شایعه‌ی جدیدی می‌گوید کره‌ای‌ها به‌دنبال این هستند که باری دیگر در بازار تاشدنی‌ها دست به نوآوری بزنند.

براساس آنچه Patently Apple می‌نویسد، امسال قرار است شاهد رونمایی دستگاهی با صفحه‌نمایش کشویی باشیم. راس یانگ، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل DSCC که یکی از چهره‌های سرشناس در زنجیره‌ی تأمین نمایشگر محسوب می‌شود در توییت‌های جدیدی به طراحی گوشی موردبحث سامسونگ اشاره کرده است.

نمونه آزمایشی گوشی کشویی سامسونگ Samsung در دو مدل

طرح‌های مورد بررسی سامسونگ برای تولید دستگاهی با نمایشگر کشویی گسترش‌پذیر

به‌نظر می‌رسد سامسونگ در حال بررسی دو نوع طراحی برای گوشی جدید خود است. در نوع اول، صفحه‌نمایش گوشی از سمت راست و در نوع دوم از بالا گسترش پیدا می‌کند. حساب کاربری Ice Universe در توییتر می‌نویسد سامسونگ تا پیش از پایان سال جاری میلادی اولین صفحه‌نمایش کشویی خود را به‌صورت رسمی رونمایی می‌کند.

به عقیده‌ی این افشاگر، فرم‌فکتور کشویی سامسونگ درحال‌حاضر با کدنام Diamond (الماس) شناخته می‌شود. ویدئوی زیر، این نوع فرم‌فکتور را به نمایش می‌گذارد.

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب

در اواخر سال ۲۰۲۰ ویدئویی از دستگاهی تحت عنوان Oppo X با فرم‌فکتور کشویی منتشر و اعلام شد که این دستگاه در فصل پایانی سال ۲۰۲۱ دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد. به‌جای عرضه‌ی این گوشی، اوپو تصمیم گرفت دستگاهی به نام Find N بسازد تا سراغ رقابت مستقیم با گوشی‌های سری گلکسی زد فولد سامسونگ برود. در سال ۲۰۲۰ تصاویر منتسب به دستگاه معرفی‌نشده‌ی شرکت TCL فاش شد که طراحی کشویی داشت، اما هرگز چنین دستگاهی را در بازار ندیدیم.

همه‌ی شرکت‌هایی که به نوعی روی صفحه‌نمایش کشویی کار می‌کردند تاکنون موفق نشده‌اند دستگاهی با این نوع صفحه‌نمایش روانه‌ی بازار کنند؛ بنابراین سامسونگ در صورت عملی کردن اهدافش می‌تواند تبدیل به اولین شرکت دنیا شود که چنین دستگاهی می‌سازد.

طرح پتنت گوشی کشویی سامسونگ Samsung

سامسونگ خیلی زود وارد بازار گوشی‌های تاشدنی شد و علاقه‌ی زیادی داشت که نام خود را به‌عنوان اولین تولیدکننده‌ی دستگاه‌های تاشدنی در تاریخ ثبت کند، اما یک شرکت ناشناس دستگاهی به نام فلکس پای را پیش از سامسونگ معرفی کرد. سامسونگ برای این‌که خودش را از رقبای بزرگی نظیر اپل جدا کند به چنین دستاوردهایی نیاز دارد.

مقاله‌های مرتبط:

  • سامسونگ تأیید کرد که در حال تولید نمایشگرهای رول‌شدنی و کشویی است
  • سامسونگ احتمالاً در حال کار روی ساخت گوشی هوشمندی با نمایشگر منعطف کشویی است

وقتی بحث به تولید گوشی کشویی برسد، اپل به‌طور کامل از معادله خارج نمی‌شود. چند روز پیش اعلام شد اپل کار روی نوعی پنل OLED باریک را شروع کرده که مخصوص دستگاه‌های تاشدنی است. از لحاظ فنی می‌توان چنین نمایشگری را در دستگاه‌های کشویی نیز استفاده کرد. اپل چند پتنت نیز ثبت کرده که به نظر می‌رسد به گوشی کشویی اشاره دارند. طراحی یکی از پتنت‌ها در این تصویر قابل‌مشاهده است.

بررسی‌ گزارش‌ها نشان می‌دهد سامسونگ از حداقل سال ۲۰۱۴ کار روی فرم‌فکتور کشوییِ گسترش‌پذیر را آغاز کرده است. در سال‌های اخیر چند پتنت مرتبط به این فناوری ثبت شده‌اند. پتنت‌ها در بسیاری از مواقع به محصولی واقعی تبدیل نمی‌شوند و حتی اگر چنین اتفاقی بیفتد، به‌طور معمول چند سال بین ثبت شدن پتنت و عرضه‌ی دستگاه فاصله وجود دارد. طراحی کشویی ظاهراً هشت سال موضوع بحث طراحان گوشی بوده و شاید سامسونگ سرانجام در سال ۲۰۲۲ موفق به تولید گوشی کشویی شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا