بازی

سارقی که با مدفوع خود سرنوشت گیرمو دل تورو را تغییر داد!

سارقی که با مدفوع خود سرنوشت گیرمو دل تورو را تغییر داد!

گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro) کارگردان مشهور آثار محبوبی همچون هزارتوی پن (Pan’s Labyrinth)، شکل آب (The Shape of Water) و Pacific Rim است.

فیلم پینوکیو، ساخته جدید دل تورو که به تازگی از طریق نتفلیکس پخش شده است، نخستین کار انیمیشنی این کارگردان، ۳۰ سال پس از آغاز حرفه کارگردانی‌اش به حساب می‌آید.

مطلب پیشنهادی:چرا تام کروز نباید در فیلم تاپ گان ۳ حضور داشته باشد؟البته به عنوان بازیگر نقش اصلی
چرا تام کروز نباید در فیلم تاپ گان ۳ حضور داشته باشد؟

اما پیش از ساخت اولین فیلمش در سال ۱۹۹۲، یعنی Cronos، دل تورو به طور تمام وقت روی ساخت آثار استاپ موشن فعالیت می‌کرد. این کارگردان به مدت ۱۵ سال شرکت تولید انیمیشن و جلوه‌های ویژه داشت و علاوه‌بر آموزش استاپ موشن، کارهای تبلیغاتی برای برندهای مختلف نیز انجام می‌داد.

فاجعه دقیقاً زمانی رخ داد که او، برادر و نامزد سابقش ۱۲۰ مجسمه سفالی درست کرده بودند و پس از ترک استودیو به صرف شام و سینما، با صحنه‌ای باور نکردنی مواجه می‌شوند؛ سارقی وارد استودیو شده، مجسمه‌ها را ازبین برده و روی زمین استودیو ادرار و مدفوع خود را رها کرده است… درست در این لحظه بود که حاصل بیش از ۳ سال زحمت این هنرمند از دست رفت و به این نتیجه رسید که باید فیلم Cronos را تولید کند.

تحمل این حادثه به احتمال زیاد برای دل تورو کار بسیار دشواری بوده، اما نهایتاً پس از چند دهه تلاش وی بالاخره به این حوزه بازگشته است. البته گفتنی است که در این سال‌ها او گاهی اوقات روی آثار انیمیشنی هم فعالیت کرده. به طور مثال Pacific Rim شامل ۴۵ دقیقه انیمیشن می‌شود که توسط او کارگردانی شده است.

دل تورو برای ساخت استاپ موشن پینوکیو بیش از ۱۵ سال در تلاش بوده است؛ زمانی که بخش اعظمی از آن صرف پیدا کردن سرمایه‌گذار بوده چرا که تا پیش از نتفلیکس، هیچ شرکتی حاضر به همکاری با او برای این پروژه نمی‌شد. کارهای تولید پینوکیو در نهایت ۳ سال کامل زمان برد و هم اکنون بر اساس ۱۹۵ نقد، امتیاز ۹۸٪ را در راتن تومیتو به دست آورده است.

مطلب پیشنهادی:مدرسه فیلم‌سازی: چگونه فیلم‌نامه‌نویسی را آغاز کنیم؟معرفی رویکردهایی که نگارش فیلم‌نامه را به شما می‌آموزند
مدرسه فیلم‌سازی: چگونه فیلم‌نامه‌نویسی را آغاز کنیم؟


بهترین بازی های سال 2022 از نگاه lastech

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا