بازی

راهنمای خرید انواع کامپیوتر و قطعات داخلی آن با اسمبل آنلاین

راهنمای خرید انواع کامپیوتر و قطعات داخلی آن با اسمبل آنلاین

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در عصر تکنولوژی رایانه ها نقش بسزایی را در زندگی روزمره ما ایفا می کنند. این روزها ابزار اصلی بسیاری از مشاغل نیز همین رایانه ها هستند. این دستگاه در انواع مختلفی مانند لپ تاپ، رومیزی یا اسلیم، آل این وان، گیمینگ و… تولید و عرضه می شود. اما شما با توجه به نیاز خودتان، یکی از این محصولات را انتخاب و خریداری می کنید. اگر در فکر خرید دستگاه جدید و قطعات کامپیوتر هستید و قصد دارید دستگاه قدیمی خود را ارتقا دهید، با ما همراه باشد. فروشگاه اینترنتی بروزکالا علاوه بر مشاوره خرید بهترین کامپیوتر و لپتاپ و لوازم الکترونیکی متناسب با بودجه شما، در ادامه نکات مهمی را در مورد این محصول بیان خواهد کرد.

انتخاب در بروزکالا

یکی از سوالاتی که هنگام خرید کامپیوتر برای کاربر پیش می‌آید این است که کدام یکی از مدل ها را انتخاب کند؟ شما باید به چند فاکتور دقت کنید. اول اینکه قرار است با این دستگاه چه کاری انجام دهید؟ آیا گیمر هستید و می‌خواهید بازی کنید؟ یا فقط می‌خواهید با رایانه خود وب گردی کنید و چند نرم افزار معمولی برای گوش دادن موسیقی و دیدن فیلم برای شما کافی است؟ شاید هم برای تریدینگ به آن نیاز دارید. پس ابتدا مشخص کنید که چه نیازی به این کامپیوتر دارید؛ این‌گونه متوجه می‌شوید که باید به چه فاکتوری بیش از سایرین توجه کنید. در مرحله بعد به این فکر کنید که در چه مکانی می‌خواهید از آن استفاده کنید. آیا قابل حمل بودن آن برای شما اهمیت دارد یا خیر. وقتی پاسخ این سوالات را دادید می‌توانید متوجه شوید که چه سیستمی را انتخاب کنید. شاید هم با خرید قطعات کامپیوتر و ارتقای دستگاه خودتان، به مقصود خود برسید.

نکات مهم در خرید

حالا که نوع کامپیوتر خود را انتخاب کردید، باید نکاتی را در مورد فاکتورهای مهمی از این دستگاه بدانید تا انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید. با دانستن این مولفه‌ها می‌توانید یک سیستم مقرون به صرفه و مناسب با کیفیت مطلوب داشته باشید. برای ساخت یک رایانه شخصی و اسمبل کامپیوتر باید اجزای اصلی آن را بشناسید. مانیتور، مادربرد، پردازنده یا سی پی یو، رم، کارت گرافیک، کیس، حافظه SSD، هارد، ماوس، فن، کیبورد، اسپیکر، منبع تغذیه و درایو نوری قطعات یک رایانه هستند که در ادامه در مورد برخی از مهم‌ترین‌ قطعات توضیحاتی خواهیم داد.

کیس

نام کیس کاملا نشان می‌دهد که چیست. در واقع شما جعبه ای را خواهید دید که معمولا فلزی است. این قطعه تمامی قطعات و اجزای کامپیوتر شما را در داخل خود جای می‌دهد و نگاه می‌دارد.

مانیتور

می‌توانیم بگوییم که مانیتور یکی از اجزای بسیار مهم کامپیوتر شما است. در حقیقت شما به عنوان یک کاربر، خروجی عملیات انجام شده در سیستم را به وسیله مانیتور مشاهده خواهید کرد. از آنجا که مدت زیادی را پشت سیستم می نشینید همواره پیشنهاد می شود که این محصول را با کیفیت خود و قابل قبولی تهیه کنید. صفحه نمایش در اندازه‌های مختلف، رنگ‌های متنوع و وضوح تصویری متفاوت ساخته می شود. محبوب‌ترین سایز در بین کاربران 24 تا 27 اینچ با Full HD یا 4K است. برندهای مطرح این صفحه نمایش دل، ایسوس، سامسونگ، ال جی، ایکس ویژن، بنکیو و اچ پی می‌باشند.

مادربرد Motherboard

مادربرد همان قطعه ای است که تمامی اجزای سخت افزاری دستگاه شما به آن متصل هستند. در حقیقت این مادربرد است که مثل هاب مرکزی تمامی اجزای کامپیوتر را به هم وصل و مدیریت می کند. روی این قطعه اسلات کارت گرافیک، سوکت پردازنده، کانوکتورهایی برای کابل ها، قطعاتی مانند جامپرها، خازن‌ها و ترانزیستورها قرار دارد. در بین برندهای مطرح، ایسوس، بایو استار و گیگابایت پر طرفدارند.

پردازنده CPU

این قطعه اولین موردی است که برای اسمبل کردن کامپیوتر باید به سراغش بروید. بدون وجود مرکز پردازشی رایانه یا همان پردازنده، دستگاه شما عملکردی نخواهد داشت و کار نخواهد کرد. این قطعه همان مغز دستگاه شما است؛ در واقع تمامی کارهایی که شما با دستگاه خود انجام می‌دهید یعنی اطلاعات و دستورات، توسط این قطعه پردازش می شود. به فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه نمایید و از بین پردازنده های اینتل و AMD یکی را برای سیستم خود انتخاب کنید.

کارت گرافیک GPU

واحد پردازش گرافیکی قطعه ای است که در کامپیوتر وظیفه رندر کردن و نمایش تصاویر روی مانیتور یا صفحه نمایش را دارد. تراشه GPU معمولا روی پردازنده قرار دارد. اگر با تصاویر و فیلم‌ها سر و کار دارید، مثلا ویدئو می سازید، با فتوشاپ کار می کنید و یا بازی می کنید، احتمالا به کارت گرافیکی مجزا نیاز خواهید داشت تا پاسخگوی نیاز شما باشد. ایسوس، گیگابایت، زوتک، ام اس آی و بایو استار از جمله قطعات پرطرفدار هستند.

رم RAM

میزان فضای دسترسی به اطلاعات موجود در کامپیوتر شما رم نام دارد. البته این حافظه موقت و کوتاه مدت است و دائمی نمی باشد. شما با وجود رم مناسب می توانید چندین برنامه را همزمان اجرا کنید به صورتی که سرعت کم نشود و البته عملکرد سیستم نیز پایین نیاید. برای استفاده معمولی و روزانه از کامپیوتر RAM رم 8 گیگابایتی کافی است اما اگر از این دستگاه برای اهداف چند رسانه ای و یا کار استفاده می کنید، بهتر است مدل های 16 یا 32 گیگابایتی بخرید. از جمله رم های مطرح می توان به کینگستون، ای دیتا، کینگ مکس، کروشیال، سامسونگ، کورسیر و اچ پی اشاره کرد.

حافظه

همان‌طور که گفتیم، رم حافظه کوتاه مدت است و نمی تواند اطلاعات را در خود نگه دارد. یعنی وقتی برق دستگاه قطع شود، آن اطلاعات در رم نمی ماند. پس حتما کامپیوتر ما به یک حافظه نیاز دارد که اطلاعات را حفظ کند. ما سه نوع حافظه داریم: SSD، HDD و NVme SSD در واقع کار هر سه مدل یکی است اما سرعت آنها با هم متفاوت است. کم سرعت‌ترین آنها اچ دی دی می باشد. حافظه  SSDتوانایی خواندن و ذخیره اطلاعات را با سرعت 500 مگابیت بر ثانیه دارد. این عدد در مورد نوع NVme SSD به 7000 مگابیت می رسد. این روزها نوع اس دی دی متداول تر و پرطرفدار است و برندهایی مانند سامسونگ، ای دیتا، کورسیر، کینگستون، کروشیال، اچ پی و… آن را تولید می‌کنند.  

به فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه نمایید تا از کارشناسان این مجموعه پاسخ سوالات خود را در مورد اسمبل کامپیوتر دریافت کنید و خودتان به صورت آنلاین در وب‌سایت بروزکالا کامپیوتر خودتان را بسازید. برای برقراری تماس به آدرس www.berozkala.com مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن 87700781 تماس بگیرید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا