بازی

هر آنچه باید در مورد پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی بدانید!

هر آنچه باید در مورد پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی بدانید!

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از اصطلاحاتی که این روز‌ها در دنیای ارز‌های دیجیتال به‌شدت جولان می‌دهد، اصطلاح ووچر پرفکت مانی است. اما این اصطلاح چه جایی کاربرد دارد؟ از آن برای انجام چه کار‌هایی می‌توان استفاده کرد؟ پیش از این‌ها اصلا پرفکت مانی چیست که ووچر آن باشد؟ تمامی این‌ها، سوالاتی هستند که به‌طور معمول افراد در اولین برخورد با این موضوع، با آن مواجه می‌شوند. پاسخ به تمامی این سوالات در نهایت افراد را به چیزی می‌رساند که این روز‌ها بسیار پر‌طرف‌دار بوده و در حال رشد است.

پرفکت مانی را می‌توان این‌گونه معنی کرد که سیستمی برای انتقال ارز در سراسر جهان بوده که افراد می‌توانند با استفاده از آن پرداخت‌های اینترنتی خود را انجام داده یا به دریافت ارز دیجیتال خود بپردازند. دیگر مسائلی که می‌توان با استفاده از این شرکت اینترنتی حل و فصل کرد، در دسته خرید آنلاین از سایت‌های خارجی و همچنین انتقال ارز به برخی حساب‌های دیگر قرار می‌گیرد. ووچر پرفکت مانی یکی از چیز‌هایی است که با استفاده از این شرکت می‌توان به خرید و فروش آن پرداخت؛ بدون اینکه به فکر تحریم برای کاربران ایرانی بود.

چگونگی شارژ پرفکت مانی با استفاده از ووچر

 پیش از آنکه بدانید شارژ این کارت دیجیتالی چگونه انجام می‌شود، لازم است این موضوع را متوجه شوید که اصلا این اصطلاح چیست و چه جا‌هایی به کار می‌رود؟ می‌توان آن‌ها را همانند کارت‌های شارژ یا حتی کارت‌های اعتباری دانست که افراد می‌توانند با شارژ‌کردن آن‌ها با استفاده از پول، سهمی در شرکت و سیستم پرفکت مانی داشته باشند و از این طریق به خرید‌های خود بپردازند. چیزی که توانسته این کارت را خاص کند، عدم فیزیکی‌بودن آن است؛ نمی‌توان آن را همانند دیگر کارت‌ها در دست گرفت؛ چراکه وجود خارجی ندارد.

افرادی که در Perfect Money حساب دارند، می‌توانند با استفاده از ووچر، حساب کاربری خود را شارژ کنند. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟ کافی است وارد ابتدا وارد حساب شخصی خود که از قبل ساخته بودید شوید. از میان پنجره‌های کوچکی که برایتان باز شده، مورد سپرده‌گذاری که با عنوان Deposit تعیین شده را انتخاب کنید. پس از این مرحله حال نوبت انتخاب گزینه e-Voucher است. برای اینکه بتوانید از این راه حساب خود را شارژ کرده و مبلغی را وارد آن کنید نیاز به اطلاعات ووچر دارید.

ووچر پرفکت مانی که در ابتدا تهیه می‌کنید دارای اطلاعاتی ازجمله: شماره 10 رقمی، میزان یا مقدار، تاریخ ثبت و ساخت و همچنین کد فعال‌سازی 16 رقمی است. چنانچه قصد شارژ‌کردن حساب خود از این طریق را دارید، در ادامه مراحل به این کد‌های 16 و 10 رقمی نیاز پیدا خواهید کرد. پس از اینکه اطلاعات خواسته‌شده را وارد کردید، حال باید روی گزینه Activate an e-Voucher ( فعال‌سازی ووچر الکترونیکی ) کلیک کنید تا همه چیز برای خرید‌های‌تان آسان شود.

کاربرد‌های ووچر پرفکت مانی

ممکن است زمانی که قصد خرید از سایت‌های خارجی را داشته باشید، این امکان برای شما که کاربر ایرانی هستید امکان‌پذیر نباشد. از دیگر مواردی که می‌تواند در این راه سد شما شود، این است که نخواهید یا نتوانید پول نقد را با خود حمل کنید و ترجیح دهید این‌گونه خرید کنید. ووچر اینجا است که آن را از صرافی‌ها خریداری کرده و از آن بهترین استفاده‌ها را کنید. ساخت حساب در پرفکت مانی کاری زمان‌بر و همچنین برای برخی افراد، دشوار است.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که برای خرید‌های خود ابتدا باید در Perfect Money حساب کاربری داشته باشند تا بتوانند از این طریق به خرید ووچر پرفکت مانی بپردازند؛ اما این‌گونه نیست. برخی اوقات می‌توان بحث ووچر را در دسته‌ای جدا از Perfect Money قرار داد. چنانچه قصد خرید کالا یا خدمات از سایت‌های خارجی دارید، می‌توانید از صرافی‌های سر‌تا‌سر دنیا استفاده کرده و به خرید ووچر بپردازید. زمانی که از چنین سایت‌هایی خریداری می‌کنید، در اصل لازم نیست که نگران چگونگی پرداخت پول آن باشید.

برای برخورداری از این ویژگی لازم است صرافی مورد‌نظر خود را پیدا کنید؛ چراکه تمامی صرافی‌ها از این پلتفرم برخوردار نیستند؛ با این حساب نمی‌توانید ووچر پرفکت مانی بخرید. اما لازم نیست نگران باشید؛ چراکه بیش از 200 صرافی در دنیا از این پلتفرم پشتیبانی می‌کنند. خوبی آن، این است که هر‌جایی که بخواهید می‌توانید به نقد‌کردن ووچر خود بپردازید. از دیگر کاربرد‌ها می‌توان به زمانی اشاره کرد که قصد دریافت وجه حاصل از فروش ارز دیجیتال را دارید؛ با خرید Voucher می‌توانید این کار را به‌راحتی انجام دهید.

آیا باید برای ووچر پرفکت مانی باید کارمزد پرداخت کرد؟

برای پاسخ به این سوال، بهتر است همین ابتدا خیالتان را راحت کنیم که سپرده‌گذاری از این طریق نیازمند هیچ‌گونه کارمزدی نیست. بدون وجود کارمزد می‌توانید با خیالی آسوده از اینکه لازم نیست مبلغی اضافه پرداخت کنید، کد‌های خواسته‌شده را وارد کرده و به خرید خود بپردازید. این موضوع در صورتی صادق است که نخواهید از راه Perfect Money اقدام کنید. چنانچه قصد ایجاد حساب پرفکت مانی را داشته و بخواهید از این طریق Voucher بخرید، باید کارمزدی را بپردازید.

اما این کارمزد چقدر است؟ زمانی که حساب خود را با انجام مراحل احراز هویت بسازید، لازم است تنها 0.5 درصد از مبلغ خود را به آن اختصاص دهید. اما اگر قصد دارید بدون احراز هویت به انجام این کار بپردازید باید 1.9 از مبلغ را به‌عنوان کارمزد پرداخت کنید. لازم به ذکر است که این مبلغ، از میزانی که وارد حساب خود کرده‌اید کسر شده و نیاز به پرداخت دوباره آن نیست.

آیا امکان تبدیل ووچر پرفکت مانی به ارز ها هم وجود دارد؟

اینکه امکان نقد‌کردن Voucher از طریق صرافی‌های داخلی ایرانی به ریال هم وجود دارد، شاید برای برخی افراد شگفت‌انگیز باشد. علاوه بر این موضوع، بیشتر صرافی‌ها می‌توانند آن را به ارز‌های معمول مانند: دلار آمریکا، روبل روسیه، یورو، پوند بریتانیا و دیگر ارز‌ها تبدیل کنند. نکته اصلی ماجرا اینجا است که برخی صرافی‌ها توانایی تبدیل ووچر به برخی ارز‌ها را ندارند؛ پس امکان مبدل‌کردن Voucher Perfect Money  به ارز‌های رایج بستگی به نوع صرافی دارد که انتخاب می‌کنید.

علاوه بر ارز، می‌توانید ووچر خود را به ارز دیجیتال هم چنج کنید. بسیاری از صرافی‌ها می‌توانند Voucher را به ارز‌های دیجیتال مونرو، بیت کوین، لاین‌کوین و… تبدیل کنند. اینکه بتوانید پلتفرم خریداری‌شده خود را به چه ارز دیجیتالی تبدیل کنید بستگی به حوزه کارکرد صرافی منتخبتان دارد. لازم است که بدانید صرافی‌ها برای انجام این کار کارمزدی هم دریافت می‌کنند. این کارمزد در هر صرافی با دیگری متفاوت است. چیزی که بین تمامی آن‌ها مشترک است، میزان گرفتن حداقل 0.5 تا 4 درصد کارمزد است.

خرید ووچر پرفکت مانی از تالار ارز

خرید و فروش پرفکت مانی و Voucher از بسیاری از صرافی‌ها امکان‌پذیر است؛ اما صرافی که بتواند نرخ را تا حد زیادی پایین آورده و کارمزد دریافتی خود را به حداقل برساند، کمتر به چشم می‌خورد. یکی از صرافی‌هایی که این ویژگی‌ها و بسیاری از ویژگی‌های دیگر را در دل خود جای داده، تالار ارز است. با تالار ارز به‌راحتی و با سرعت هرچه‌تمام‌تر می‌توانید حساب کاربری خود را شارژ کرده یا ووچر بخرید. با وجود پشتیبانی که روی این پلتفرم قرار گرفته می‌توانید در سریع‌ترین زمان به پاسخ پرسش‌های خود دست پیدا کنید.

با تالار ارز می‌توانید ووچر پرفکت مانی خود را در هر ساعتی از شبانه‌روز که بخواهید در لحظه تهیه کنید. اگر قصد تبدیل آن به ارز دیجیتال را دارید، می‌توانید پس از انجام این کار، آن را به پول نقد تبدیل کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا