رمز ارز

اخراج عضو ارشد توییتر به خاطر سرکوب اطلاعات!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایلان ماسک اعلام کرده است که مشاور عمومی توییتر را به دلیل مخفی نگه داشتن اطلاعات حساس در مورد داستانی در لپ تاپ هانتر بایدن (Hunter Biden) -فرزند دوم رئیس جمهور آمریکا- اخراج کرده است. ماسک اظهار داشت که جیمز بیکر (James Baker) به دلیل “نقش احتمالی در سرکوب اطلاعات” از توییتر اخراج شده است.
ماسک هیچ اشاره‌ای به تحقیقات داخلی درباره «نقش احتمالی» بیکر در محدود کردن آزادی بیان در این پلتفرم نکرد. ماسک به توئیت مت طیبی (Matt Taibbi) که همچنین نویسنده پرونده‌های توییتری بود که هفته گذشته افشا شد، پاسخ داد. مت طیبی و ایلان ماسک در کتاب «فایل‌های توییتر» با یکدیگر همکاری کردند.
طیبی به مقاله‌ای از استاد و کارشناس حقوقی جاناتان تورلی اشاره کرد که در نیویورک پست منتشر شد. بر اساس این گزارش، اطلاعات اولیه در برنامه سانسور توییتر نشان می‌دهد که مقامات دموکرات از جیمز بیکر، مامور سابق اف‌بی‌آی به عنوان کانال پشتیبان برای خفه کردن منتقدان در سایت رسانه‌های اجتماعی توییتر استفاده کرده‌اند.
تورلی در وبلاگ خود مدعی شد که بیکر از اف بی آی اخراج شده است. با این حال، او بعداً به دلیل مشارکت در تحقیقات روسیه تحت یک تحقیقات جنایی قرار گرفت. پس از آن، توییتر او را به عنوان معاون مشاور عمومی خود استخدام کرد. تورلی مدعی است که بیکر از طریق کانال‌های مخفی با کمپین رئیس جمهور بایدن در ارتباط بوده است. او همچنین مسئول سانسور داستانی درباره پسر جو بایدن بود.
لازم به ذکر است که ایلان ماسک از طرفداران سفت‌وسخت آزادی بیان و آزادی دسترسی به اطلاعات است. تلاش‌های او برای استفاده از ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، گواه این امر است. ارزهای دیجیتال نمونه‌ای از دسترسی‌های غیرمتمرکز، آزاد و جهانی هستند.

۱۰۰ تتر (دلار) مهمان ما باشید
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس، ۱۰۰ تتر اول را پرداخت نکنید!
ثبت نام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا