بازی

معرفی انواع کوادکوپتر کنترلی

معرفی انواع کوادکوپتر کنترلی

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید تابه‌حال اسم یا نام کوادکوپتر های کنترلی را شنیده باشید، اما قطعاً اطلاع زیادی درباره آن‌ها ندارید. کوادکوپتر های کنترلی نسل جدید وسایل آرسی یا هلیکوپترهای کنترلی یا جت یا هواپیما کنترلی هستند که به یک دوربین یا قابلیت‌های حرفه‌ای مجهز شده‌اند. ازجمله این قابلیت‌ها می‌توان به سیستم موقعیت‌یابی جریان نوری و GPS، دوربین باکیفیت بالا، انتقال تصویر بر روی گوشی موبایل یا حتی سنسور عدم برخورد برای اجتناب از برخورد با موانع اشاره کرد. در ادامه بیشتر با انواع و مدل‌های مختلف کوادکوپتر کنترلی آشنا می‌شویم.

سایما آرسی بزرگ‌ترین مرجع خرید کوادکوپتر دوربین دار، خرید کوادکوپتر حرفه ‌ای و خرید ماشین کنترلی در ایران می‌باشد.

کوادکوپتر کنترلی چیست

کوادکوپتر کنترلی یک نوع وسیله کنترل از راه دور است که با استفاده از چیپ ها و پردازنده‌های مختلف، موتور براشلس یا براش، پره‌ها و ملخ‌ها، دوربین عکس‌برداری و فیلم‌برداری و سنسورهای مختلف طراحی و ساخته‌شده است. این نوع وسیله کنترل از راه دور در زمانی که مورداستفاده قرار گرفت بیشتر شبیه به اسباب‌بازی بود اما الآن برای کارهای بیشتری مثل فیلم‌برداری‌ها و عکس‌برداری از منظره‌ها و مناطقی که شما نمی‌توانید با به‌صورت طبیعی به آن‌ها دستیابی داشته باشید از آن‌ها استفاده می‌شود.

کوادکوپتر بدون دوربین

کوادکوپتر های بدون دوربین معمولاً دوربین ندارند و بیشتر برای مصارف شخصی برای پرواز یا به‌عنوان اسباب‌بازی برای کودکان و نوجوانان استفاده می‌شوند. همچنین کسانی که می‌خواهد در پرواز با کوادکوپتر ها و هلیکوپترهای کنترلی حرفه‌ای شوند از کوادکوپتر های بدون دوربین استفاده می‌کنند تا بتوانند به یک خلبان کنترل از راه دور حرفه‌ای تبدیل شوند. شما می‌توانید یک کوادکوپتر بدون دوربین را به هر یک از آشنایان یا اقوام و حتی فرزندان خود به‌عنوان یک هدیه بی‌نظیر ارائه دهید و آن‌ها را خوشحال کنید.

کوادکوپتر دوربین دار یا هلی شات

کوادکوپتر های دوربین دار کلاً با کوادکوپتر های بدون دوربین تفاوت دارند. این کوادکوپتر ها از کوادکوپتر های بدون دوربین گران‌قیمت‌تر هستند اما دارای امکاناتی بیشتری می‌باشند. از این کوادکوپتر ها معمولاً برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری هوایی استفاده می‌شود. مثلاً فرض کنید که می‌خواهید از یک منظره یا یک موزه به‌صورت خیلی حرفه‌ای برای ساخت مستند فیلم‌برداری یا عکس‌برداری کنید. در این صورت باید از کوادکوپتر ها استفاده کنید. همچنین برای ساخت فیلم‌های حرفه‌ای مثل تیزرها یا بخش‌های کوچکی از فیلم‌های سینمایی نیز از کوادکوپتر ها استفاده می‌شود. این کوادکوپتر هم دارای یک دوربین هستند و هم دارای دو دوربین که کیفیت آن‌ها معمولاً از 720 پیکسل شروع می‌شود و تا کیفیت 8K نیز ادامه دارد. یعنی شما می‌توانید عکس‌های بی‌نظیری با این کوادکوپتر ها ثبت کنید.

کوادکوپتر حرفه‌ای

کوادکوپتر های حرفه‌ای معمولاً نسل تکامل‌یافته کوادکوپتر های دوربین دار هستند. این کوادکوپتر به قابلیت‌های بیشتری مجهز شده‌اند تا بتوانند برای یک فرد حرفه‌ای مناسب باشند. مثلاً یکی از این قابلیت‌ها لرزش گیر تصاویر است که با استفاده از آن حتی اگر فیلم‌برداری را بخواهید با جابه‌جایی زیاد کوادکوپتر انجام دهید، بازهم کیفیت عکس‌ها و فیلم‌برداری‌های شما بی‌نظیر و بدون لرزش است. یکی دیگر از مشکلات در حین پرواز و فیلم‌برداری و عکس‌برداری، برخورد کوادکوپتر با موانع یا اشیاء است. در اکثر کوادکوپتر های دوربین دار نوعی سنسور وجود دارد که به سنسور عدم برخورد یا اجتناب از مانع معروف است. با استفاده از این سنسور شما می‌توانید مطمئن باشید که به کوادکوپتر هیچ آسیبی نمی‌رسد و همچنین این سنسور از کوادکوپتر در مقابل این موانع محافظت می‌کند.

کوادکوپتر ارزان قیمت

کوادکوپتر های ارزان قیمت، معمولاً ترکیبی از کوادکوپتر های دوربین دار و حرفه‌ای است. شاید در بعضی مواقع همه قابلیت‌ها را داشته باشد و شاید در بعضی مواقع فقط یک یا دو قابلیت دیگر کوادکوپتر ها را داشته باشد. به‌هرحال قیمت این کوادکوپتر ها نسبت به دیگر کوادکوپتر های کنترلی ارزان‌تر است. ولی این از این کوادکوپتر ها نیز می‌توان به مدت طولانی استفاده کرد. فقط باید در زمان استفاده بیشتر مراقب آن‌ها باشید و خیل بهتر از آن‌ها استفاده کنید. مثلاً کوادکوپتر های ارزان قیمتی هم هستند که هم دوربین داشته باشند و هم برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری مناسب باشند اما مثلاً سنسور عدم برخورد ندارد و مناسب افراد مبتدی تا متوسط هستند.

کوادکوپتر اسباب‌بازی

کوادکوپتر های اسباب‌بازی همان کوادکوپتر های بدون دوربین محسوب می‌شوند که می‌توان آن‌ها را برای بچه‌ها یا کودکان یا فرزندان تهیه کرد. باید دقت کنید که این کوادکوپتر ها به دلیل پایین بودن قیمت، خیلی ظریف هستند و مثل کوادکوپتر های حرفه‌ای و دوربین دار، طول عمر زیادی ندارند. پس باید در زمان استفاده به‌درستی از آن‌ها استفاده کنیم تا بتوانید به مدت زیادی آن‌ها را داشته باشید. البته کلاً اسباب‌بازی در دست بچه‌ها زیاد دوام نمی‌آورد، پس اگر مشکلی برای کوادکوپتر پیش بیاید، نباید نگران باشید.

کوادکوپتر مخصوص عکس‌برداری و فیلم‌برداری

کوادکوپتر های دوربین دار و حرفه‌ای معمولاً برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری طراحی و ساخته‌شده‌اند. خیلی از افراد برای ساختن مستند، فیلم‌های سینمایی یا فیلم‌برداری یا عکس‌برداری از نمونه کارهای هنری خود از کوادکوپتر ها استفاده می‌کنند. مثلاً یکی از کاربردهای کوادکوپتر در صنعت ساختمان‌سازی است که با استفاده از کوادکوپتر می‌توانند از کل نمای ساختمان یا ساخت‌وساز فیلم‌برداری و عکس‌برداری انجام دهند و در ادامه پروژه از آن‌ها استفاده کنند. کوادکوپتر های دوربین دار یا حرفه‌ای دارای امکانات دیگری هم هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به قابلیت پرواز در یک‌جهت مستقیم، دنبال کردن یک سوژه یا هدف به‌صورت خودکار و تصویربرداری از آن به‌صورت خودکار، قابلیت پرواز به دور محیط و تصویربرداری 360 درجه، تعیین مسیر پرواز به‌صورت دستی و پرواز به‌صورت خودکار، قابلیت بازگشت به مبدأ در شرایط خاص مثل تمام شدن شارژ باتری و خیلی دیگر اشاره کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا