بازی

قیمت بازی‌های ایکس باکس از سال آینده میلادی به ۷۰ دلار افزایش خواهد یافت

قیمت بازی‌های ایکس باکس از سال آینده میلادی به ۷۰ دلار افزایش خواهد یافت

مایکروسافت از برنامه‌های خود برای افزایش قیمت بازی‌های انحصاری ایکس باکس سری ایکس/اس به ۷۰ دلار از سال ۲۰۲۳ خبر داد. با شروع سال میلادی جدید، عناوینی مانند Forza Motorsport، Redfall و Starfield در ایالات متحده با قیمت ۶۹.۹۹ دلار عرضه خواهند داشت.

مایکروسافت در بیانیه‌ای به IGN گفت که قیمت‌گذاری منطقه‌ای ممکن است متفاوت باشد ولی جزئیات خاصی را برای کشورهای دیگر ارائه نکرد. یکی از سخنگویان مایکروسافت گفت این قیمت نشان دهنده محتوا، مقیاس و پیچیدگی فنی این عناوین است. با این حال تمام بازی‌های ساخته شده توسط تیم‌های ساخت ایکس باکس، در همان روز عرضه برای سرویس گیم پس نیز در دسترس قرار می‌گیرند.

مطلب پیشنهادی:ریموت‌پلی چگونه لپ‌تاپ را به صفحه نمایش اکس‌باکس تبدیل می‌کند؟گویا قابلیت‌های اکس‌باکس تمامی ندارد!
ریموت‌پلی چگونه لپ‌تاپ را به صفحه نمایش اکس‌باکس تبدیل می‌کند؟

در آگوست سال ۲۰۲۰، بازی NBA 2K21 از شرکت Take-Two اولین بازی نسل فعلی نام گرفت که با قیمت ۷۰ دلار روانه بازار شد. شرکت‌های دیگری از جمله اکتیویژن، سونی، الکترونیک آرتز و اسکوئر انیکس از این روند پیروی کردند و ناشر Final Fantasy حتی قیمت‌های افزایش‌یافته را برای برخی از بازی‌های پی‌سی نیز اعمال کرد.

در شهریور ماه نیز ناشر سری Assassin’s Creed، یوبی‌سافت اعلام کرد که قیمت عناوین اصلی این شرکت در آینده نیز ۷۰ دلار خواهند بود. در حالی که مایکروسافت هنوز یک بازی ۷۰ دلاری منتشر نکرده، از زمان عرضه Xbox Series X/S و PS5 در نوامبر ۲۰۲۰، خط تولید عناوین انحصاری آن نسبتاً خالی بوده است.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، در آن زمان به La Vanguardia گفت:

بازی می‌تواند یک سرگرمی گران‌قیمت باشد و احتمالا پلتفرم‌های خاصی عناوین خود را با قیمت ۷۰ دلار در ایالات متحده به فروش خواهند رساند. قیمت کنسول‌ها نیز ۵۰۰ دلار است و فکر می‌کنم یک سرمایه‌گذاری سنگین برای افرادی است که هر روز بازی‌های ویدیویی انجام نمی‌دهند، به‌ نوعی جزو بازیکنان معمولی‌تر یا خانواده‌ای هستند که دنبال تعادل‌اند.

ایکس باکس

با این حال، ماه گذشته، اسپنسر اعلام کرد که قیمت کنسول‌های ایکس‌ باکس، بازی‌ها و/یا اشتراک‌ها ممکن است در آینده افزایش یابد. او در رویداد WSJ Tech Live گفت:

به نظرم در مقطعی باید قیمت برخی چیزها را افزایش دهیم، اما با رسیدن به فصل تعطیلات (کریسمس) با خود فکر کردیم که حفظ قیمت‌ها مهم است.

ما قیمت کنسول خود را ثابت نگه داشتیم، قیمت بازی‌ها و سرویس اشتراکی خود را حفظ کردیم. فکر نمی‌کنم بتوانیم برای همیشه این کار را انجام دهیم. فکر می‌کنم در مقطعی باید قیمت‌ها را برای برخی چیزها افزایش دهیم…

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Grid Legendsبا گیم‌پلی معیوب و قدیمی، در نسل نهم بتازید
بررسی بازی Grid Legends


بازی کردن تو چین چه شکلیه؟

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا