رمز ارز

دلایل تحلیلگر معروف برای پایان بازار نزولی ارزهای دیجیتال!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت کوین به رالی صعودی خود در سال ۲۰۲۳ ادامه می‌دهد.

به گزارش سایت کریپتو بیسیک، امروز (شنبه ۲۱ ژانویه) قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود در ۵ ماه گذشته رسید و برای اولین بار از ۱۸ آگوست ۲۰۲۲، به بیش از ۲۲،۷۰۰ هزار دلار صعود کرد. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده قیمتی ۲۲،۶۲۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۷٫۵ درصد و در مقایسه با یک هفته گذشته، بیش از ۸ درصد رشد دارد.

به گزارش شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Santiment، رشد اخیر قیمت بیت کوین ناشی از فعالیت نهنگ‌های بزرگ با ذخایر بین ۱ هزار تا ۱۰ هزار BTC است که در ۱۵ روز گذشته، مجموعاً ۶۴،۶۳۸ بیت‌ کوین به ارزش تخمینی ۱٫۴۶ میلیارد دلار را به کیف‌ پول‌های خود اضافه کرده‌اند.

از لحاظ تاریخی، این گروه از هولدرهای بیت کوین به طور قابل‌توجهی بر قیمت این ارز دیجیتال تأثیر گذاشته‌اند. تیم Santiment در نمودار جدید خود، ارتباط بین کاهش قیمت بیت کوین از فوریه ۲۰۲۲ تا دسامبر ۲۰۲۲ و فروش بیت کوین توسط این گروه از هولدرها را نشان می‌دهد.

فعالیت نهنگ‌های بزرگ و تأثیر آن بر قیمت بیت کوین.

پیش از این، تیم Santiment انباشت بیت کوین توسط این گروه از هولدرها را دلیل افزایش اخیر قیمت بیت کوین تا ۲۱ هزار دلار اعلام کرده بود.

علاوه بر این، رشد اخیر قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال را می‌توان به انتشار داده‌های خوش‌بینانه تورم در ایالات متحده نیز نسبت داد. به گفته کارشناسان، با کاهش تورم، فدرال رزرو ممکن است آماده توقف افزایش نرخ بهره باشد.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت!

جای هیچ تعجبی نیست که اکثر ارزهای دیجیتال بازار نیز با تقلید از آخرین پرایس اکشن بیت کوین، رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند. برای مثال، در ۲۴ ساعت گذشته، رمزارزهایی مانند اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، کاردانو (ADA)، دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB)، به ترتیب ۶٫۸۵ درصد، ۶ درصد، ۸٫۶ درصد، ۸٫۲ درصد و ۸ درصد رشد قیمتی داشته‌اند.

در نتیجه، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز با یک رشد ۶٫۵ درصدی نسبت به روز گذشته، بار دیگر به بالای ۱ تریلیون دلار افزایش یافته و به ۱٫۰۴ تریلیون دلار رسیده است. همزمان با این موضوع، حجم معاملات ارزهای دیجیتال نیز ۴۳ درصد افزایش یافته است.

آیا بازار نزولی ارزهای دیجیتال به پایان رسیده است؟

در واکنش به آخرین پرایس اکشن بیت کوین، Duo Nine، یک تحلیلگر تکنیکال معروف، جسورانه ادعا کرده که بازار نزولی به پایان رسیده است. این تحلیلگر با انتشار نمودار قیمت دو هفته‌ای بیت‌ کوین، اعلام کرد که این ارز دیجیتال از روند نزولی خود در بیش از یک سال گذشته فاصله می‌گیرد. طبق گفته Duo Nine، هدف بعدی برای قیمت بیت کوین می‌تواند ۲۸ هزار دلار باشد.

فاصله گرفتن بیت کوین از روند نزولیِ یک ساله.

پیتر برانت (Peter Brandt)، معامله‌گر کهنه‌کار نیز اخیراً یک تحلیل صعودی را برای بیت کوین به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد قیمت این ارز دیجتال در کوتاه مدت می‌تواند تا حداقل ۲۵ هزار دلار افزایش یابد. با این حال، برانت هشدار داده که در صورت عقب‌نشینی، بیت کوین باید حمایت ۱۸،۳۸۷ دلاری را حفظ کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا