عمومی

سرویس بازی ابری Shadow با نسل جدید گرافیک‌های انویدیا و AMD‌ راه‌اندازی می‌شود

Shadow در حال راه‌اندازی سطح اشتراکی جدیدی به سرویس بازی‌های ابری خود است که کاربران می‌توانند با پرداخت ۱۴٫۹۹ دلار اضافه در ماه، به جدیدترین گرافیک‌های انویدیا و AMD دسترسی داشته باشند. سطح جدید Power Upgrade نام دارد و افزودنی اختیاری برای سرویس اشتراکی اصلی ۲۹٫۹۹ دلاری Shadow است و هزینه‌ی کل را به حدود ۴۵ دلار می‌رساند. همچنین، این شرکت قصد دارد خدمات خود را در کشورهای بیشتری ارائه دهد.

ورج می‌نویسد Shadow برخلاف سرویس‌های مشابه ازجمله Xbox Cloud Gaming مایکروسافت یا گوگل استادیا که فقط امکان پخش بازی‌ها را می‌دهند، خدمات بسیار گسترده‌تری ارائه می‌دهد. درواقع، این سرویس به‌ شما اجازه می‌دهد از‌راه‌دور به دسکتاپ مجهز به ویندوز ۱۰ در فضای ابری دسترسی داشته باشید؛ دسکتاپی که روی سخت‌افزارهای بسیار قدرتمند اجرا می‌شود.

کاربران می‌توانند با دسترسی به این دسکتاپ، بازی‌های مدنظرشان را از هر فروشگاهی دانلود و نصب کنند. بدین‌ترتیب، مشترکان Shadow می‌توانند جدیدترین بازی‌های رایانه‌ای را با حداکثر تنظیمات گرافیکی از‌راه‌دور اجرا کنند.

سرویس استریم بازی shadow

Shadow اعلام کرده است Power Upgrade به کاربران امکان دسترسی مبتنی‌بر ابر را به دستگاهی می‌دهد که از پردازنده‌ی مرکزی AMD EPYC 7543P با ۴ هسته، ۸ ترد، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و گرافیکی پیشرفته بهره می‌برد. نمونه‌‌ گرافیک‌های فهرست‌شده در سرویس این شرکت شامل انویدیا RTX 3070 است که برای گیمرهای حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

همچنین، این شرکت جدیدترین گرافیک‌های مبتنی‌بر معماری RDNA 2 AMD ازجمله Radeon Pro V620 را نیز دردسترس مشتریان قرار خواهد داد؛ البته کاربران نمی‌توانند هنگام سفارش این سرویس، گرافیک مدنظرشان را به‌طور دقیق پیکربندی کنند؛ زیرا این بخش براساس دردسترس‌بودن منابع سخت‌افزاری در مرکز داده‌ی Shadow اختصاص داده خواهد شد. ناگفته نماند اشتراک ۲۹٫۹۹ دلاری این شرکت امکان استفاده از پردازنده‌ی قدیمی‌تر GTX 1080 را به‌ کاربران ارائه می‌دهد.

رده‌ی قیمتی جدید Shadow هزینه‌ی اشتراک این سرویس را بیشتر از GeForce Now انویدیا خواهد کرد. در مقام مقایسه، سرویس انویدیا GeForce Now به‌ازای دریافت ۱۹٫۹۹ دلار در ماه، امکان دسترسی به گرافیک RTX 3080 را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. علاوه‌براین، Shadow درمقایسه‌با انویدیا محدودتر است و مجموعه‌ای از بازی‌های ارائه‌شده در فروشگاه استیم یا فروشگاه اپیک‌گیمز را دردسترس کاربران قرار می‌دهد. ازنظر تئوری، امکان اجرای بازی‌هایی که می‌توان آن‌ها را روی ویندوز ۱۰ نصب کرد، در سرویس Shadow وجود دارد.

مقاله‌های مرتبط:

  • ازاین‌پس تمام کاربران آیفون می‌توانند با GeForce Now بازی فورتنایت را تجربه کنند
  • آموزش استریم بازی با استفاده از پلتفرم توییچ در کامپیوتر

Shadow قبلاً سطوح کاربری قدرتمندی مثل Infinite و Ultra را راه‌اندازی کرده است؛‌ سرویس‌هایی که ابتدا هزینه‌ی اشتراکشان فقط ۱۱٫۹۹ دلار در ماه بود. این شرکت یک‌ سال بعد قیمت این سطوح را به ۲۹٫۹۹ دلار در ماه افزایش داد و اواخر سال ۲۰۲۱، در بخش سؤالات رایج وب‌سایت رسمی این شرکت اشاره شده است که این دو اشتراک رسماً در ایالات متحده لغو شده‌اند.

توماس بیوفیلز، سخن‌گوی Shadow، در گفت‌وگو با وب‌سایت ورج اعلام کرده است که شرکت متبوعش همچنان کاربرانی دارد که سطوح اشتراکی Ultra و Infinite را خریده‌اند و از آن استفاده می‌کنند؛ اما امکان ثبت‌نام جدید در این دو سرویس وجود ندارد.

Shadow درکنار معرفی سطح کاربری جدیدش، اعلام کرده است که خدمات خود را از پاییز امسال در کانادا و اتریش نیز ارائه خواهد داد. گفتنی است درحال‌حاضر، این شرکت خدمات خود را به کاربران ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان ارائه می‌دهد. این شرکت قابلیت جدید ذخیره‌سازی ابری مستقل را نیز تا پاییز امسال در اروپا ارائه خواهد داد. کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت، به ۲۰ گیگابایت فضای‌ذخیره‌سازی رایگان یا دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی با پرداخت ۸٫۹۹ دلار درماه دسترسی داشته باشند.

افزون‌براین، شرکت Shadow سیستم‌های مبتنی‌بر ابر خود را به کاربران حرفه‌ای ارائه می‌دهد؛ سیستم‌هایی که برای هنرمندان فعال در حوزه‌ی سه‌بعدی‌سازی و معماران و مهندسانی طراحی شده‌اند که به سخت‌افزار قدرتمند در فضای ابری نیاز دارند. Shadow اعلام کرده است که سطح کاربری Power Upgrade جدید این شرکت تابستان امسال برای پیش‌سفارش آماده خواهد شد و در پاییز برای همه‌ی بازارهایی که این شرکت در آن‌‌‌جا فعالیت می‌کند، دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا