موبایل

ایلان ماسک گوشی هم می‌سازد؟

اگر اوضاع در توییتر به حدی وخیم شود که اپل و گوگل آن را از پلتفرم‌های موبایل خود اخراج کنند، ماسک وعده داده است که اسمارتفون خاص خودش را خواهد ساخت. این خیالپردازی ماسک در مورد گوشی‌های هوشمند در پاسخ به توییت لیز ویلر، مفسر سیاسی محافظه‌کار بود، که در آن او در مورد سناریویی فرضی – اما نه کاملاً غیرقابل قبول – صحبت کرد که در آن گوگل و اپل تصمیم گرفته باشند توییتر را به ترتیب از پلی استور و اپ استور بیرون کنند.
 
به گزارش lastech و به نقل از اسلش‌گیر، ویلر استدلال کرد که «مردی که راکت به مقصد مریخ می‌سازد، ساخت یک گوشی هوشمند باید برایش بسیار آسان باشد» و پیش‌بینی کرد که اگر ماسک یک گوشی بسازد، نیمی از کاربران تلفن‌هوشمند در ایالات‌متحده به دلیل ایرادات مختلف گوشی‌های آیفون و اندرویدی به آن رو خواهند آورد.
 
ایده یک گوشی ساخت ماسک که ویلر در مورد آن صحبت کرده است «صرفاٌ یک گوشی شبیه سایر گوشی‌های هوشمند» نیست که از اندروید استفاده کند. همانطور که از تحقیر گوگل و اپل در توییت وی مشخص است، چنین تلفنی باید سیستم عامل خود را نیز بدون دخالت این دو غول فناوری اجرا کند.
 

اما گفتن چنین حرفی آسانتر از عملی کردنش است. فقط به تجربه مایکروسافت، دومین شرکت ارزشمند جهان پس از اپل، که پلتفرم ویندوزفون را ایجاد کرد نگاه کنید که چگونه به طرز چشمگیری شکست خورد. خود ماسک در گذشته‌ای نه چندان دور معتقد بود که «ساعت‌ها و گوشی‌های هوشمند و تلفن‌ها تکنولوژی‌های دیروز هستند» و آینده به رابط مغز و انسان Neuralink تعلق دارد. نورالینک، یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های تحت مالکیت ماسک، هنوز توانائی خود را که بر روی آزمودنی‌های انسانی کار می‌کند، به اثبات نرسانده است.
 
واضح است که ایلان ماسک از چنین چالشی هراس ندارد. در پاسخ به توئیت ویلر، ماسک پاسخ داد که «مطمئناً امیدوارم که کار به آنجا نرسد، اما، بله، اگر گزینه دیگری وجود نداشته باشد، یک گوشی جایگزین خواهم ساخت». البته این یک «اگر» بزرگ است، زیرا برای اپل یا گوگل تصمیم آسانی نخواهد بود که یکی از بزرگترین پلتفرمهای رسانه‌های اجتماعی جهان را از فروشگاه‌های برنامه مربوطه خود حذف کنند.
 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا