موبایل

آخرین آمار از میزان واردات موبایل به کشور

آمارهای هشت ماهه گمرک حاکی از آن است از ابتدای سال جاری تا انتهای آبان‌ماه، بیش از ۹ میلیون و ۱۴ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که بیش از ۱۱ میلیون و ۶۴۳ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده بود، با کاهشی بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاهی مواجه بوده است.

به گزارش lastech از ایسنا، وزن بیش از ۹ میلیون دستگاه تلفن همراهی که در بازه زمانی مذکور وارد کشور شده بیش از سه میلیون و ۲۸۴ کیلوگرم بوده است، درحالی که ۱۱ میلیون و ۶۴۳ هزار دستگاه تلفن همراهی که در مدت مشابه سال گذشته وارد کشور شده بود بیش از چهار میلیون و ۵۶۲ هزار کیلوگرم وزن داشتند.

همچنین ارزش دلاری گوشی‌های همراه وارد شده در ۸ ماه سال جاری حدود یک میلیارد و ۸۳۷ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۹۵۲ دلار بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته حدود دو میلیارد و ۶۵۱ میلیون و ۲۵ هزار و ۴۵۸ دلار بوده است.

طبق قوانین، برای واردات هر دستگاه تلفن همراه کم‌تر از ۶۰۰ دلار، چهاردرصد حقوق گمرکی، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و چهار درصد از واردکنندگانی که طبق فرمول مالیاتی خوشنام نیستند اخذ می‌شود.

برای هر دستگاه تلفن همراه بیشتر از ۶۰۰ دلار نیز ۱۲ درصد حقوق گمرکی، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و چهاردرصد نیز از واردکنندگانی که خوشنام نیستند دریافت می‌شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا