بازی

روش‌های نگهداری و حفظ ارزش ریال در بازار تورمی چیست؟

روش‌های نگهداری و حفظ ارزش ریال در بازار تورمی چیست؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در بازار تورمی و شرایط ناپایدار موجود، حفظ ارزش سرمایه اهمیت بسیار زیادی دارد. ازجمله روش‌هایی که برای حفظ ارزش ریال وجود دارد می‌توان به خرید ملک، زمین، سرمایه گذاری در طلا و سرمایه گذاری در بورس اشاره کرد. از جمله بهترین روش‌ها برای حفظ ارزش دارایی، سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال است. خرید رمز ارزهای پایدار یا استیبل کوین‌ها می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاران باشد. در بین این استیبل کوین‌ها، تتر یکی از مهم ترین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

امروزه سرمایه‌گذاران زیادی برای حفظ ارزش دارایی‌هایشان به خرید تتر یا USDT روی آورده‌اند. پیش‌ازاین بیشتر از روش‌هایی چون خرید طلا یا سهام استفاده می‌شد اما خرید تتر نیز تبدیل به یکی از گزینه‌های مناسب برای حفظ ارزش دارایی شده است. خبرهای مختلفی حاکی از این است که امسال بسیاری از معامله گران بیشتر از هر ارز دیگری به خرید و فروش تتر مشغول بوده‌اند. در شرایط موجود در بازار، سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال تتر منطقی به نظر می‌رسد. در ادامه مقاله به مزیت خرید تتر نسبت به دلار می‌پردازیم و در انتها نیز به نحوه خرید تتر اشاره خواهیم کرد.

خرید تتر نسبت به دلار چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید تتر نسبت به دلار با محدودیت‌های کمتری رو‌به‌رو است. کاربرد این ارز دیجیتال در معاملات و سرمایه گذاری‌های مختلف بیشتر از دلار بوده و از سوی دیگر یک ابزار معاملاتی امن و پرکاربرد محسوب می‌شود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای تتر نسبت به دلار اشاره خواهیم کرد.

بدون محدودیت و مستقل

ارز دیجیتال تتر برخلاف دلار به هیچ سیستم و دولتی وابسته نیست؛ بنابراین محدودیتی روی آن اعمال نمی‌شود. شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی این ارز دیجیتال را تهیه کنید. این ویژگی باعث افزایش تمایل افراد به معامله تتر و خرید آن شده است.

 سرعت بالا  در انتقال دارایی تتری

انتقال دلار از طریق سیستم‌های بانکی امری زمان‌بر بوده و ممکن است حتی تا چند روز نیز طول بکشد. در مقال خرید تتر با سرعت زیادی انجام می‌شود. امکان خرید این رمز ارز در هر لحظه وجود دارد و می‌توان به‌راحتی آن را انتقال داد. از سوی دیگر خرید تتر از صرافی‌های آنلاین موضوعی است که بر سهولت خرید و سرعت آن افزوده است. شما می‌توانید از طریق صرافی‌های گوناگون در جریان نرخ لحظه‌ای تتر قرار بگیرید و در فرصتی مناسب این ارز دیجیتال را خریداری کنید.

کارمزد کم خرید تتر

همان‌طور که ذکر کردیم خرید و فروش تتر از طریق صرافی‌های مختلف امکان‌پذیر است. ارز دیجیتال تتر به دلیل قابلیت انتقال و انجام تراکنش در شبکه‌های بلاکچینی مختلف در مقایسه با سایر رمز ارزها کارمزد کمتری دارد. از سوی دیگر بسیاری از معامله‌گران با بررسی دلار و این ارز دیجیتال به این نتیجه رسیده‌اند که تفاوت زیادی بین کارمزد این دو ارز وجود ندارد؛ بنابراین انتخاب صرافی مناسب و خرید تتر با کمترین کارمزد می‌تواند راهکار مناسبی برای حفظ ارزش ریال در بازار تورمی باشد.

 پشتوانه قوی تتر

از اصلی‌ترین عواملی که باعث افزایش سرمایه گذاری روی تتر و جایگزینی آن با دلار در ایران شده است، پشتوانه قوی این ارز دیجیتال است. به دلیل وجود پشتیبانی قوی برای تتر دیگر تفاوتی ندارد که سرمایه‌گذاران به خرید دلار اقدام کنند یا تتر؛ چراکه تتر نیز دارای استحکام و پشتوانه قوی بوده و این موضوع باعث برابری ارزشی با نرخ دلار و روند صعودی قیمت تتر می‌شود.

 تا زمانی که پشتیبانی تتر توسط دلار صورت بگیرد هیچ‌گونه نگرانی‌ای وجود ندارد. به عقیده بسیاری از افراد این موضوع که دیگر ارز دیجیتال تتر توسط دلار پشتیبانی نشود بسیار محال و بعید به نظر می‌رسد؛ چراکه افراد زیادی اقدام به خرید ارز دیجیتال تتر کرده‌اند و این ارز دیجیتال به میزان زیادی فراگیر شده است.

ارزش ثابت تتر

ازآنجایی‌که ارزش پول ملی روزبه‌روز کاهش می‌یابد، خرید دارایی باارزش ثابت می‌تواند به حفظ ارزش ریالی کمک کند. پیش‌ازاین اکثر مردم خرید دلار را روشی برای حفظ ارزش پولشان می‌دانستند. اما با ظهور استیبل کوین‌ها از جمله تتر که مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود، روش جدیدی برای حفظ ارزش ریالی برای مردم ایجاد شد. بررسی قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال تتر نشان می‌دهد که خرید این رمزارز و ذخیره آن می‌تواند گزینه‌ای مناسب و جدیدتر برای افرادی باشد که به فکر حفظ ارزش دارایی‌شان هستند.

 از سوی دیگر ارزش ثابت تتر و برابری آن با نرخ دلار باعث می‌شود که تفاوتی در ارزش بین خرید تتر و دلار وجود نداشته باشد. به همین دلیل همزمان با افزایش تقاضا برای خرید دلار شاهد افزایش تقاضا برای خرید ارز دیجیتال تتر نیز هستیم. در صرافی‌های آنلاین به‌راحتی می‌توان برای خرید تتر اقدام کرد. حتی در برخی از صرافی‌ها خرید تتر بدون احراز هویت صورت می‌گیرد با‌این‌حال خرید این ارز دیجیتال نیازمند توجه به نکاتی است که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. پس حتماً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

از کجا تتر بخریم؟

در بخش‌های قبل به اهمیت خرید تتر و نقش آن در حفظ ارزش ریالی و سرمایه اشاره کردیم. ممکن است این سؤال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که نحوه خرید تتر چگونه است. در این بخش به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

 همان‌طور که پیش‌تر نیز مطرح شد، امکان خرید تتر از طریق صرافی‌های آنلاین وجود دارد. در انتخاب صرافی باید به معیارهای مختلفی توجه داشته باشید. در برخی از صرافی‌ها خرید و فروش تتر بدون احراز هویت صورت می‌گیرد. بااین‌حال احراز هویت یکی از معیارهایی است که می‌تواند نشان‌دهنده اعتبار و امنیت بیشتر صرافی باشد؛ بنابراین هنگام ترید تتر به این نکته توجه داشته باشید و پس از انتخاب صرافی موردنظر، برای خرید ارز دیجیتال تتر اقدام کنید. خرید USDT از طریق صرافی‌ها بسیار آسان است.

خرید تتر از صرافی‌های ایرانی و خارجی امکان‌پذیر است. مزیت صرافی‌های خارجی سرعت بالا در خرید و انجام تراکنش در کوتاه‌ترین زمان است. بااین‌حال به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی و پیچیدگی‌های زیادی که در این صرافی‌ها وجود دارد، خرید از صرافی‌های ایرانی گزینه مناسب‌تری است. پیش از انتخاب صرافی لیستی از آن‌ها تهیه کرده و آن‌ها را از نظر کیفیت خدمات باهم مقایسه کنید. کارمزد صرافی نیز از جمله معیارهایی است که می‌تواند در تصمیم‌گیری مؤثر باشد. در برخی از صرافی‌ها با وجود ارائه خدمات باکیفیت کارمزد کمتری نیز دریافت می‌شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا