رمز ارز

سقوط شدید بازار ارزهای دیجیتال ادامه دارد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ارزهای دیجیتال روز بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند. بر اساس داده‌های موجود، ارزش کل بازار دارایی‌های دیجیتال روز گذشته بیش از ۴٫۳۷ درصد کاهش یافت و به کمتر از سطح ۸۰۰ میلیارد دلار سقوط کرد.

دریافت ۲۰۰,۰۰۰ شیبا رایگان
جشنواره ویژه صرافی ارز پلاس با ۲۰۰,۰۰۰ شیبا جایزه برای هر نفر!
دریافت جایزه

به گزارش سایت نیوز بیت کوین، آخرین باری که ارزش کل بازار کریپتو در کمتر از سطح ۸۰۰ میلیارد دلاری قرار داشت، به ۳۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد که در آن روز، این رقم برابر با ۷۶۰٫۷۳ میلیارد دلار گزارش شده بود.

در حالی که حجم معاملات ارزهای دیجیتال در جریان آشفتگی بازار در اثر ورشکستگی صرافی FTX، به ۱۵۰ تا ۲۲۵ میلیارد دلار افزایش یافته بود، حجم معاملات جهانی این دارایی‌ها در روز ۲۱ نوامبر به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت و به ۶۶٫۶۶ میلیارد دلار در بازه ۲۴ ساعته رسید. در این میان، لازم به ذکر است که ۵۳٫۷۳ میلیارد دلار از ۶۶٫۶۶ میلیارد دلار معاملات انجام‌شده، مربوط به تتر (USDT) است.

به دنبال کاهش حجم معاملات رمزارزها، قیمت بیت کوین (BTC) نیز به کمتر از سطح ۱۶ هزار دلار سقوط کرد و در زمان نگارش این خبر، در محدوده ۱۵،۶۸۵ دلار معامله می‌شود. قیمت اتریوم (ETH) نیز به محدوده ۱،۰۹۰ دلار کاهش یافته است.

سقوط شدید بازار ارزهای دیجیتال ادامه دارد!
وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

علی‌رغم حمام خونی که در بازار کریپتو به راه افتاده، توکن صرافی هوبی (HT) با بیش از ۱۲٫۵ درصد رشد قیمتی، در صدر پرسودترین رمزارزهای بازار (در بین ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر) قرار دارد. لازم به ذکر است که رشد قابل‌توجه قیمت HT به دنبال اطلاعیه صرافی هوبی مبنی بر حذف چندین توکن از پلتفرم خود، به عنوان بخشی از «تلاش‌های مستمر برای ترویج توسعه سالم اکوسیستم بلاکچین» اتفاق افتاده است.

سقوط قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

به دنبال اعلام ورشکستگی صرافی بزرگ FTX، بسیاری از وام‌دهندگان صنعت کریپتو نیز با بحران نقدینگی مواجه شده‌اند و قادر به پاسخگویی به برداشت‌ها نیستند. در حالی که وام‌دهنده رمزارزی BlockFi در آستانه ورشکستگی قرار دارد، تلاش‌های یکی دیگر از وام‌دهندگان بزرگ این صنعت، یعنی Genesis برای جمع‌آوری ۱ میلیارد دلار سرمایه نیز هنوز به نتیجه نرسیده است. در همین حال، صرافی بایننس به دلیل تضاد منافع از سرمایه‌گذاری در Genesis خودداری کرده است.

اگرچه تیم Genesis اعلام کرده که هنوز تصمیمی برای اعلام ورشکستگی ندارد، برخی از تحلیلگران بازار معتقدند که سقوط این وام‌دهنده می‌تواند به سقوط شدیدتری در بازار ارزهای دیجیتال منجر شود.

در همین راستا، پیتر برزین، استراتژیست ارشد جهانی در BCA Research Inc.، هدف قیمتی بیت کوین را محدوده ۵ هزار دلار پیش‌بینی کرده است. این بدان معناست که بیت کوین به طور بالقوه می‌تواند شاهد اصلاح قیمتی ۶۶ درصدی دیگر نسبت به سطوح فعلی باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا