عمومی

هاب USB-C جدید انکر توانایی اتصال ۳ مانیتور به مک‌بوک‌های M1 را ممکن می‌کند

شرکت انکر به‌تازگی هاب USB-C جدید خود را با پشتیبانی از ۱۰ پورت مختلف رونمایی کرده است که مهم‌ترین ویژگی آن افزایش مانیتورهای قابل‌اتصال به مک‌بوک‌های M1 از یک به سه مانیتور است. این محدودیت آزاردهنده از ابتدا گریبان‌گیر برخی از دارندگان این سری از دستگاه‌های اپل بود.

مقاله‌های مرتبط:

  • سونی ماه آینده کاور آبی، ارغوانی و صورتی برای پلی استیشن 5 عرضه می‌کند
  • سامسونگ کاور پوکمون را برای گلکسی بادز در کره‌‌جنوبی معرفی کرد

داک Anker 563 از ۱۰ پورت مختلف تشکیل شده است که شامل پورت‌های USB-C و USB-A حتی ورودی‌و‌خروجی ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و پورت شبکه اترنت نیز می‌شود. مهم‌ترین قسمت این هاب مربوط به پورت‌های خروجی تصویر آن می‌شود که مجموعه‌ای از یک پورت HDMI با حداکثر خروجی 4K و نرخ نوسازی ۳۰ هرتز (هنوز نرخ نوسازی در کیفیت‌های پایین‌تر مشخص نیست)، پورت HDMI دیگری با حداکثر خروجی 2K یا 1440p با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و یک دیسپلی پورت با خروجی 2K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز را تشکیل می‌دهند.

کیفیت‌های خروجی تصویر داک Anker 563

احتمالاً متوجه موضوع عجیبی شده‌اید: پورت HDMI اول تنها توانایی خروجی تصاویر با کیفیت 4K و نرخ نوسازی ۳۰ هرتز را دارد. این یعنی در زمان استفاده از آن کیفیتی مطلوب را تجربه نخواهید کرد؛ اما همچنان برای مشاهده‌ی محتوای ویدئویی که در آن به‌ندرت نرخ نوسازی از ۳۰ هرتز فراتر خواهد رفت، گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

  • تماشا کنید: اضافه کردن درگاه لایتنینگ به یک گوشی سامسونگ

محدودیت دیگر اجبار استفاده از نرم‌افزار DisplayLink برای خروجی هم‌زمان ۳ مانیتور در مک‌بوک‌های M1 خواهد بود. این موضوع باعث شد کاربران تجربه‌ای ناخوشایند و ناپایدار را در استفاده از هاب‌های پیشین داشته باشند.

برای مثال، می‌توانیم به هاب‌های تولید شرکت Hyper اشاره کنیم که در زمان معرفی، امکان اتصال دو مانیتور به مک‌بوک‌های M1 بدون ابزارهای جانبی مطرح شد؛ اما پس از عرضه و در زمان استفاده، مشخص شد که همچنان به نصب نرم‌افزار اختصاصی برای استفاده از این ویژگی نیاز خواهیم داشت.

پورت‌های داک Anker 563 با قابلیت اتصال ۳ مانیتور به مک‌بوک‌های M1

با نگاهی گذرا به پورت‌های تصویر، باید بگوییم که Anker 563 از یک پورت USB-C با پشتیبانی از فناوری Power Delivery نیز بهره می‌برد که با استفاده از آن می‌توانید دستگاه‌های دیجیتال خود را با حداکثر سرعت ۱۰۰ وات شارژ کنید. پورت یک‌گیگابیتی اترنت، پورت USB-C پنج‌گیگابیتی با پشتیبانی از شارژ ۳۰ وات Power Delivery، پورت USB-A پنج‌گیگابیتی با پشتیبانی از خروجی ۷٫۵ واتی و دو پورت USB-A که تنها می‌توانند داده‌ها را با سرعت ۴۸۰ مگابیت‌بر‌ثانیه انتقال دهند، از دیگر پورت‌های هاب جدید انگر به‌شمار می‌روند. انرژی داک نیز ازطریق ورودی اختصاصی DC تأمین می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • لوازم جانبی جدید مایکروسافت استفاده از رایانه را برای افراد کم‌توان آسان‌تر می‌کنند
  • انکر از پروژکتور لیزری 4K قابل حمل خود رونمایی کرد

داک Anker 563 با قابلیت اتصال ۳ مانیتور به مک‌بوک‌های M1

مک‌بوک‌های M1 اپل به‌واسطه‌ی محدودیت‌های پشتیبانی از چند مانیتور وضعیت نامناسبی داشتند‌؛ اما خوشبختانه با عرضه‌ی M1 Pro و M1 Max پشتیبانی بومی از چند مانیتور به دستگاه‌های مرتبط افزوده شد. در‌حال‌حاضر، اطلاعاتی از نسل بعدی تراشه‌های اختصاصی اپل با نام احتمالی M2 منتشر نشده است و وضعیت پشتیبانی مک‌بوک‌های مجهز به این تراشه از چند مانیتور مشخص نیست. باوجوداین هرچه هست، امیدواریم برای اتصال چند مانیتور به خرید هاب‌های گران‌قیمت نیازی نباشد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا