تکنولوژی

TSMC احتمالا تولید تراشه‌ M2 پرو را با لیتوگرافی 3 نانومتری تا اواخر 2022 آغاز می‌کند

اپل طی روزهای اخیر از تراشه M2 رونمایی کرد که نخستین آپگرید این برند برای تراشه‌های انحصاری مک و آیپد محسوب می‌شود. اکنون اما به گفته یکی از منابع دنیای فناوری، TSMC تا پایان سال جاری میلادی تولید انبوه نسخه قدرتمندتر M2 پرو را آغاز خواهد کرد.

به گفته «جف پو» از موسسه بین‌المللی مطالعات فناوری هیاتونگ، اپل به همکاری خود با TSMC به عنوان تامین‌کننده تراشه‌های محصولات خود ادامه خواهد داد و انتظار می‌رود که این شرکت عظیم تایوانی تولید انبوه تراشه M2 پرو را تا اواخر سال جاری میلادی، بر مبنای فرایند 3 نانومتری کلید بزند.

ادعای آغاز تولید انبوه تراشه‌ M2 پرو اپل تا پایان سال

اطلاعات تکمیلی از تراشه M2 پرو اپل

برای آن دسته از مخاطبانی که با تراشه‌های اپل و یا به شکل کلی با حوزه پردازنده‌ها آشنایی کمتری دارند باید گفت که مقیاس نانومتر موجود در تراشه‌ها نمایانگر فاصله میان ترانزیستورهای پردازنده است، هرچه مقدار این فواصل کمتر باشد، تراشه متعاقبا عملکرد بهتری خواهد داشت.  

تراشه M2 اپل نیز با وجود بهینه‌سازی‌های متعدد همچنان از فرایند 5 نانومتری استفاده می‌کند.

به ادعای اپل، تراشه M2 تا 18 درصد سریع‌تر از M1 است و خروجی گرافیکی آن نیز به علت استفاده از پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای تا 35 درصد بهتر از M1 است. همچنین M2 از حداکثر 24 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

ادعای آغاز تولید انبوه تراشه‌ M2 پرو اپل تا پایان سال

با این حال در اوایل سال جاری خبری منتشر شد که طبق آن اپل در کنار توسعه‌ تراشه‌های نیرومندتر برای مک پرو، مشغول کار روی یک مک مینی جدید با تراشه M2 پرو است. بنابراین اگر گفته جف پو صحت داشته باشد، نسخه‌های رده‌ بالای تراشه M2 بر مبنای فرایند 3 نانومتری ساخته خواهند شد.

همچنین بد نیست در پایان به این مورد نیز اشاره شود که جف پو تنها به ادعای تولید تراشه M2 پرو بر مبنای فرایند 3 نانومتری بسنده نکرده و عقیده دارد که در این رابطه حتی می‌توانیم انتظار یک آیپد دارای تراشه‌ M2 پرو مبتنی بر فرایند 3 نانومتری را هم داشته باشیم.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا