رمز ارز

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش جدید شرکت CoinShares، هفته‌ گذشته محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت‌کوین و اتریوم شاهد خروج قابل‌توجه سرمایه بوده‌اند. خروج کل سرمایه از محصولات این دو ارز دیجیتال به طور کلی به ۲۲۶ میلیون دلار می‌رسد.

بیت‌کوین با ثبت جریان خروجی ۱۹۲ میلیون دلاری، بیشترین تاثیر را از این روند نزولی متحمل شده است. اتریوم نیز برای ششمین هفته‌ متوالی با خروج سرمایه مواجه شده و جریان خروجی آن در هفته‌ گذشته ۳۴ میلیون دلار بوده است.

با وجود این جریان خروجی گسترده، برخی نشانه‌های مثبت نیز وجود دارد. احساسات کلی نسبت به دارایی‌های رمزارزی دیگر کمی بهبود یافته و شاهد ورود ۹ میلیون دلار سرمایه به این بخش بوده‌ایم.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

برای مثال، برخی از آلت‌کوین‌ها مانند لایت‌ کوین و چین ‌لینک برخلاف روند کلی، به ترتیب شاهد ورود سرمایه ۳.۲ میلیون دلار و ۱.۷ میلیون دلاری بوده‌اند.

روند خروج سرمایه از بازار سهام شرکت‌های حوزه بلاکچین نیز برای یازدهمین هفته‌ متوالی ادامه داشته است. خروج کلی سرمایه از این بازار در این مدت به ۹ میلیون دلار می‌رسد.

این احساسات منفی را می‌توان تا حد زیادی به نگرانی‌های مربوط به تاثیر هاوینگ بر شرکت‌های ماینینگ و تردید سرمایه‌گذاران درباره این حوزه نسبت داد.

تحلیلگران همچنین به فعالیت صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین در بحبوبه‌ فصل مالیات پرداخته‌اند. خروج خالص سرمایه از این صندوق‌ها در طول هفته‌ گذشته ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

با این حال، حجم معاملات برخی از این صندوق‌ها در روز چهارشنبه نزدیک به ۲.۷ میلیارد دلار بوده که نشان‌دهنده‌ تداوم حضور و علاقه‌ سرمایه‌گذاران است.

قیمت بیت‌کوین در حال حاضر حدود ۶۶ هزار دلار است و ارزش کل بازار آن با قدرت در محدوده ۱.۳ تریلیون دلار باقی مانده است.

به گفته تحلیلگران، با اینکه شاهد خروج سرمایه از برخی حوزه‌های کلیدی ارزهای دیجیتال هستیم، اما به نظر می‌رسد بازار همچنان به رشد و فعالیت خود ادامه می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا