رمز ارز

کاربران کدام کشورها از ورشکستگی FTX بیشترین ضرر را کردند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

داده‌های جدید منتشرشده نشان می‌دهند که سه کشور کره جنوبی، سنگاپور و ژاپن، بیشترین تأثیر را از سقوط صرافی FTX داشته‌اند.
کره جنوبی، بیشترین آسیب را از فروپاشی صرافی FTX دیده است. طبق گزارش‌ها، در میان تمام کشورهای جهان، کره بالاترین سهم ترافیک در این صرافی (۶٫۱ درصد) را به خود اختصاص داده که نشان‌دهنده متوسط ۲۹۷،۲۲۹ کاربر منحصربه‌فرد است که ماهانه از FTX.com بازدید می‌کنند. بحران اخیر FTX، مقامات دولتی کره جنوبی را وادار کرده تا قانون اساسی دارایی‌های دیجیتال را تدوین کنند، یک چارچوب نظارتی جامع که انتظار می‌رود سال آینده نهایی شود.
سنگاپور که به عنوان قطب ارزهای دیجیتال آسیا شناخته می‌شود، دومین کشور تحت تأثیر سقوط FTX است که ۵ درصد از ترافیک FTX.com در سطح جهان را تشکیل می‌دهد. این رقم، بیانگر متوسط ۲۴۱،۶۷۵ کاربر منحصربه‌فرد ماهانه است. پس از توقف فعالیت‌های بایننس در سنگاپور در دسامبر ۲۰۲۱، کاربران این کشور به استفاده از FTX روی آورده بودند.
پس از آن، ژاپن در جایگاه سوم کشورهای تحت تأثیر سقوط صرافی FTX قرار دارد که ۴٫۶ درصد از سهم ترافیک این صرافی، یا به عبارتی، ۲۲۳،۵۱۳ کاربر منحصربه‌فرد ماهانه، را در اختیار دارد. طبق گزارش‌ها، غول سرمایه‌گذاری ژاپنی، SoftBank، در اوایل سال جاری ۱۰۰ میلیون دلار در FTX سرمایه‌گذاری کرده بود.
از زمان انتشار اخبار مربوط به بحران FTX، ارزش بازار FTT، توکن بومی صرافی FTX، به میزان ۲٫۹ میلیارد دلار (۷۶ درصد) کاهش یافته است. قیمت این رمزارز نیز در زمان نگارش این خبر به ۱٫۴ دلار رسیده که بیش از ۹۸ درصد با اوج تاریخی ۸۵ دلاری خود در سپتامبر ۲۰۲۱ فاصله دارد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا