رمز ارز

کدام کشورها بیشترین ذخایر ارز دیجیتال را در اختیار دارند؟

کدام کشورها بیشترین ذخایر ارز دیجیتال را در اختیار دارند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایالات متحده با در اختیار داشتن تقریبا ۱۵.۲۷ میلیارد دلار رمزارز، در صدر جدول کشورهای دارنده ارزهای دیجیتال قرار دارد. طبق گزارش‌ها، این دارایی‌ها شامل بیش از ۲۱۲ هزار بیت کوین و ۴۵ هزار اتریوم است.

دولت آمریکا از طریق توقیف رمزارز در پرونده‌های جنایی، به این حجم قابل‌توجه از دارایی دیجیتال دست یافته است.

برای مثال، در سال ۲۰۱۳، دولت آمریکا حدود ۱۴۴ هزار بیت کوین را از جاده ابریشم، بازار سیاه آنلاینی که از بیت کوین برای معاملات غیرقانونی استفاده می‌کرد، توقیف کرد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

پرونده‌های دیگری مانند آلفابی (AlphaBay) و صرافی رمزارزی بیت‌فینکس هم منجر به توقیف دارایی‌های رمزارزی بیشتری توسط دولت آمریکا شدند.

پس از ایالات متحده، بریتانیا با در اختیار داشتن بیش از ۶۱ هزار بیت کوین به ارزش تقریبی ۴.۳۴ میلیارد دلار، در رتبه دوم قرار دارد. آلمان نیز با داشتن حدود ۵۰ هزار بیت کوین، در رتبه سوم این فهرست جای گرفته است.

در این میان، دولت السالوادور رویکرد متفاوتی در پیش گرفته و با خرید مستقیم، ۵.۷ هزار بیت کوین به ارزش تقریبی ۴۰۵ میلیون دلار را به دارایی‌های خود اضافه کرده است.

دلیل اصلی توقیف رمزارز توسط کشورهای مختلف، فعالیت‌های مجرمانه از جمله پولشویی، قاچاق مواد مخدر، تأمین مالی تروریسم و جرائم سایبری است و سازمان‌های مجری قانون برای مقابله با این جرائم، اقدام به توقیف ارزهای دیجیتال می‌کنند.

علاوه بر این، فرار مالیاتی نیز می‌تواند منجر به توقیف رمزارزها شود. در صورتی که افراد یا مشاغل درآمد حاصل از رمزارز را گزارش ندهند، دولت‌ها ممکن است دارایی‌های رمزارزی آن‌ها را توقیف کنند.

همچنین، صرافی‌ها و سایر پلتفرم‌های رمزارزی ملزم به رعایت قوانین مبارزه با پولشویی (AML) و تایید هویت مشتری (KYC) هستند که عدم رعایت این قوانین هم می‌تواند منجر به توقیف دارایی‌های رمزارزی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا