شبكه اجتماعی

تیک‌تاک رسما در مونتانا ممنوع می‌شود

قانون‌گذاران ایالت مونتانا آمریکا به ممنوعیت تیک‌تاک رای دادند و به این ترتیب نخستین ایالت این کشور شدند که این شبکه اجتماعی را ممنوع کردند.

به این ترتیب ساکنان این ایالت دیگر حق ندارند از تیک تاک استفاده کنند.

به گزارش lastech و به نقل از بی‌بی‌سی، شبکه اجتماعی تیک‌تاک که گروه فناوری بایت دنس چین مالک آن است در آمریکا متهم شده که برای حفاظت و تامین امنیت داده‌های جمع آوری شده از کاربران خود و جلوگیری از دسترسی دولت چین به آنها به اندازه کافی تلاش نکرده و نمی‌کند.

حالا گرئگ جیانفورته، فرماندار مونتانا پس از آن که قانون گذاران ایالتی ممنوعیت تیک تاک را تصویب کردند، آن را باید امضاء کند تا به یک قانون اجرایی بدل شود. در صورت امضای نهایی فرماندار این قانون از ماه ژانویه به اجرا در می‌آيد.

تیک تاک در واکنش گفته این قانون ایالت مونتانا را در دادگاه به چالش خواهد کشید.

در طرحی که قانون‌گذاران ایالت مونتانا آن را تصویب کردند و به نام اس‌بی ۴۱۹ نامگذاری شده به نگرانی‌های متعددی درباره امنیت داده‌های کاربران از دست درازی دولت چین اشاره شده است. این طرح با ۵۴ رای موافق در برابر ۴۳ رای مخالف تصویب شد.

این قانون اپ استورها – فروشگاه‌های عرضه آنلاین اپلیکیشن‌ها – را از امکان دانلود تیک تاک در مونتانا منع می کند اما به کسانی که قبلا آن را نصب کرده بودند و استفاده می‌کنند کاری ندارد.

تخلف از این قانون برای متخلفان تا سقف ۱۰ هزار دلار جریمه در پی خواهد داشت و دادستان ایالت مونتانا ناظر بر اجرای این قانون خواهد بود.

فرماندار مونتانا که انتظار می‌رود این مصوبه را امضا کند پیش‌تر استفاده از تیک تاک را برای کارمندان دولت ایالتی ممنوع کرده بود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا