رمز ارز

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته چهارم مهر)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پس از یک هفته پرنوسان که با ادامه تقویت دلار آمریکا همراه بود، روز شنبه بازار ارزهای دیجیتال دوباره به رنگ سبز درآمد. بیت کوین دوباره به بالای سطح ۱۹ هزار دلار بازگشت و اتریوم بار دیگر بالای ۱،۳۰۰ دلار معامله می‌شود.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

بیت کوین

به گزارش سایت نیوز بیت کوین، با صعود دوباره ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین (BTC) نیز روز شنبه به بالای ۱۹ هزار دلار بازگشت و تنها یک روز پس از ثبت پایین‌ترین سطح روزانه ۱۸،۷۷۰ دلاری، اوایل امروز قیمت جفت ارز BTC/USD به بالاترین سطح روزانه خود در ۱۹،۲۴۸ دلار رسید. این رشد قیمتی نشان می‌دهد که بیت کوین از سطح حمایتی اخیر خود در ۱۸،۹۰۰ دلار فاصله گرفته است.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته چهارم مهر)
نمودار روزانه BTC/USD.

با نگاهی به نمودار بیت کوین، مشاهده می‌شود که افزایش مجدد قیمت این ارز دیجیتال، شاخص قدرت نسبی (RSI) ۱۴ روزه آن را نیز بالاتر برده و این شاخص اکنون به سمت سطح مقاومتی خود حرکت می‌کند. در زمان نگارش این خبر، این شاخص در نقطه ۴۶٫۳۵ قرار دارد که کمی پایین‌تر از سطح مقاومت ۴۸ است. در صورتی که شاهد شکسته شدن این سقف باشیم، گاوهای بیت کوین می‌توانند یک قدم به بازپس‌گیری مرز ۲۰ هزار دلار نزدیک‌تر شوند.

اتریوم

قیمت اتریوم (ETH) نیز پس از یک هفته معاملاتی پرتلاطم، دوباره افزایش یافته است. پس از ثبت پایین‌ترین سطح ۱،۲۶۰ دلار در روز جمعه، قیمت جفت ارز ETH/USD روز شنبه به بالای ۱،۳۰۰ دلار بازگشت و در این روند، به اوج روزانه ۱،۳۱۵ دلار نیز رسید.

همانند بیت کوین، می‌توان در مورد اتریوم نیز گفت که این ارز دیجیتال اکنون از حمایت کلیدی ۱،۲۷۰ دلار فاصله گرفته و به سمت سطح مقاومتی خود حرکت می‌کند.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته چهارم مهر)
نمودار روزانه ETH/USD.

سطح مقاومتی فوق، در نزدیکی ۱،۳۳۰ دلار قرار دارد که از روز سه‌شنبه، زمانی که فشار نزولی قیمت را به پایین‌تر از این نقطه رساند، به آن نرسیده است.

به نظر می‌رسد که احساسات صعودی در حال بازگشت است، با این حال، لازم به ذکر است که شاخص RSI ۱۴ روزه اتریوم اکنون در ۴۵٫۹، کمی پایین‌تر از سقف ۴۶ قرار دارد. اگر مومنتوم رو به بالا حفظ شود، احتمالاً طی یکی دو روز آینده شاهد شکسته شدن این نقطه خواهیم بود و قیمت اتریوم بار دیگر به بالای ۱،۳۳۰ دلار خواهد رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا