بازی

بهترین منابع جمع بندی کنکور تجربی 1402

بهترین منابع جمع بندی کنکور تجربی 1402

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در این مقاله قصد داریم بهترین کتاب های کمک آموزشی که در دوران جمع بندی به کنکوری ها کمک می کند را به صورت کامل معرفی کنیم. ابتدا یک نکته ی مهم را یادآوری می کنیم و آن این است که این باور که منابع جمع بندی فقط مخصوص دانش آموزانی است که درس را خوب مطالعه کرده اند، کاملا غلط است. هر دانش آموزی با هر سطحی به این منابع نیاز دارد.

یکی از مهمترین نکات در رابطه با جمع بندی کنکور سراسری انتخاب منبع و کتاب مناسب می باشد. که در این مقاله قصد داریم بهترین ها را به معرفی کنیم و شما دانش آموزان عزیز بر اساس نیاز خود هر کدام را که صلاح دیدید تهیه و مطالعه کنید.

اهمیت دوران جمع بندی کنکور

این دوران در واقع برای دانش آموزان فصل برداشت محصول است. بارها دیده شده کسانی که تا قبل از دوران جمع بندی ترازهای خیلی خوبی در آزمون های آزمایشی می گرفتند ولی در دوران جمع بندی منبع و روش مطالعه ی درستی را انتخاب نکردند، دچار افت رتبه ی شدیدی در کنکور شدند. پس اهمیت این دوران را کاملا جدی بگیرید.

انواع مختلف منابع جمع بندی کنکور سراسری

منابع جمع بندی کنکور سراسری شامل 3 مدل کتاب می شود که در این مقاله قصد داریم به تفکیک این کتاب ها را توضیح دهیم. البته تمرکز اصلی این مقاله بر روی کتاب های شبیه ساز کنکور سراسری می باشد.

نوع اول(کتاب های جمع بندی تک درس)

نوع اول از منابع جمع بندی کنکور، تحت عنوان جمع بندی… در بازار ارایه می شوند. مثلا کتاب جمع بندی ریاضی تجربی خیلی سبز یکی از این کتاب هاست. این سری از منابع شامل خلاصه نکات شامل درسنامه های کوتاه و یادآوری فرمول ها می باشد. در واقع مثل خلاصه درس یک دانش آموز عمل می کند. خیلی از دانش آموزانی که هنگام درس خواندن از مطالب خلاصه برداری می کنند معمولا این سری از جمع بندی ها را تهیه نمی کنند.

نوع دوم(آزمون محور تک درس)

نوع دوم از کتاب های جمع بندی کنکور سراسری شامل کتاب های آزمون محور تک درس می باشد. یعنی چی؟😊

آزمون محور تک درس کتاب هایی مانند موج آزمون انتشارات الگو، دور دنیا در نیم ساعت انتشارات گاج، فصل آزمون انتشارات خیلی سبز و کتاب های هزار تست انتشارات دریافت می باشد. در این کتاب ها فقط برای درس مورد نظر تعداد بسیار زیادی تست به صورت ترکیبی و جامع قرار گرفته است. این کتاب ها برای دانش آموزان نسبتا قوی مناسب است. یعنی کسانی که درس ها و تست های استاندارد را تمرین کرده و به عنوان مثال قصد دارند در درس زیست درصد معینی را در کنکور سراسری کسب کنند. پس نیاز به پرکاری تستی دارند. این دانش آموزان بهتر است فقط برای دروس هدف مثلا زیست یا ریاضی از منابع آزمون محور تک درس استفاده کنند.

نوع سوم(منابع شبیه ساز کنکور سراسری)

منظور از منابع شبیه ساز کنکور سراسری کتاب هایی هستند که دقیقا کنکور را برای شما شبیه سازی می کنند. این کتاب ها شامل کنکورهای سراسری سال های اخیرند و توصیه می شود که در روزهای منتهی به آزمون اصلی و طبق روال خاصی مورد استفاده قرار بگیرند تا نتیجه ی مورد نظر را تامین کنند. از مهم ترین و پرفروش ترین منابع شبیه سازی کنکور تجربی میتوان به کتاب های کنکوریوم تجربی مهروماه، کتاب های چندکنکور انتشارات خیلی سبز، کتاب های دور دنیا انتشارات گاج و کتاب های زرد قلم چی اشاره کرد که در اینجا به صورت مفصل به بررسی هر کدام از این سری کتاب ها خواهیم پرداخت.

کنکوریوم تجربی مهروماه

کتاب کنکوریوم تجربی مهروماه پرمخاطب ترین کتاب شبیه ساز کنکور است. این مساله می تواند به دلیل ارایه ی پکیج جالب و دقیقا شبیه کنکور کنکوریوم باشد. پکیج کنکوریوم تجربی به صورت دفترچه هایی مشابه کنکور می باشد. یعنی دانش آموز در هر نوبت مشابه جلسه ی کنکور می تواند یکی از دفترچه ها را انتخاب کرده و جلسه ی کنکور را از نظر زمان، مکان و امکانات برای خود شبیه سازی کند. هم چنین داخل کنکوریوم تجربی 21 پاسخبرگ مشابه پاسخبرگ های کنکور قرار دارد که جواب ها داخل آن علامت زده می شود.

با توجه به 2 برگزاری 2 کنکور در سال 1402، کنکوریوم تجربی مهروماه هم برای کنکور دی ماه و هم برای کنکور تیرماه قابل استفاده می باشد.

چند کنکور تجربی خیلی سبز

یک سری دیگر از کتاب های شبیه ساز کنکور که در سال های اخیر مورد توجه دانش آموزان قرار گرفته است، کتاب های چند کنکور تجربی انتشارات خیلی سبز می باشد. این کتاب ها نیز همانند کتاب های کنکوریوم به صورت دفترچه ای بوده و دقیقا می تواند شرایط و حال و هوای کنکور را برای دانش آموزان شبیه سازی کند. از ویژگی های خوب این دسته از کتاب ها پاسخ های تشریحی کامل و جامع می باشد. البته ایرادی که در کنکور جدید یه این دسته از کتاب ها وارد است این موضوع می باشد که کتاب های چند کنکور به صورت جداگانه برای کنکور دی ماه و کنکور تیرماه چاپ شده است. یعنی دانش آموزان یک بار باید برای کنکور دی ماه 1402 و یک بار برای کنکور تیرماه 1402 این کتاب ها را تهیه کنند که این مساله به دلیل قیمت بالای کتاب ها برای خیلی از دانش آموزان خوشایند نیست. بهتر بود انتشارات خیلی سبز نیز مانند مهروماه ترتیبی اتخاذ می کرد تا دانش آموزان عزیز بتوانند تمام نیازهای جمع بندی خود را با یک جلد کتاب برطرف کنند.

کتاب های دور دنیا در 4 ساعت گاج

به طور کلی محتوای کتاب های دور دنیا انتشارات گاج نیز مانند کنکوریوم و چند کنکور می باشد. یعنی این کتاب ها درسنامه ندارند و فقط شامل چند دوره کنکور سراسری اخیر به همراه پاسخ های تشریحی سوالات می شوند. انتشارات گاج نیز همانند انتشارات خیلی سبز عمل کرده. یعنی یک جلد جداگانه برای کنکور دی ماه و یک جلد جداگانه برای کنکور تیرماه به چاپ رسانده است. در مجموع این کتاب ها نسبت به نوع قبلی که گفتیم محبوبیت کمتری در بین دانش آموزان کنکوری دارند و در واقع از نقطه قوت خاصی نسبت به سایر رقبا برخوردار نیستند.

چگونه کتاب های شبیه ساز کنکور سراسری را خریداری کنیم؟

برای خرید کتاب های کنکوریوم، چند کنکور و هم چنین سایر کتاب های کمک درسی با تخفیف و ارسال رایگان به سراسر کشور می توانید از بانک کتاب کنکور دیدن فرمایید. در این فروشگاه اینترنتی امکان خرید تمامی کتاب های کمک درسی فراهم شده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا