بازی

بینندگان در حال بمباران نظرات The Rings of Power هستند

بینندگان در حال بمباران نظرات The Rings of Power هستند

روز گذشته دو قسمت ابتدایی سریال ارباب حلقه ها یعنیThe Lord of the Rings: The Rings of Power اما طرفداران حالا به دلایل خود در حال ثبت امتیازات منفی یا به اصطلاح بمباران نظرات (Review Bomb) آن هستند.

در راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes)، در حالی که امتیاز منتقدان سریال ۸۴ درصد است، مخاطبان امتیاز ۳۶ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. در IMDB (که خود آمازون مالک آن است) امتیاز ۶.۵ از ۱۰ برای سریال ثبت شده که بیشتر از ۲۵ درصد امتیازهای آن یک است! (هر دو نمره احتمالا تا ساعت‌ها پس از نوشتن این گزارش تغییر خواهند کرد.)

مطلب پیشنهادی:پیش از داستان ارباب حلقه‌ها چه اتفاقاتی در سرزمین میانه افتاد؟دورانی که حلقه‌های قدرت ساخته شدند
پیش از داستان ارباب حلقه‌ها چه اتفاقاتی در سرزمین میانه افتاد؟

روند بمباران نظرات سریال به قدری جدی بوده که آمازون در سرویس استریم خود مجبور شده تا بررسی‌های سریال را به‌طور کامل غیرفعال کند!

سریال ارباب حلقه ها

اما چه چیزی باعث شده تا بینندگان چنین نظراتی را درباره سریال ارباب حلقه ها ثبت کنند؟ متاسفانه دلایلی از جمله نژادگرایی، زن ستیزی و اعتقاد بر بی‌وفایی نسبت به اثر اصلی تالکین باعث این دسته از انتقادات و بازخوردهای منفی شده که البته در بسیاری از موارد عجیب به نظر می‌رسند.

از جمله دلایل نظرات منفی:

  • برخی طرفداران از این موضوع ناراحت هستند که گالادریل اکنون به جای یک الف سلطنتی (مانند سه‌گانه LOTR پیتر جکسون) یک جنگجو است. به‌طور کلی سریال به شخصیت‌های زن خود از جمله Bronwyn و گالادریل نگاهی جنگجویانه دارد.
  • از زمان‌های قدیم، اختلاف نظر زیادی درباره نمایش الف‌ها، دورف‌ها و انسان‌های سیاه‌پوست در این اقتباس وجود داشته. برخلاف سه‌گانه اصلی که تمام بازیگران سفید‌پوست بوده‌اند این بار با شخصیت‌های رنگین‌پوستی نیز مواجه هستیم که برخی بینندگان شکایت کرده‌اند این امر با اثر اصلی تالکین در تضاد است!
  • وجود لهجه‌های ایرلندی/انگلیسی برای هارفوت‌ها (Harfoots) که نژادی از هابیت‌ها هستند، باعث ناراحتی مردمان آن منطقه شده، زیرا آن‌ها به عنوان نژادی کثیف و کولی به تصویر کشیده شده‌اند!
سریال ارباب حلقه ها

همانطور که احتمالا شما هم موافق باشید، دلایل ارائه شده چندان قانع‌کننده به نظر نمی‌رسند. قسمت سوم سریال در روز جمعه، ۱۸ شهریور ماه پخش خواهد شد. اگر دو قسمت ابتدایی The Lord of the Rings: The Rings of Power را تماشا کرده‌اید، می‌توانید نظر خودتان درباره آن‌ها و همچنین دلایل اشاره شده بالا بیان کنید.

مطلب پیشنهادی:حلقه‌های قدرت در کامیک کان ۲۰۲۲ | از گران‌ترین سریال تاریخ چه می‌دانیم؟یک حماسه‌ی ماتم‌زده با چاشنی ادای دین به تالکین و پیتر جکسون
حلقه‌های قدرت در کامیک کان ۲۰۲۲ | از گران‌ترین سریال تاریخ چه می‌دانیم؟


پشت پرده کشنده ترین بیماری دنیای بازی‌ها

تماشای ویدیو از کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا