رمز ارز

کدام ارزهای دیجیتال در سه ماهه اول امسال بیشترین کاربر را جذب کرده‌اند؟

کدام ارزهای دیجیتال در سه ماهه اول امسال بیشترین کاربر را جذب کرده‌اند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش اخیر شرکت فلیپ ساید (Flipside)، اتریوم و راهکار مقیاس‌پذیری لایه ۲ آن، پالیگان، به ترتیب با جذب ۱۳.۴ میلیون و ۱۲.۳ میلیون کاربر جدید، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ پیشتاز بوده‌اند.

این دو پلتفرم در مجموع، حدود ۷۰ درصد از کل کاربران جدید جذب‌شده در زنجیره‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) را به خود اختصاص داده‌اند.

تحلیلگران فلیپ ساید معتقدند که با وجود سابقه طولانی اتریوم و پالیگان، رشد نسبی آن‌ها در جذب کاربران جدید، در حد متوسط بوده است. آن‌ها عنوان می‌کنند که میزان رشد کاربران جدید در این دو پلتفرم بین ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، به ترتیب ۲۹۸.۳ درصد و ۳۵۹.۷ درصد بوده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

بر اساس این گزارش، در سال جاری، معاملات دیفای (DeFi) محرک اصلی جذب کاربران جدید به زنجیره‌های مختلف بوده است. حجم معاملات دیفای در اکثر زنجیره‌های سازگار با EVM و مورد بررسی فلیپ ساید، از ابتدای سال افزایش چشمگیری داشته است. اتریوم با حجم معاملات انباشته ۱ میلیارد دلاری در جایگاه نخست قرار دارد.

نکته جالب توجه این است که آربیتروم، با وجود عقب ماندن این شبکه از اتریوم و پالیگان در جذب کاربران جدید، از لحاظ فعالیت معاملات دیفای در جایگاه دوم قرار گرفته است.

فلیپ ساید در گزارش خود، به نتایج متفاوت در حوزه جذب کاربران جدید بر اساس معاملات توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) هم اشاره کرده است.

این گزارش، معاملات NFT کاربران جدید در اتریوم و بیس (Base) را صعودی و در پالیگان نزولی توصیف می‌کند.

در سایر زنجیره‌ها نیز روند مشخصی در معاملات NFT کاربران جدید مشاهده نشده است. با این حال، اتریوم و پالیگان همچنان از ابتدای سال، بالاترین حجم دلاری تراکنش‌های NFT را در اختیار داشته‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا