بازی

a51 و شیائومی نوت 10 پرو، مسئله این است

a51 و شیائومی نوت 10 پرو، مسئله این است

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو محصول دو کمپانی سرشناس و محبوب در میان مردم هستند. هریک از آن ها به نوبه خود دارای فاکتورهای مدنظر بسیاری از خریداران می باشند. اما مقایسه خصوصیات ریز و درشت این دو، سبب تسهیل انتخاب کاربران می‌گردد. وزن، دوربین، وضوح صفحه، رده سیستم عامل، حافظه، حافظه رم و بسیاری دیگر از فاکتورهای اساسی در خرید گوشی به شمار می آیند. وزن پایین و کیفیت بالای قطعات a51 آن را به گوشی محبوب کاربران بدل کرده است. در حالی که کیفیت دوربین و قیمت مطلوب شیائومی نوت 10 پرو نسبت به ویژگی های بارزش، توجه کاربران را جلب نموده است.

خرید گوشی مناسب در این اوضاع اقتصادی نابسامان، دغدغه اغلب افراد به شمار می آید. اولین اقدام هنگام خرید گوشی تلفن همراه، مقایسه ویژگی ها و قابلیت های محصولات در رنج قیمت مدنظر است. گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو دو محصول میان رده ای مطلوب کاربران در بازار به شمار می آیند.

مقایسه دوربین گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو

مقایسه گوشی a51 با شیائومی نوت ۱۰ پرو

کیفیت و ویژگی های دوربین گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو اولین نکته مدنظر بسیاری از کاربران است. این دو محصول به طور کلی دارای دوربین اصلی مطلوبی هستند که تفاوت هایی با یکدیگر دارند. دوربین 48 مگاپیکسلی a51 در برابر دوربین 108 مگاپیکسلی نوت 10 پرو قرار دارد.

گوشی Galaxy a51 میان رده ای، دارای دوربین 48 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.0 است. این کمپانی در کنار دوربین محصول مذکور، یک سنسور 12 مگاپیکسل اولترا واید با دیافراگم 2.2 تعبیه شده است. سامسونگ برای a51 از دوربین سلفی 2.2 بهره گرفته است. توانایی فیلمبرداری 4K و 10840 مگاپیکسل از نقاط قوت دوربین a51 است.  دوربین شیائومی نوت 10 پرو در مقایسه با a51، قدرت و کیفیت 108 مگاپیکسلی خود را به رخ می‌کشد.

دوربین چهارگانه108 مگاپیکسلی شیائومی نوت 10 پرو از وضوح بالایی برخوردار است. این دوربین علاوه بر لنز فوق عریض دارای سنسور عمق نیز می باشد. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی دارای گشودگی دیافراگم 2.5 است.

برای بررسی قیمت روز گوشی سامسونگ روی لینک کلیک کنید.

مقایسه مشخصات ظاهری این دو گوشی

مقایسه مشخصات ظاهری این دو گوشی

مشخصات ظاهری مقایسه مشخصات ظاهری گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو مکس در ابتدا مشابه یکدیگر بنظر می رسد. اما تفاوت های ریز این دو محصول آن ها از هم متمایز نموده است. گوشی Galaxy 51 سامسونگ دارای ابعاد 158 در 73 میلیمتر است که در برابر ابعاد 160 در  74 میلیمتری نوت 10 پرو کوچکتر است. شیائومی نوت 10 پرو با وزن 178 گرمی خود، گوشی نسبتا سبک بازار به شمار می آید. قرارگیری دوربین چهارگانه اصلی به صورت مستطیل در بدنه گوشی ظاهر آن را جلوه بخشیده است. این گوشی در رنگ های مشکی، سبز و سفید موجود است.

محصولات جدید کمپانی شیائومی به طور کلی خوش دست و کاربردی می باشند. گوشی a51 با وزن 172 گرم، سبک تر از شیائومی نوت 10 پرو است. این گوشی در رنگ های مختلف سفید، آبی، صورتی، نقره ای و مشکی عرضه می‌شود. بدنه پلاستیکی این دو گوشی آنها را در برابر لکه های انگشت حساس نموده است. حسگر اثر انگشت نوت 10 پرو در کناره گوشی و حسگر a51 در زیر نمایشگر قرار گرفته است. فاکتورهای مد نظر در ارزیابی ظاهری گوشی تلفن امری کاملا سلیقه ای و شخصی است.

مقایسه پلتفرم گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو

پلتفرم گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو چه تفاوت هایی با هم دارند؟ اولین فاکتور مورد توجه در مورد پلتفرم تلفن همراه، سیستم عامل آن و توانایی پشتیبانی از ویجت های مختلف است. گوشی شیائومی نوت 10 پرو با سیستم عامل اندروید 11 در هنگام عرضه نسبت به سیستم عامل اندروید 10 a51 برتری دارد. سامسونگ دارای تراشه 10 نانومتری و نوت 10 پرو دارای تراشه 11 نانومتری است. گوشی شیائومی نوت 10 پرو دارای پردازنده 8 هسته ای است. این مدل گوشی دارای قدرت رم پایین در رده های 4 و 6 گیگابایت است. این نکته یکی از نواقص آن به شمار می آید که در گذر زمان سبب کاهش سرعت گوشی می‌گردد.

گوشی a51 نیز دارای پردازنده 8 هسته ای قوی است. این محصول دارای تنوع در اندازه رم از 4 الی 8 گیگابایت است. ظرفیت بالای رم سبب قابلیت استفاده از چند برنامه به طور همزمان و عدم کاهش سرعت گوشی می‌گردد. به طور کلی سامسونگ در طراحی پلتفرم نسبت به شیائومی قوی تر عمل نموده است.

بررسی وضعیت نمایشگر و صدا، مهم و تاثیرگذار

بررسی وضعیت نمایشگر و صدا، مهم و تاثیرگذار

ویژگی های نمایشگر گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو در کارایی آن ها و میزان کیفیت دوربین ها نقش بسزایی دارد. دو گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو نسبت به گوشی های میان رده ای دارای نمایشگر نسبتا قوی می باشند. نمایشگر Super AMOLED این دو گوشی محبوبیت نمایشگر آنها را افزایش داده است.

گوشی شیائومی نوت 10 پرو دارای صفحه نمایشگر 6.43 اینچی است که حدود 85 درصد صفحه گوشی را پوشش می‌دهد. رزولوشن این گوشی 1080 در 2400 است. کیفیت صدای این محصول به دلیل تجهیز به اسپیکر استریو مطلوب کاربران است.

گوشی a51 دارای نمایشگر سوپر AMOLED با قابلیت 16 میلیون رنگ می باشد. ابعاد نمایشگر این گوشی نسبت به ابعاد اصلی آن بسیار مطلوب است. نسبت صفحه نمایش  6.5 اینچی آن است نسبت به بدنه، 87 می باشد. صدای گوشی سامسونگ نسبت به شیائومی در سطوح پایین تری قرار دارد.

مقایسه اتصالات گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو

اتصالات شبکه و اینترنت تلفن همراه مهمترین و اصلی ترین فاکتورهای محبوبیت آن محسوب می‌شوند. گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو هر دو دارای قابلیت استفاده از دو سیم کارت می باشند. البته در گوشی های دو سیم کارته، قابلیت برقراری ارتباط با یک سیم کارت فعال امکان پذیر است.

نسل جدید گوشی شیائومی یعنی نوت 10 پرو به اینترنت 5G مجهز است که یک مزیت مهم به شمار می آید. گوشی مذکور دارای اتصال بی سیم Wifi و هات اسپات است. این گوشی علیرغم کاربرد ناچیز بلوتوث، به سیستم بلوتوث مجهز است. تنها تفاوت بارز این گوشی با ساید مدل‌های شیائومی، اینترنت 5G آن است. گوشی Galaxy a51 نیز علاوه بر اینترنت 4G به اینترنت 5G تجهیز شده است. این قابلیت سرعت اینترنت مورد استفاده را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. گوشی مذکور علاوه بر تجهیز به بلوتوث، به گیرنده رادیویی نیز مجهز است.

ظرفیت باتری گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو

ظرفیت باتری گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو

میزان ذخیره نیرو و به طور کلی ویژگی های باتری تلفن همراه از فاکتورهای حائز اهمیت در کارآیی آن به شمار می آید. نسل جدید ظرفیت باتری گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو نسبت به رقبای خود از باتری قدرتمندی برخوردار هستند. ظرفیت باتری لیتیومی 4000 میلی آمپر گلکسی a51 از باتری شیائومی پایین تر است. باتری 5020 میلی آمپری غیر قابل تعویض گوشی شیائومی نوت 10 پرو، آن را از رقبا متمایز نموده است. باتری این گوشی دارای قابلیت شارژ سریع 33 وات است. در واقع این گوشی علاوه بر ظرفیت مطلوب باتری، سریع و بدون وقفه شارژ می‌شود. باتری a51 نیز دارای قابلیت شارژ سریع 15 واتی است که با گوشی شیائومی قابل مقایسه نمی باشد. اگر جزو کسانی هستید که روزانه به طور مداوم از گوشی تلفن همراه استفاده می‌کنید. باتری شیائومی نوت 10 پرو، پاسخگوی نیاز شماست.

ویژگی های متفرقه ظرفیت باتری گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو

ظرفیت حافظه تلفن همراه از فاکتورهای اساسی در کارایی آن به شمار می آید. حافظه تلفن همراه شیائومی نوت 10 پرو در اندازه های 64 و 128 گیگابایت طراحی شده است. در حالیکه گوشی گلکسی a51 دارای ظرفیت حافظه 64، 128 و 256 گیگابایت می باشد.

ظرفیت حافظه بالا برای افرادی که به نگهداری فایل های متعدد بر روی گوشی علاقه دارند، مناسب است. میزان امنیت گوشی شیائومی نوت 10 پرو و a51  با استفاده از حسگر اثر انگشت تا حدود زیادی افزایش یافته است. حسگر a51  زیر صفحه نمایشگر قرار دارد. در حالی که حسگر اثر انگشت شیائومی در کناره ی گوشی قرار دارد.

برخی از قابلیت های متفاوت این دو محصول شامل موارد ذیل است:

  • گوشی نوت 10 پرو برند شیائومی دارای محافظ قوی در برابر گرد و غبار و قطرات آب می باشد.
  • هر دو این محصولات دارای شتاب سنج، قطب نما و سنسور مجاورت می باشند.
  • شیائومی نوت 10 پرو به سیستم تشخیص مادون قرمز مجهز است.
  • گوشی a51 به گیرنده رادیویی مجهز است که سبب دریافت شبکه های رادیوی می گردد.

مقایسه قیمت گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو

قیمت موبایل شیائومی یا سامسونگ دغدغه اصلی کاربران و خریداران به شمار می آید. گوشی a51 و شیائومی نوت 10 پرو مکس جزء گوشی های میان رده ای موجود در بازار محسوب می‌شوند. در واقع کارایی این دو محصول نسبت به قیمت مناسب شان، بسیار مطلوب است. قیمت گلکسی j51 برند سامسونگ کمی بالاتر از قیمت شیائومی نوت 10 پرو است. دلیل این اختلاف قیمت کیفیت بالای قطعات بکار رفته در گوشی سامسونگ است. کیفیت محصولات برند سامسونگ سال‌های بسیاری است که برای کاربران آشکار شده است.

البته قیمت ارزان تر نوت 10 پرو برند شیائومی به دلیل نوپا بودن این شرکت است. وگرنه کیفیت و کارایی این محصول نیز مطلوب کاربران است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا