بازی

پیش‌بینی فروش ۶۴۹ میلیون دلاری Avatar: The Way of Water در باکس آفیس داخلی

پیش‌بینی فروش ۶۴۹ میلیون دلاری Avatar: The Way of Water در باکس آفیس داخلی

Avatar: The Way of Water ممکن است پرهیاهوترین فیلمی باشد که در تقویم سال ۲۰۲۲ باقی مانده و به راحتی یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال‌های اخیر است. با این حال، با وجودی که دنباله‌ی آواتار احتمالاً جمعیت زیادی را به خود جلب خواهد کرد، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است آمار و ارقام فروش فیلم اصلی در باکس آفیس را به ارمغان نیاورد.

بر اساس پیش‌بینی‌های مالی منتشر شده توسط Variety، پیش‌بینی می‌شود Avatar: The Way of Water حدود ۶۴۹ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی در کشور آمریکا فروش کند. فرمت‌های اضافی به فیلم کمک می‌کند تا درآمد بیشتری به دست آورد، چرا که تخمین زده می‌شود این پروژه به ترتیب ۴۲۵ و ۲۱۴ میلیون دلار از پلتفرم‌های ویدیوی درخواستی و استریم درآمد کسب کند.

مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم های خون آشامی که باید تماشا کنیدبراساس نمرات راتن تومیتوز
بهترین فیلم های خون آشامی که باید تماشا کنید

مطمئناً فروش ۶۴۹ میلیون دلاری تعجب‌آور نیست. با توجه به اینکه بودجه فیلم حدود ۲۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود، دنباله‌ی مورد انتظار جیمز کامرون در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند سود زیادی کسب کند. با این حال، اگر این پیش‌بینی‌ها درست باشد، فروش قسمت دوم نسبت به فیلم قبل کمتر خواهد بود، زیرا آواتار در طول اکران خود ۷۷۲ میلیون دلار کسب کرد.

با این حال، انتظار از هر فیلمی (حتی دنباله) برای رسیدن به رکورد آواتار، کار سختی است، زیرا اثر پرفروش علمی تخیلی کامرون پس از اکران، رکوردهای باکس آفیس متعددی را شکست.

این فیلم با فروش ۷۶۰ میلیون دلاری در بازار داخلی و در هم شکستن باکس آفیس جهانی، فروش کلی ۲.۷۹ میلیارد دلاری را به ثبت رساند و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل شد. این رکورد تا یک دهه قبل از تعظیم در برابر Avengers: Endgame در سال ۲۰۱۹ باقی ماند.

با این حال، اکران مجدد فیلم در چین در سال ۲۰۲۱، مجموع جهانی آواتار را به ۲.۸۵ میلیارد دلار رساند که Endgame را پشت سر گذاشت و بار دیگر در جایگاه برتر قرار داد. این اثر اکنون پس از اکران‌های اخیر در هفته‌های گذشته، پول بیشتری نیز به دست خواهد آورد.

بعید است که Avatar: The Way of Water به این رکوردها نزدیک شود، مخصوصاً با توجه به این که پیش‌بینی فروش ۶۴۹ میلیون دلاری آن پایین‌تر از پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲، Top Gun: Maverick است که بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در داخل آمریکا فروش داشته است.

Avatar: The Way of Water

ورایتی خاطرنشان کرد که قسمت دوم مانند فیلم اصلی، در فصل تعطیلات کریسمس اکران می‌شود که معمولاً جمعیت زیادی را به سمت بلاک‌باسترهای بزرگ می‌کشاند. با این حال، امسال، رقابت زیادی نیز وجود ندارد، زیرا تنها دو فیلم برای مقابله با Avatar: The Way of Water وجود دارد: Black Adam از دی‌سی و Black Panther: Wakanda Forever از مارول که هر دوی آن‌ها در هفته‌ها و ماه‌های قبل از آواتار اکران خواهند شد و بعید است تاثیری در فروش آن بگذارند.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود هر دوی این فیلم‌ها عملکرد خوبی داشته باشند و انتظار می‌رود به ترتیب ۳۲۸ و ۴۲۳ میلیون دلار فروش کنند، هیچ یک به ارقام فروش Avatar: The Way of Water نزدیک نمی‌شوند که اگر همه چیز همانطور که پیش‌بینی می‌شد پیش برود، نزدیک به ۶۵۰ میلیون فروش خواهد کرد.

Avatar: The Way of Water در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) در سینماها اکران خواهد شد

مطلب پیشنهادی:با ۱۵ فیلم حادثه‌ای برتر تاریخ آشنا شویدنمایش قتل عام سینمایی در بهترین حالت خود
با ۱۵ فیلم حادثه‌ای برتر تاریخ آشنا شوید


سال گودمن خفن تر بود یا هایزنبرگ؟

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا