رمز ارز

پیش‌بینی تحلیلگران از ادامه روند قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با شروع ماه نوامبر، تحلیلگران در حال بررسی و تشریح تحرکات عمده بازار ارزهای دیجیتال در ماه اکتبر هستند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

به گزارش سایت کوین تلگراف، بر اساس داده‌های موجود، بیت کوین (BTC)، ارز دیجیتال برتر بازار، در ماه اکتبر تنها ۵٫۸۹ درصد رشد داشت و نسبتاً بدون تغییر بود. حال، وتل لوند (Vetle Lunde)، تحلیلگر ارشد شرکت تحقیقاتی آرکن ریسرچ (Arcane Research)، مسیری را که ممکن است بیت کوین و بازار کلی ارزهای دیجیتال در چند ماه آینده در پیش بگیرند، ترسیم کرده است.

اصطلاح Uptober که به عملکرد تاریخی صعودی بیت کوین در ماه اکتبر اشاره دارد، موضوعی رایج در میان کاربران حوزه ارزهای دیجیتال در توییتر بود و به گفته لوند، به نظر می‌رسد این عملکرد یک بار دیگر اتفاق افتاده است. داده‌ها نشان می‌دهند که بیت‌ کوین و توکن‌های صرافی تا ۲۶ اکتبر عملکرد بهتری نسبت به شاخص‌های با ارزش بازار بالا (large caps) داشتند.

پس از این تاریخ، خرید شبکه اجتماعی توییتر توسط ایلان ماسک، به صعود نمودار شاخص‌های با ارزش بازار بالا به بالاتر از بیت کوین و افزایش ماهانه ۲۰ درصدی آن کمک کرد. در این میان، دوج کوین نیز با رشد ۱۴۴ درصدی خود در هفت روز گذشته، به تقویت عملکرد این شاخص کمک کرد.

عملکرد شاخص‌های مختلف در اکتبر ۲۰۲۲.

بازار اسپات بیت کوین در ماه اکتبر با افزایش حجم و نوسانات کمتر هدایت شد، در حالی که از شورت اسکوئیزی (short squeeze) هم سود برد که برای مدت کوتاهی بازار را تقویت کرد. به گفته لوند، در هفته آخر اکتبر، شاهد بیشترین حجم لیکوئید شدن معاملات شورت (short) این ارز دیجیتال از ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۱ بودیم.

در حالی که این عوامل به افزایش تقریبا ۶ درصدی بیت کوین در ماه اکتبر کمک کرد، اتریوم (ETH) و بایننس کوین (BNB) به ترتیب سودهای قابل‌توجه ۱۸ و ۱۹ درصدی را تجربه کردند.

در همین حال، به گزارش لوند، حجم معاملات بیت کوین در هفت روز گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته و شاخص نوسانات ۳۰ روزه آن به پایین‎ترین سطح در دو سال گذشته رسیده است. علاوه بر این، شاخص نوسانات هفت روزه بیت کوین روی ۲٫۲ درصد قرار دارد، در حالی که میانگین سالانه آن ۳ درصد است.

به گفته لوند، بیت کوین از نزدیک بازار سهام ایالات متحده را دنبال می‌کند، بنابراین پیگیری گزارش‌های درآمد سه ماهه سوم بسیار مهم است.

سیاست‌های فدرال رزرو و تاثیر آن بر روی قیمت بیت کوین

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، قرار است پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال در ۲ نوامبر در مورد سیاست پولی ایالات متحده، تورم و افزایش نرخ بهره صحبت کند.

به گفته لوند، دو سناریو وجود دارد که باید مراقب آنها بود:

سناریوی اول: جروم پاول به منظور مبارزه با تورم، بازار را برای افزایش بیشتر نرخ بهره آماده می‌کند. به گفته لوند، این قابل قبول‌ترین سناریو است. در این محیط، لوند انتظار دارد که همبستگی بین بیت کوین و سایر طبقات دارایی بالا بماند و عملکرد ضعیف و باقی ماندن در یک محدوده معاملاتی، منجر به ایجاد یک محیط مناسب برای انباشت بیت کوین شود.

سناریوی دوم: جروم پاول به طور نامحسوس، به چرخش سیاست‌ها اشاره می‌کند. به گفته لوند، در این سناریو، همبستگی بازارها می‌تواند کاهش یابد، همان‌طور که هفته گذشته دیدیم که چگونه فعالیت ساختاری منحصربه‌فرد بازار ارزهای دیجیتال باعث کاهش همبستگی‌ها از طریق یک شورت اسکوئیز قابل‌توجه شد. پیش‌بینی تغییر سیاست‌ها، واکنش‌های مشابهی را به دنبال خواهد داشت و روایت طلای دیجیتال بودن بیت کوین را تقویت می‌کند.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که در سناریوی دوم، بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند شروع به جدا کردن مسیر خود از بازار سهام ایالات متحده کند. این واکنش می‌تواند منعکس‌کننده واکنش بازار ارزهای دیجیتال در اواسط سال ۲۰۲۰ باشد که قیمت بیت کوین را به بیش از ۲۰ هزار دلار رساند.

در بلندمدت چه چیزی را باید انتظار داشت؟

در بلندمدت، لوند پیش‌بینی می‌کند که پذیرش بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال همچنان ادامه خواهد داشت. با اشاره به نتایج نظرسنجی شرکت فیدلیتی (Fidelity) که نشان می‌دهد علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است، دیدگاه لوند نسبت به قیمت بیت کوین همچنان صعودی است.

حتی اگر بیت کوین شاهد تراکنش‌های درون زنجیره‌ای کمتری است، اما افزایش مشارکت‌ها از طریق یک چارچوب نظارتی شفاف‌تر در بلندمدت امکان‌پذیر است. رشد ضعیف بیت کوین، ارتباط آن با بازار سهام و روند نزولی ثابت برای نزدیک به یک سال، همچنان یک تهدید است، اما بسیاری از تحلیلگران مطمئن هستند که قیمت فعلی بیت کوین از ارزش واقعی آن کمتر است (undervalue).

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا