کسب و کار

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا؟ رمز عبور از دروازه فرصت‌ها

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا؟ رمز عبور از دروازه فرصت‌ها

—————- رپرتاژ آگهی —————–

فرهنگ متنوع، اقتصاد قوی و کیفیت بالای زندگی کانادا، آن را به مقصدی جذاب برای افرادی که به دنبال فرصت های جدید و زندگی بهتر هستند تبدیل کرده است. چه یک جوان حرفه‌ای، یک کارگر ماهر یا خانواده‌ای باشید که به دنبال شروعی جدید هستید، مهاجرت تصمیمی است که زندگی را تغییر می‌دهد. با‌این‌حال، سوال در مورد بهترین سن برای شروع فرآیند مهاجرت بسیار مهم است؛ زیرا می‌تواند پیامدهای مهمی برای آینده شما در کشور داشته باشد. امروز ما عواملی که باید برای تعیین بهترین سن برای مهاجرت به کانادا از طریق روش‌های مختلف را در نظر بگیرید، بررسی خواهیم کرد.
 

اکسپرس اینتری؛ روشی بر‌اساس توجه به امتیاز سن در مهاجرت به کانادا

در سیستم اکسپرس اینتری، سن به‌عنوان یک عامل مهم در سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. امتیازها بر‌اساس سن متقاضی اعطا می‌شود و بالاترین امتیاز به افراد بین 20 تا 29 سال تعلق می‌گیرد. با افزایش سن، تعداد امتیازها کاهش می‌یابد؛ بنابراین شروع فرآیند مهاجرت در سنین پایین‌تر مزیت قابل‌توجهی ایجاد می‌کند. بالاترین امتیازها به افراد بین 20 تا 29 تعلق می‌گیرد. افراد دارای همسر 100 امتیاز و افراد بدون همسر 110 امتیاز کسب می کنند.
پس از 30 سالگی، نمره داوطلب برای ورود به کانادا از طریق اکسپرس اینتری به تدریج کاهش می‌یابد و سالانه 5 امتیاز از دست می‌دهد. در 40 سالگی امتیاز حتی بیشتر کاهش می‌یابد و حداقل 10 امتیاز برای هر سال اضافی از دست می‌رود؛ تا زمانی که متقاضیان 45 ساله هیچ امتیاز CRS برای سن دریافت نکنند.
به‌طورکلی مهاجرت در سن کم مزایای متعددی به همراه خواهد داشت. برای مثال پیشروی با جدیدترین قوانین کشورها برای طی کردن فرایند مهاجرت در سنین پایین راحت‌تر خواهد بود. بااین‌حال در هر سنی که هستید، نیازی به نگرانی برای فرایند مهاجرت نخواهید داشت. خدمات متعدد ارائه‌شده توسط آژانس‌های مهاجرتی مثل راهنمایی در طول مسیر مقصد و خدمات جانبی مثل پیکاپ ویزا کانادا باعث افزایش اطمینان خاطر مهاجر در مسیر خروج از کشور خواهد شد.
 

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا؟ رمز عبور از دروازه فرصت‌ها

 

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا؛ آیا مهاجرت به کانادا در سن 40 سالگی توصیه می شود؟

مهاجرت به کانادا وابسته به شرایط شخصی، مانند وضعیت تحصیلی، کاری و خانوادگی است. افراد باید ابتدا روی بهبود وضعیت خود در کشورشان تمرکز کنند. اما اگر وضعیت مناسب نیست، مهاجرت به کانادا به دلیل کیفیت زندگی بالاتر، آموزش رایگان برای کودکان، مراقبت‌های بهداشتی رایگان و مزایای بیکاری برای ساکنان دارای حق قانونی می‌تواند گزینه‌ای جذاب باشد. تصمیم برای مهاجرت در سن 40 سالگی به شرایط و تمایل شخص بستگی دارد.
هر یک از انواع مهاجرت به کانادا شامل مهاجرت تحصیلی، کاری، خانوادگی و سرمایه‌گذاری فرایند و سیستم ارزیابی متفاوتی دارند. در برخی از روش‌ها مثل مهاجرت خانوادگی و سرمایه‌گذاری، سن اهمیت چندانی ندارد. درحالی‌که در مهاجرت کاری تاثیر مستقیم بر شانس افراد برای ورود به کانادا می‌گذارد. علاوه‌بر معیارهای ارزیابی متقاضیان، انواع روش‌های مهاجرت به کانادا در عوامل دیگری مثل هزینه مهاجرت به کانادا، مدت‌زمان صدور ویزا و میزان تمکن مالی نیز تفاوت دارند.
 

محدودیت سنی برای نامزدی استانی (PNPs)؛ بدون مشکل برای بالای 40 سال

کانادا از طریق ده استان و سه قلمرو خود، چندین راه مهاجرت کاری را فراهم می‌کند. نامزدهای پایه آنهایی هستند که با استفاده از فرآیند کاغذی کنونی خارج از اکسپرس اینتری برای ورود به کانادا آماده می‌شوند. برنامه‌های استانی PNP کانادا صرفا متقاضیان خارجی را می‌پذیرد که با شرایط بازار کار استان مطابقت داشته باشند.
علاوه‌بر مقررات استان، هر PNP جریان‌ها و رویه‌های مهاجرت منحصر‌به‌فرد دارد. برخی از این جریان‌ها به امتیاز سنی نیاز ندارند؛ بنابراین روش مهاجرت کاری از طریق برنامه نامزدی استانی برای بالای 40 سال مشکلی ایجاد نمی‌کند.
بهترین مزیت مهاجرت کاری به کانادا نیاز نداشتن به ارائه تمکن مالی است. این در حالی است که سایر روش‌های مهاجرت به این کشور به حداقل تمکن مالی نیاز دارند. نه‌تنها ارايه تمکن مالی در روش‌های سرمایه‌گذاری و تحصیلی، بلکه ارائه میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا نیز از شرایط ورود به این کشور است.
 

مهاجرت به روش حمایت خانواده؛ سیستم امتیاز دهی این روش شامل محدودیت سنی نمی‌شود

همسر، فرزند یا نوه متقاضی که مقیم دائم یا شهروند کانادا است، امکان استفاده از ویزای روابط عمومی کانادا را تحت عنوان حمایت خانواده دارد. گزینه‌های مختلف مهاجرت در کانادا به شهروندان و ساکنان دائم اجازه می‌دهد تا خانواده‌های خود را با خود بیاورند. کانادا از طریق برنامه‌های حمایت مالی خانواده کانادا در سال 2023 پذیرای حدود 105000 ساکن دائمی جدید بوده است. به‌این‌ترتیب اعضای خانواده فرد مقیم کانادا بدون در نظر داشتن محدودیت سنی وارد این کشور می‌شوند. کل فرآیند رسیدگی به درخواست‌های حمایت از اعضای خانواده معمولا یک سال طول می‌کشد.
 

آیا اخذ ویزای اسـتارت آپ کانادا (SUV) وابسته به سن است؟

ویزای استارت آپ کانادا (SUV) برای متقاضیانی است که ایده‌ای جدید و تحت حمایت از یک شرکت معتبر را به همراه خود به کانادا می‌آورند. محدودیت سنی مهاجرت کانادا به برنامه SUV اعمال نمی‌شود و هیچ سیستم امتیاز سنی در برنامه SUV وجود ندارد؛ بنابراین با سن بالای 50 سال نیز می‌توانید برای دریافت ویزای PR در این مسیر به کانادا مهاجرت کنید. به‌این‌ترتیب با ورود به کانادا از طریق ویزای کارآفرینی، در واقع حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا وجود نخواهد داشت.
داوطلبان می‌توانند قبل از احراز شرایط اقامت دائم، با مجوز کار به کانادا مهاجرت کرده تا کسب‌و‌کار خود را شروع کنند. برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید به‌طور‌فعال شرکت را در کانادا اداره کنند. تا سال 2025، کانادا انتظار دارد از طریق برنامه های تجاری خود از 6000 مهاجر جدید استقبال کند و ویزای استارتاپ کانادا مسیر اصلی مهاجرت تجاری خواهد بود.
 

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا؟ رمز عبور از دروازه فرصت‌ها

 

ویزای تحصیلی کانادا؛ این کشور حساسیت چندانی به سن مهاجر ندارد

اگر واجد شرایط دریافت ویزای PR کانادا بالای 40 سال نباشید، هنوز گزینه‌هایی مثل اخذ ویزای تحصیلی دارید. دانشجویان بین‌المللی که پیش‌بینی می‌شود بزرگترین دسته از ساکنان موقت را تشکیل دهند، با 750000 نفر در سال 2023، مسیرهایی را برای اقامت دائم در کانادا ایجاد کرده‌اند. متقاضیان تحصیل در کانادا با مجوز تحصیل وارد کشور می‌شوند و مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی نیز به آنها اعطا خواهد شد. ازاین‌رو سن مهاجرت به کانادا با محدودیت‌های کمتری روبه‌رو می‌شود. امکان ادامه زندگی در کانادا به‌عنوان یک نیروی متخصص برای مهاجران تحصیلی بالای 40 سال نیز وجود دارد.
 

تماس با موسسه مهاجرتی؛ راهکار افزایش شانس مهاجرت در سنین بالا

برای افزایش شانس موفقیت در مهاجرت به کانادا در سن بالا، می‌توانید از راهکارهایی مثل تقویت زبان استفاده کنید. همچنین تاکید بر تجربه کاری و تخصص‌های خاص که می‌تواند به نیازهای بازار کار کشور مقصد پاسخ دهد. شبکه‌سازی برای مهاجرت را فراموش نکنید. برقراری ارتباط با افراد و سازمان‌ها در کشور مقصد برای کسب حمایت و مشاوره به راحت‌تر کردن مسیر مهاجرت کمک می‌کند.
این راهکارها می‌توانند به شما کمک کنند تا شانس خود را برای مهاجرت موفق در سنین بالا افزایش دهید. علاوه‌بر استفاده از این روش‌ها، پیشنهاد می‌کنیم با موسسه‌های مهاجرتی برای دریافت مشاوره تماس بگیرید. این موسسه‌ها با سال ها تجربه برای اعزام دانشجو به کانادا، اخذ انواع ویزای کاری و سرمایه‌گذاری برای متقاضیان ورود به کانادا، بهترین راهنمای مسیر متناسب با بهترین سن برای مهاجرت به کانادا محسوب می‌شوند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا