بازی

سرعت رشد سرویس گیم پس کمتر شده است

سرعت رشد سرویس گیم پس کمتر شده است

مایکروسافت در چند سال گذشته تمرکز زیادی روی گیم پس (Xbox Game pass) داشته ولی به نظر می‌رسد که سرعت رشد این سرویس کم شده است.

فیل اسپنسر با حضور در رویداد WSJ Tech Live اعلام کرد که سرعت رشد گیم پس روی کنسول‌ها کاهش داشته است. از طرف دیگر استقبال خوب پی‌سی‌بازان از این سرویس ادامه دارد و رشد بسیار خوبی را تجربه می‌کند. اسپنسر باور دارد که افراد زیادی روی کنسول‌ها باقی نمانده‌اند که به خرید اشتراک این سرویس علاقه‌مند باشند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی The Tale of Bistunتراژدی عشق و زندگی
بررسی بازی The Tale of Bistun

مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۲ (زمستان سال پیش) اعلام کرد که تعداد مشترکین گیم پس به ۲۵ میلیون نفر رسیده است. اسناد ارائه شده به رگولاتوری ضدرقابتی بریتانیا به این اشاره دارند که اپلیکیشن Game Pass روی ۶۳ میلیون کنسول نصب شده‌ است. این سرویس بین ۱۰٪ تا ۱۵٪ از درآمد کلی ایکس باکس را تشکیل می‌دهد و به سوددهی رسیده است.

گیم پس

Game Pass روی کنسول‌های ایکس باکس در سال گذشته ۲.۹ میلیارد دلار درآمد داشته است. انتظار می‌رود که درآمد این سرویس در سال ۲۰۲۲ بیشتر از قبل باشد و به رشد خوب خود ادامه دهد. اگر مایکروسافت بتواند خرید اکتیویژن بلیزارد را نهایی و بازی‌های این شرکت را به گیم پس اضافه کند، می‌تواند بازیکنان جدید زیادی را به آن جذب کند.

شورای اداری دفاع اقتصادی برزیل (CADE) دو هفته پیش اعلام کرد که خرید Activision بلیزارد توسط مایکروسافت را به رسمیت می‌شناسد و مخالفتی با آن نخواهد داشت. با این وجود رگولاتور رقابتی بریتانیا تا ۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۰ اسفند) مهلت خواست تا یافته‌های تحقیقات خود در مورد قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را منتشر می‌کند.

مطلب پیشنهادی:پلاتینیوم گیمز می‌خواهد با مایکروسافت بازی کنسل شده خود را احیا کنددرخواست از فیل اسپسنر برای احیای بازی
پلاتینیوم گیمز می‌خواهد با مایکروسافت بازی کنسل شده خود را احیا کند


تماشا کنید: بازی‌های ویدیویی ما را خشن می‌کنند؟

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا