رمز ارز

ماجرای سرقت رمزارزهای یک اینفلوئنسر با تبلیغات گوگل!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک اینفلوئنسر فعال در حوزه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) ادعا می‌کند که پس از دانلود تصادفی نرم‌افزار مخربی که از طریق نتیجه جستجوی Google Ad پیدا شده، بخشی از توکن‌های NFT و رمزارزهای خود را از دست داده است.
این اینفلوئنسر با نام NFT God که با نام الکس نیز شناخته می‌شود، با انتشار توییت‌های توضیح داده چگونه «کل سرمایه دیجیتالی» او مورد حمله قرار گرفت:

دیشب تمام سرمایه دیجیتال و اکانت‌های مختلفم هک شد؛ همچنین، مقداری از دارایی‌های خود را از دست دادم.

این اینفلوئنسر افزود چند ساعت بعد از اینکه به جای کلیک بر روی وبسایت اصلی بر روی لینک مخرب کلیک کرده، با دریافت یک سری توییت‌های فیشینگ توسط مهاجمان، متوجه شد بدافزاری از تبلیغات حمایت‌شده همراه با نرم‌افزار مورد نظر او دانلود شده است. پس از آن متوجه شد کیف پول رمزارزی او نیز به خطر افتاده و مهاجمان ایمیل‌های فیشینگ را برای 16000 مشترک او ارسال کرده‌اند.
در همین حال، شرکت امنیت سایبری Cyble نیز درباره یک بدافزار سرقت اطلاعات به نام Rhadamanthys Stealer که از طریق Google Ads در «صفحه‌های وب فیشینگ بسیار متقاعدکننده» منتشر می‌شود، هشدار داده است. در ماه اکتبر، چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس هم هشدار داده بود که نتایج جستجوی گوگل، وبسایت‌های فیشینگ و کلاهبرداری کریپتو را تبلیغ می‌کنند.
در پاسخ به این مشکلات، گوگل اعلام کرده که:

به طور فعال با تبلیغ‌کنندگان و شرکای مورد اعتماد برای کمک به جلوگیری از ارائه بدافزار در تبلیغات کار می‌کند.

منبع

کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا