تکنولوژی

سقوط قیمت اتریوم باعث حذف خالق آن، ویتالیک بوترین از لیست میلیاردرها شد

«ویتالیک بوترین» هم‌بنیانگذار و خالق اتریوم اعلام کرد که به دلیل کاهش شدید قیمت اتریوم (ETH) در سال جاری میلادی، دیگر یک میلیاردر نیست.

بوترین که در سال 2014 اتریوم را ایجاد و معرفی کرد، طبق گزارش‌هایی که وجود دارد، کیف پولی با حدود 290 هزار توکن ETH (به ارزش 574.1 میلیون دلار) دارد. زمانی که ارزش توکن اتریوم افزایش زیادی پیدا کرد، ارزش کیف پول او نیز تا بیش از 1.5 میلیارد دلار بالا رفت. با این وجود، بوترین اخیرا در توییتی فاش کرده که دیگر میلیاردر نیست.

اتریوم

سقوط اتریوم و کاهش ثروت بوترین

در چند وقت گذشته بازار ارزهای دیجیتال روند مطلوبی نداشته و همین امر باعث شده تا ارزش اتریوم نیز از بالاترین رکورد خود در نوامبر 2021 (4860 دلار)، تقریبا 60 درصد کاهش پیدا کند. طبق داده‌های Coinmarketcap، هنگام نوشتن این خبر، توکن ETH با قیمت 1,969 دلار معامله می‌شود.

بوترین سال گذشته و در سن 27 سالگی پس از عبور قیمت اتریوم از 3000 دلار، به جوانترین میلیاردر حوزه کریپتو تبدیل شد. اما اکنون همه چیز تغییر کرده و ETH همچنان در حال مقابل با اقتصاد فعلی جهان است. البته این ارز دیجیتال هم اکنون با ارزش بازاری نزدیک به 300 میلیارد دلار، دومین رمزارز بزرگ در جهان محسوب می‌شود.

همچنین بوترین تنها میلیاردر حوزه کریپتویی نیست که به دنبال نوسانات اخیر بازار ثروت خود را از دست داده است. همانطور که هفته‌ها قبل گفته شده بود، ثروت «برایان آرمسترانگ»، بنیانگذار Coinbase نیز از بالاترین میزان خود که 13.7 میلیارد دلار بوده به 2.2 میلیارد دلار کاهش یافته است. ثروت «مایکل نووگراتز»، مدیر عامل بانک حوزه کریپتو Galaxy Digital نیز از 8.5 میلیارد دلار به 2.5 میلیارد دلار کاهش یافته. «چانگ پنگ ژائو»، مدیرعامل بایننس دیگر میلیاردی است که گفته می‌شود به دنبال اتفاقات اخیر، ثروت زیادی را از دست داده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا