بازی

بخش بازی‌های مایکروسافت از نظر درآمدزایی رکوردشکنی کرده است

بخش بازی‌های مایکروسافت از نظر درآمدزایی رکوردشکنی کرده است

طبق گزارش مالی اخیری که توسط بخش گیمینگ یا همان بازی‌های مایکروسافت منتشر شده، این شرکت برای دومین سال متوالی موفق به رکوردشکنی در «یک چهارم نخست سال مالی» شده است.

مایکروسافت روز سه‌شنبه نتایج سه ماهه نخست سال مالی (که روز ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ به پایان رسید) را منتشر نمود. بر اساس گزارش مذکور، درآمدزایی سخت‌افزاری ایکس باکس ۱۳ درصد رشد داشته و درآمدزایی از فروش بازی‌ها نیز ۴ درصد بهتر شده. در همین حال، درآمدزایی شرکت از بخش «سرویس‌ها و محتوای ایکس باکس» حدود ۳ درصد کاهش پیدا کرده، علی‌رغم اینکه تعداد مشترکین گیم پس شاهد افزایش قابل توجهی بوده است.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی The Tale of Bistunتراژدی عشق و زندگی
بررسی بازی The Tale of Bistun

شرکت اعلام کرده دلیل این مسئله کاهش انتشار بازی‌های فرست پارتی و ثرد پارتی روی کنسول‌های ایکس باکس بوده که نتیجه آن کاهش تعامل و ساعات صرف‌شده توسط بازیکنان بوده است.

طبق اطلاعاتی که یک تحلیل‌گر به‌نام DomsPlaying@ در توییتر منتشر کرده، آماری که مایکروسافت جدیدا به اشتراک گذاشته رشد سالانه ۰.۴۷ درصدی را برای شرکت نشان می‌دهد تا اینگونه شاهد بهترین رکورد ایکس باکس در سه ماه نخست یک سال مالی باشیم.

مایکروسافت

ساتیا نادلا در جلسه روز گذشته گفت:

تعداد مشترکین گیم پس پی‌سی در آمار سالانه ۱۵۹ درصد افزایش داشته و در مورد کلاود گیمینگ، ما در حال دگرگون‌سازی نحوه عرضه، تماشا و تجربه بازی‌ها هستیم. بیش از ۲۰ میلیون مخاطب تاکنون از این سرویس برای استریم بازی‌ها استفاده کرده‌اند.

همان‌طور که در جریان هستید مایکروسافت این روزها حسابی درگیر قرارداد ۶۸.۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد و بررسی‌های رگولاتورها است. غول تکنولوژی دنیا دو هفته پیش رگولاتوری بریتانیا را به طرفداری از سونی متهم کرد. با این وجود سازمان مذکور تا ۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۰ اسفند) مهلت خواسته تا یافته‌های تحقیقات خود در مورد قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را منتشر کند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Metal: Hellsingerنبرد ریتمیک شیاطین
بررسی بازی Metal: Hellsinger


بازی‌های ویدیویی ما را خشن می‌کنند؟

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا