بازی

سخت افزار پلی استیشن ۴ هیچ محدودیتی برای توسعه God of War Ragnarok ایجاد نکرده است

سخت افزار پلی استیشن ۴ هیچ محدودیتی برای توسعه God of War Ragnarok ایجاد نکرده است

همانطور که از ابتدا اعلام شده بود، بازی God of War Ragnarok برای پلی استیشن ۴ و ۵ به طور همزمان عرضه می‌شود که این خبر بازخوردهای متفاوتی را به دنبال داشت.

معمولاً عرضه بازی‌ها به صورت میان نسلی حواشی زیادی را به‌وجود می‌آورد که بسیاری از آن‌ها، از نگرانی طرفداران برای دچار شدن عنوان محبوبشان به سرنوشت برخی از آثار مثل Cyberpunk 2077 هست.

مطلب پیشنهادی:آیا PS4 در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟دو راهی عقل و احساس!
آیا PS4 در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟

این نگرانی از آن‌جایی شکل می‌گیرد که بازی‌های میان نسلی اغلب اوقات روی کنسول‌های نسل جدید عملکردی به مراتب بهتر دارند و نسخه مربوط به کنسول‌های قدیمی هم صرفاً وجود دارد تا طرفداران بتوانند بازی یاد شده را تجربه کنند و در بیشتر مواقع، از نظر فنی با اثری بسیار ضعیف طرف می‌شویم.

از این رو، به نظر می‌رسد استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) توسعه دهنده God of War Ragnarok با دقت بسیار زیادی این اثر را ساخته تا از حواشی یاد شده دوری کند. در جدیدترین مصاحبه کارگردان انیمیشن‌های بازی برونو ولازکز (Bruno Velazquez) با رسانه یوروگیمر، وی توضیح می‌دهد که از آن‌جایی که این عنوان برای پلی استیشن ۴ هم عرضه می‌شود، استودیو قصد دارد بهترین ساخته PS4 را از همه نظر (از ابعاد فنی گرفته تا داستانی) ارائه دهد. از طرفی، پیشرفت‌های فنی که به واسطه سخت افزار PS5 مهیا شده دست استودیو را برای توسعه نسخه نسل فعلی این اثر بازتر گذاشته.

God of War Ragnarok

ولازکز در ادامه به این نکته اشاره ‌کرد که سانتا مونیکا از ابتدای روند توسعه کاملاً نسبت به این مورد آگاه بوده که درحال توسعه یک بازی پی اس ۴ است چرا که هدف اصلی تیم، حمایت از طرفداران و خیل عظیمی از گیمرهایی بوده که از تجربه این اثر روی کنسول نسل ۸ سونی لذت برده‌اند. در نتیجه تیم تمام تلاش خود را کرده تا بهترین ساخته‌ی PlayStation 4 را بسازد، به شکلی که در تمامی زمینه‌ها بتواند نسخه ۲۰۱۸ را پشت سر بگذارد.

ما به هیچ عنوان توسط سخت افزار نسل قبلی محدود نشدیم. PS5 به ما ویژگی‌هایی مثل هپتیک فیدبک، صدای سه بعدی، نرخ فریم بیشتر و در نهایت کیفیت بافت بالاتر را ارائه می‌دهد. در نتیجه نسخه پلی استیشن ۵ بهترین حالت برای تجربه این اثر خواهد بود.

اما نسخه نسل قبل از تمامی توانایی‌های کنسول پلی استیشن ۴ استفاده می‌کند و تجربه‌ای باور نکردنی را ارائه خواهد کرد. تمام اهدافی که داشتیم، مثل افزایش شخصیت‌های داستانی، افزایش تنوع دشمنان و سایر مسائل داستانی و انیمیشن‌های مربوط به کشتن این دشمنان، به خوبی پیاده شده‌اند.

Bruno Velazquez، کارگردان انیمیشن‌های گاد آو وار رگناروک

بازی God of War Ragnarok در تاریخ ۱۸ آبان برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ منتشر می‌شود. اخیرا باندل پلی استیشن ۵ این عنوان و همچنین حجم آپدیت روز اول آن اعلام شده بود.

مطلب پیشنهادی:همه چیز درباره رگناروک؛ شامگاه خدایان نورسوقتی جهان به پایان می‌رسد
همه چیز درباره رگناروک؛ شامگاه خدایان نورس


بازی‌های ویدیویی ما را خشن می‌کنند؟

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا