تکنولوژی

اندروید 11 حالا پرکاربردترین نسخه سیستم عامل موبایل گوگل است

گوگل لیست نسخه‌های اندروید مورد استفاده کاربران را بروزرسانی کرده و اگرچه در این فهرست خبری از اندروید 12 نیست، اما اندروید 11 توانسته بالاتر از تمام نسخه‌های اندروید قرار بگیرد و بیشترین تعداد کاربران را داشته باشد.

گوگل هرچند وقت یکبار اطلاعات مربوط به سهم نسخه‌های مختلف اندروید را منتشر می‌کند، البته این غول جستجوی اینترنتی برای مدتی تصمیم گرفت چنین کاری را انجام ندهد. اما حالا این کمپانی اطلاعات را به گونه‌ای درون اندروید استودیو قرار می‌دهد که می‌توان سهم هر نسخه از اندروید را مشاهده کرد.

لیست اندروید استودیو معمولا هر شش ماه یکبار یا سالی یکبار منتشر می‌شود. آپدیت قبلی این فهرست مربوط به نوامبر 2021 بود و حالا در مه 2022 گوگل تصمیم به بروزرسانی آن گرفته است.

اندروید 11 بیشترین سهم را در بازار دارد

طبق جدیدترین فهرست، اندروید 11 بیشترین سهم را در میان نسخه‌های مختلف سیستم عامل موبایل گوگل دارد و سهم آن به 28.3 درصد رسیده که افزایش نزدیک به 4 درصدی را نسبت به سهم 24.2 درصدی گذشته نشان می‌دهد. این موضوع با توجه به فروش بالای گوشی‌های سامسونگ و افزایش تعداد بروزرسانی‌ها از سوی این شرکت، جای تعجب چندانی ندارد.

در مقابله افزایش سهم اندروید 11، سهم نسخه قبلی آن یعنی اندروید 10 کاهش یافته و از 26.5 درصد نوامبر 2021 به 23.9 درصد رسیده است. نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید هم کاهش سهم را تجربه کرده‌اند و برای مثال حالا سهم اندروید جلی‌بین به کمتر از 0.5 درصد رسیده است.

در این فهرست خبری از اندروید 12 نیست، اما این موضوع ارتباطی با میزان استفاده از آن ندارد. در حقیقت این چارت به توسعه‌دهندگان نشان می‌دهد که اپ‌های آن‌ها باید از کدام نسخه‌ها و APIها پشتیبانی کنند، بنابراین اندروید 12 احتمالا سهم چندان پایینی در بازار ندارد. انتظار می‌رود در گزارش بعدی که احتمالا 6 ماه دیگر از راه می‌رسد، سهم اندروید 12 مشخص شده باشد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا