تکنولوژی

سازمان جهانی بهداشت 92 مورد ابتلا به آبله میمون در 12 کشور جهان را تایید کرد

تا روز شنبه 92 مورد ابتلا به بیماری ویروسی آبله میمون و و 28 مورد مشکوک توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) تایید شده است. نکته قابل توجه اینکه شیوع آبله میمون در 12 کشوری از جهان گزارش شده که معمولا این بیماری در آن‌ها یافت نمی‌شود.

کشورهای اروپایی تاکنون بیش از 10 مورد را در این قاره تایید کرده‌اند. در ایالات متحده حداقل 1 مورد و کانادا دو مورد تایید شده است. به گفته سازمان جهانی بهداشت، آبله میمون معمولا در جنگل‌های استوایی آفریقای مرکزی و غربی یافت می‌شود، جایی که حیوانات حامل ویروس در آن‌ها زندگی می‌کنند.

WHO اخیرا در بیانیه‌ای نوشت:

«سازمان جهانی بهداشت با کشورهای تحت تاثیر شیوع و سایرین برای نظارت بر بیماری و حمایت از افرادی که ممکن است تحت تاثیر آن قرار بگیرند و ارائه دستورالعمل‌های مشخص در مورد نحوه مدیریت بیماری، همکاری می‌کند.»

شیوع آبله میمون خطرناک است؟

آبله میمون

آبله میمون بیماری بومی آفریقای مرکزی و غربی محسوب می‌شود. با توجه به اینکه شیوع این بیماری اکنون در کشورهایی مانند اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و ایالات متحده گزارش شده، سازمان جهانی بهداشت آن را غیرمعمول می‌داند. این سازمان همچنین احتمال داده که شیوع آن در آینده و همزمان با جشن‌های تابستانی، افزایش پیدا کند.

طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) و سازمان جهانی بهداشت، واکسن آبله بر اساس آزمایش‌های انجام شده در آفریقا، 85 درصد در پیشگیری بیماری آبله میمون موثر است.

به گفته CDC، آبله ‌میمون بیماری است که توسط یک نوع ویروس در خانواده آبله ایجاد می‌شود، اما به اندازه ویروس اصلی قدرتمند نیست. با این وجود، طبق آزمایش‌هایی که در آفریقا و روی این ویروس انجام شده، آبله‌ میمون در بین 10 نفر، می‌تواند منجر به مرگ یک نفر شود.

با وجود تمام نگرانی‌ها، دانشمندان انتظار ندارند این بیماری مانند کووید-19 به یک همه‌گیری تبدیل شود، زیرا روند انتقال آن کمی پیچیده‌تر است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا