عمومی

ظاهراً مدیران الکترونیک آرتز قصد دارند این شرکت را به اپل بفروشند

براساس گزارش اپل اینسایدر، شرکت الکترونیک آرتز طی چند وقت اخیر احتمال ادغام شدن خود با شرکتی دیگر را مطرح کرده و اپل یکی از شرکت‌هایی بوده که قصد داشته EA را به شرکت‌های تحت مالکیت خود اضافه کند. اپل سابقه‌ای طولانی‌مدت در تصاحب شرکت‌های مختلف دارد تا نیروهای متخصص خود را افزایش دهد و در بازارهای بیشتری حضور پیدا کند.

روز جمعه در گزارشی گفته شد برایان رابرتس، مدیرعامل کام‌کست، در تلاش بوده اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز را به ادغام این شرکت با NBCUniversal ترغیب کند. منابع ناشناس می‌گویند مذاکرات دیگری نیز انجام شده است. رسانه‌ی Puck می‌نویسد ویلسون و الکترونیک آرتز در چند سال اخیر «با چند خریدار احتمالی مذاکره کرده‌اند.» ظاهراً این شرکت‌ها اپل، دیزنی و آمازون را شامل می‌شود.

گفته می‌شود مدیران الکترونیک آرتز اشتیاق زیادی به فروش این شرکت داشته‌اند و با امضا شدن چند قرارداد ادغام شرکت‌ها در اوایل سال ۲۰۲۲، برای دستیابی به هدف خود جسورتر از قبل شده‌اند. امسال سونی با پرداخت ۳٫۶ میلیارد دلار استودیوی بازی‌سازی بانجی (توسعه‌دهنده‌ی بازی Destiny) را تصاحب کرد و شاهد اضافه شدن Zynga به زیرمجموعه‌ی Take-Two Interactive با مبلغ ۱۲٫۷ میلیارد دلار بودیم. مایکروسافت نیز اعلام کرد در قراردادی ۶۸٫۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد را به تصاحب خود درآورده است.

  • الکترونیک آرتز در آستانه پیوستن به شرکت یونیورسال قرار داشت

منابعی آگاه می‌گویند یکی از شروط الکترونیک آرتز برای ادغام با شرکتی دیگر این است که اندرو ویلسون همچنان به‌عنوان مدیرعامل باقی بماند. شرکت‌های اپل، دیزنی و آمازون به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی پاسخ نداده‌اند.

اپل در سال‌های اخیر به تدریج وارد صنعت بازی شده و اکنون سرویس‌‌های محبوبی نظیر اپل آرکید دارد؛‌ بااین‌حال دور از انتظار است که اهالی کوپرتینو بخواهند تن به قراردادهای این‌چنینی با الکترونیک آرتز بدهند. اپل به‌غیر از تصاحب سه میلیارد دلاری بیتس در سال ۲۰۱۴ نشان داده است که عادت ندارد شرکت‌های بزرگ را تصاحب کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا