موبایل

رکود بازار جهانی گوشی‌های هوشمند

شرکت تحقیقات بازار Canalys‌ اعلام کرد فروش تلفن هوشمند در سراسر جهان، در مدت سه ماه منتهی به سپتامبر، ۹ درصد کاهش یافت و به کاهشی ادامه داد که کل سال ۲۰۲۲ وجود داشته است. روند نزولی تقاضا، احتمالا به مدت ۹ ماه دیگر ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش lastech از ایسنا، افزایش نرخ بهره و قیمتهای انرژی، امسال اعتماد مصرف کنندگان را متزلزل کرده و کندی اقتصاد و قرنطینه های کووید ۱۹ در چین، عامل مهمی در کاهش فروش تلفن هوشمند بوده است. سازندگان چینی نظیر شیائومی، ویوو و اوپو همگی امسال کاهش دو رقمی فروش را ثبت کرده‌اند و تنها آیفون اپل بوده که در برابر شرایط بازار منعطف مانده است.

طبق آمار تخفیف‌ها و تبلیغ‌ها کمک کرد شرکت سامسونگ الکترونیکس که حضور چندانی در چین ندارد، برتری خود در بازار جهانی را با در اختیار داشتن ۲۲ درصد سهم، حفظ کند. اپل که سری ۱۴ آیفون را از سپتامبر روانه بازار کرد، سهم بازارش را به ۱۸ درصد افزایش داد اما شرکتهای اوپو و ویوو سهم کوچک‌تری نسبت به سال گذشته داشتند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگرچه اپل برنده اصلی سهم بازار در سه ماهه سوم بود، برنامه‌های افزایش تولید خانواده آیفون ۱۴ را لغو کرده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا