امنيت

نصب دستگاه‌های ردیاب روی وسایل شخصی ممنوع می‌شود

لایحه مذکور که HB672 نام گرفته در صورتیکه تصویب شود، نصب عمدی یک دستگاه یا اپلیکیشن ردیابی روی مایملک شخصی فرد بدون رضایت وی را ممنوع می کند.

به گزارش lastech از مهر، پس از آنکه شبکه خبری ۳News گزارشی از افزایش استفاده از دستگاه هایی مانند اپل ایر تگ توسط مزاحمان برای تعقیب افراد انجام داد، قانونگذاران اوهایو تصمیم گرفتند چالش روزافزون تعقیب از راه دور را کنترل کنند.

گزارش این شبکه خبری در ماه فوریه نشان داد شکافی در قانون این ایالت به افرادی بدون سابقه مزاحمت یا خشونت خانگی اجازه می دهد بدون هیچ مجازاتی افراد دیگر را تعقیب کنند.

طبق تحقیق این شبکه خبری، تعداد کمی از ایالات آمریکا قانونی علیه تعقیب الکترونیک دارند و اوهایو نیز از جمله ایالت هایی است که قانون خاصی در این زمینه تصویب نکرده است.

از سوی دیگر گزارشی در نشریه مادر بورد نشان داد تعقیب افراد با استفاده از ایرتگ چالشی محدود به چند رویداد معدود نیست. پس از آنکه نشریه مذکور سوابق رصد ایرتگ در چند واحد پلیس در آمریکا را درخواست کرد با ۱۵۰ گزارش روبرو شد. از این تعداد، ۵۰ پرونده شامل زنانی بود که تصور می کردند فردی با استفاده از ایرتگ آنها را ردیابی می کند.

اپل در ماه فوریه اعلام کرد قابلیت امنیتی جدیدی برای جلوگیری از تعقیب با ایرتگ اجرا می کند. این شرکت تصمیم دارد قابلیتی را فعال کند که به مالکان آیفون های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ اجازه می دهد هرگونه ایرتگ ناشناس را ردیابی کنند.این ابزار جهت و مسافت ایرتگ ناخواسته با آیفون را نشان می دهد. همچنین اپل تصمیم دارد هشدارهای ردیابی ناخواسته را نیز آپدیت کند تا درباره مزاحمان احتمالی به افراد آگاهی دهد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا