بازی

Call of Duty تا چند سال دیگر به گیم پس اضافه نمی‌شود

Call of Duty تا چند سال دیگر به گیم پس اضافه نمی‌شود

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت و انحصاری شدن سری بازی کال آو دیوتی (Call of Duty) در ماه‌های گذشته حاشیه‌های زیادی ایجاد کرده است و اوضاع روز به روز پیچیده‌تر می‌شود.

به نظر می‌رسد که قرارداد فعلی سونی با اکتیویژن برای چند سال آینده مانع انتقال کال آو دیوتی به سرویس گیم پس می‌شود. پاسخ مایکروسافت به CMA به یک توییت قدیمی از فیل اسپنسر اشاره دارد که در این زمینه صحبت کرده بود. مایکروسافت به قرارداد سونی و اکتیویژن پایبند است و نمی‌تواند سری بازی Call of Duty را به گیم پس اضافه کند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی The Gunkنظافت‌کاری در محیطی بیگانه
بررسی بازی The Gunk

سونی و اکتیویژن از نسل هشتم وارد یک معامله بازاریابی مشترک برای سری بازی کال آو دیوتی شدند که تا چند سال دیگر نیز ادامه دارد. از این رو حتی اگر خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت نهایی شود، باز هم یک سری ویژگی از Call of Duty در انحصار پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ قرار خواهد داشت.

چندی پیش سازمان CMA اعلام کرد که سوالات زیادی در مورد این معامله دارد و به همین خاطر وارد فاز دوم تحقیقات خود می‌شود. CMA نگران رقابت در بازار کنسول‌ها و سرویس‌های اشتراکی و استریم بازی است. با این وجود مایکروسافت نگرانی‌ آن‌ها را بی‌مورد می‌داند و این سازمان را به حمایت از سونی متهم کرد.

شورای اداری دفاع اقتصادی برزیل (CADE) دو هفته پیش اعلام کرد که خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را به رسمیت می‌شناسد و مخالفتی با آن نخواهد داشت. با این وجود رگولاتور رقابتی بریتانیا تا ۱ ماه مارچ ۲۰۲۳ (۱۰ اسفند) مهلت  خواست تا یافته‌های تحقیقات خود در مورد قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را منتشر می‌کند.

مطلب پیشنهادی:بهترین اتومبیل‌های Forza Horizon 5 برای دریفتدریفت و تکنیک
بهترین اتومبیل‌های Forza Horizon 5 برای دریفت


بازی‌های ویدیویی ما را خشن می‌کنند؟

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا