بازی

منابع آگاه ادعای صداپیشه Bayonetta درباره حقوق پیشنهادی پلاتینیوم گیمز را تکذیب کردند

منابع آگاه ادعای صداپیشه Bayonetta درباره حقوق پیشنهادی پلاتینیوم گیمز را تکذیب کردند

داستان جنجالی پیرامون حقوق پیشنهادی برای صداپیشه اصلی Bayonetta 3 عمیق‌تر از چیزیست که در ابتدا به نظر می‌رسید.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Mario Party Superstarsصد بازی و یک دنیا سرگرمی
بررسی بازی Mario Party Superstars

بازی Bayonetta 3 تنها مدت کوتاهی پیش از انتشار رسمی خود دچار یک حاشیه غیرمنتظره شد. پیش‌تر فهمیده بودیم که هلنا تیلور، صداپیشه بیونتا در دو نسخه اول سری و همچنین بازی‌های Super Smash Bros، برای Bayonetta 3 بازنگشته و جنیفر هیل، صداپیشه کهنه‌کار صنعت انیمیشن و بازی‌های ویدیویی، جانشین او شده است.

مشکل از جایی آغاز شد که تیلور با انتشار مجموعه‌ای از ویدیوها در توییتر، ادعا کرد که پلاتینیوم گیمز برای بازگشت او در نقش بیونتا تنها ۴۰۰۰ دلار حقوق پیشنهاد داده است. طبق این داستان، او سپس به نائب رئیس پلاتینیوم گیمز یعنی هیدکی کامیا در این باره ایمیل زد و کامیا با پیشنهاد یک مبلغ ناچیز و «غیراخلاقی» به او پاسخ داد. تیلور در ویدیوهایش، که اکنون بیش از ۱۰ میلیون بار دیده شده‌اند، از طرفداران خواست تا Bayonetta 3 را بایکوت کنند. تیلور همچنین به صداپیشه جدید حمله کرد و گفت که جنیفر هیل حقی ندارد خود را بیونتا بنامد، چرا که او این شخصیت را خلق کرده است.

اما اکنون می‌توان گفت ورق برگشته است، چون گزارش جیسون شرایر از بلومبرگ و همچنین اندی رابینسون از VGC جزئیات بیشتری از این داستان را برملا می‌کند. این دو رسانه با بررسی اسناد مربوطه و همچنین رجوع به منابع آگاه خود در پلاتینیوم گیمز، ادعا می‌کنند که این استودیو اتفاقا خواستار بازگشت صداپیشه اصلی بیونتا بوده و پیشنهادی بالاتر از ادعای تیلور به او مطرح کرده است.

مطلب پیشنهادی:آیا PS4 در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟دو راهی عقل و احساس!
آیا PS4 در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟

ظاهرا پلاتینیوم می‌خواسته تیلور را برای حداقل پنج جلسه ضبط صدا، که هر کدام نهایتا چهار ساعت به طول می‌انجامیدند، استخدام و برای هر جلسه بین سه تا چهار هزار دلار به او پرداخت کند. به عبارت دیگر، حقوق دریافتی تیلور برای Bayonetta 3 به مجموعا ۱۵ هزار دلار می‌رسید که به گفته منابع VGC، یک افزایش قابل توجه نسبت به حقوق او در Bayonetta 2 بود.

تیلور با رد این پیشنهاد، خواستار حقوق شش رقمه (بالای صد هزار دلار) به اضافه پاداش شده بود، که در نهایت توسط پلاتینیوم رد شد و این استودیو به دنبال یک صداپیشه جدید رفت. ظاهرا این استودیو بعدا پیشنهادی دیگر به تیلور داد تا او حضور کوتاهی در بازی داشته باشد، که باز هم توسط او رد شد. تیلور در پاسخ به بلومبرگ و VGC، تمام این ادعاها، از جمله پیشنهاد ۱۵ هزار دلاری را «یک دروغ کامل و یک شوخی بی‌مزه» خواند و به ادعای اولیه خود پایبند ماند. او همچنین در پاسخ به بلومبرگ نوشت که «می‌خواهد این فرنچایز لعنتی را پشت سر بگذارد و به زندگی خود در تئاتر ادامه دهد.»

پیش از انتشار این گزارش، جنیفر هیل در شبکه‌های اجتماعی بیانیه‌ای منتشر کرده بود و با بیان اینکه تحت NDA بوده و «اعتبار او گویای همه چیز است»، از مردم خواست تا به فکر تمام افراد و تیم‌هایی که در ساخت این پروژه دخیل بودند باشند. او اکنون توییتی منتشر کرده و نوشته که «درس‌های زیادی در این [ماجرا] وجود دارند.»

مدت‌هاست که صداپیشگان بازی‌های ویدیویی از حقوق دریافتی خود ناراضی هستند و معتقدند که لایق قدردانی و مزایای بیشتری هستند. شخصا با آن‌ها موافق هستم. قضاوت اینکه حقوق ۱۵ هزار دلاری، رقمی بسیار بالاتر از ۴ هزار دلار، برای صداپیشه بیونتا منصفانه است یا خیر را به شما می‌سپارم. اما فارغ از هر سرانجامی که این داستان داشته باشد، حقوق و مزایای صداپیشگان بازی‌های ویدیویی همچنان جای بحث دارد.

در هر صورت، بازی Bayonetta 3 در تاریخ ۶ آبان برای نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:پلاتینیوم گیمز می‌خواهد با مایکروسافت بازی کنسل شده خود را احیا کنددرخواست از فیل اسپسنر برای احیای بازی
پلاتینیوم گیمز می‌خواهد با مایکروسافت بازی کنسل شده خود را احیا کند


تماشا کنید: بازی‌های ویدیویی ما را خشن می‌کنند؟

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا