بازی

قیمت هدست‌های Meta Quest 2 افزایش خواهد یافت

قیمت هدست‌های Meta Quest 2 افزایش خواهد یافت

متا به تازگی اقدامی انجام داده که می‌توان احتمال داد به شدت مورد انتقاد قرار گیرد. معمولا در سال‌های پس از راه‌اندازی یک سخت‌افزار، قیمت آن ارزان‌تر می‌شود و اگر ارزان نشود، قیمت‌ها حداقل ثابت می‌مانند.

اما متا در جهت مخالف حرکت می‌کند. Meta Quest 2 یک هدست واقعیت مجازی بسیار موفق بوده و تا اوایل این ماه ۱۴.۸ میلیون واحد در سراسر جهان فروخته است. اما ظاهرا آنقدری که متا دوست داشته، درآمد کسب نکرده است.

به تازگی اعلام شد که قیمت هدست‌های واقعیت مجازی متا کوئست ۲ به مبلغ ۱۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. از اول آگوست (۱۰ مرداد) مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۴۰۰ دلار با قیمت فروخته خواهد شد، در حالی که نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

تا ۳۱ دسامبر، خریداران جدید هدست می‌توانند بازی Beat Saber را به صورت رایگان دریافت کنند. متا می‌گوید که قیمت لوازم جانبی Meta Quest 2 و واحدهای بازسازی شده نیز افزایش خواهد یافت.

اما چرا افزایش قیمت؟ به گفته متا، اگر آن‌ها بخواهند سرمایه‌گذاری در بخش واقعیت مجازی را به روشی که برنامه‌ریزی کردند، ادامه دهند، افزایش قیمت‌ها الزامی است. این شرکت نوشت:

شتاب و پویایی واقعیت مجازی غیرقابل انکار است. از بازی‌ها و بهره‌وری گرفته تا تناسب اندام و فراتر از آن، VR به طور فزاینده‌ای محبوب شده است، زیرا تاثیر مثبتی بر روش‌های کار، بازی و ارتباط ما با یکدیگر دارد. مردم بیش از ۱ میلیارد دلار روی برنامه‌های Meta Quest خرج کرده‌اند که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند بر ساخت بازی‌ها و تجربیاتی که واقعیت مجازی را عالی می‌سازند، ادامه دهند.

در عین حال، هزینه‌های ساخت و ارسال محصولات ما در حال افزایش بوده است. با تعدیل قیمت Quest 2، می‌توانیم به رشد سرمایه‌گذاری خود در تحقیقات پیشگامانه و توسعه محصول جدید ادامه دهیم که صنعت واقعیت مجازی را به ارتفاعات جدیدی سوق می‌دهد.

Meta Quest

و این سرمایه گذاری‌های بلند مدت چگونه خواهند بود؟ متا می‌گوید که در آینده چیزهای بیشتری در راه خواهند بود که در اواخر سال میلادی جاری با پروژه کامبریا (Project Cambria) آغاز می‌شود.

ما یک نقشه راه سخت‌افزاری جاه طلبانه برای واقعیت مجازی داریم که با عرضه هدست پیشرفته Project Cambria در اواخر سال میلادی آغاز می‌شود. پس از آن قصد داریم نسل‌های جدیدی از Meta Quest را ارسال کنیم.

باید گفت که این یک تغییر قیمت بحث‌برانگیز خواهد بود. قیمت‌گذاری Quest 2 یکی از جذاب‌ترین چیزها در مورد این سخت‌افزار بود، بنابراین افزایش قیمت آن چندان ایده‌آل نیست.


هوش مصنوعی چطور دنیای گیم رو عوض می‌کنه؟

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا