بازی

منتظر پورت پی‌سی بازی اورجینال Perfect Dark باشید

منتظر پورت پی‌سی بازی اورجینال Perfect Dark باشید

به‌نظر می‌رسد تمام کدهای بازی Perfect Dark که در زمان عرضه انحصاری نینتندو ۶۴ بود، مهندسی معکوس شده است. رایان دویر موفق شده کدهای منبع این شوتر کمیاب و محبوب از سال ۲۰۰۰ را به‌دست آورد.

مطلب پیشنهادی:ویجی‌لاگ پلاس: آینده ماینکرفت و تریلر گیم‌پلی GTAو پیروزی سونی پس از سال‌ها
ویجی‌لاگ پلاس: آینده ماینکرفت و تریلر گیم‌پلی GTA

هدف این کار اغلب ایجاد قابلیت ساخت نسخه و پورت پی‌سی توسط مخاطبان دیگر است و آن‌طور که VGC گزارش داده، از لحاظ قانونی و فنی هیچ مشکلی ندارد. در صورت ساخت پورت پی‌سی پرفکت دارک – که قطعا به‌زودی اتفاق خواهد افتاد – مادسازان می‌توانند انواع و اقسام مادها و قابلیت‌ها نظیر بهبود رزولوشن، نرخ فریم و کیفیت بافت‌ها را به آن اضافه نمایند.

طبق گزارشی که از وضعیت مهندسی معکوس بازی منتشر شده، نسخه‌های NTSC 1.0 و NTSC Final بازی حدود ۹۷ درصد تکمیل هستند. گرچه رایان دویر اعلام کرده که کار عملا به پایان رسیده و آن سه درصد باقی مانده مسئله‌ای فنی است.

Perfect Dark

پروژه مذکور به این دلیل قانونی محسوب می‌شود که کد بازی را از نقطه صفر بازسازی می‌کند و اصولا از هیچ‌گونه بافت، موسیقی یا هر المان دیگر که شامل قانون کپی‌رایت باشد به شکل مستقیم استفاده نمی‌کند.

جالب است بدانید پیش‌تر هم پروژه‌هایی برای مهندسی معکوس و ساخت پورت پی‌سی بازی‌های قدیمی انجام شده که مشهورترین آن‌ها The Legend of Zelda: Ocarina of Time بود. پورت پی‌سی و غیررسمی این بازی اوایل ۲۰۲۲ منتشر شد و مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۹ هم یک برنامه‌نویس سراغ بازی محبوب Super Mario 64 رفت و نهایتا پس از انتشار پورت پی‌سی، هواداران به‌واسطه ماد به آن گرافیک بصری نوین، افکت‌های پیشرفته و حتی رهگیری پرتو اضافه نمودند.

همان‌طور که در جریان هستید مایکروسافت هم‌اکنون روی نسخه ریبوت Perfect Dark کار می‌کند که البته طبق اخبار منتشر شده طی ماه‌های اخیر، توسعه آن خیلی خوب پیش نمی‌رود و این بازی علاوه بر کارگردان، چند ماه پیش نیمی از توسعه‌دهندگان خود را از دست داد.

مطلب پیشنهادی:هرآنچه که باید پیش از خرید پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر بدانیدبابت منبع تغذیه هوشمندانه هزینه کنید
هرآنچه که باید پیش از خرید پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر بدانید


تماشا کنید: بازی‌های ویدیویی ما را خشن می‌کنند؟

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا