بازی

اینتل چند هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

اینتل چند هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

مشکلات زنجیره تامین جهانی و تورمی تاثیر منفی زیادی روی بازار پی‌سی گیمینگ داشته و به همین خاطر اینتل (Intel) قصد دارد هزاران کارمند را اخراج کند. 

سایت بلومبرگ اعلام کرده است که اینتل این خبر را همزمان با گزارش مالی بعدی خود در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) منتشر می‌کند. از طرف دیگر این شرکت احتمالا تا چند ماه دیگر قیمت محصولات خود را بین ۱۰٪ تا ۲۰٪ افزایش خواهد داد. مدیرعامل Intel در گذشته اعلام کرده بود که در ادامه سال ۲۰۲۲ روی کاهش هزینه‌های کمپانی تمرکز خواهند کرد. 

مطلب پیشنهادی:هرآنچه که باید پیش از خرید خمیر سیلیکون بدانیدگرما، اصلی‌ترین دلیل فرسودگی قطعات
هرآنچه که باید پیش از خرید خمیر سیلیکون بدانید

با اخراج کارکنان هزینه‌های این شرکت بین ۱۰٪ تا ۱۵٪ کم می‌شود و اینتل می‌تواند چیزی حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار ذخیره کند. در این میان شغل کارمندهای بخش‌های فروش و بازاریابی با بیشترین خطر روبه‌رو هست و شاید ۲۰٪ آن‌ها اخراج شوند. باید اشاره کنیم که پیش‌بینی می‌شود بازار پی‌سی گیمینگ در سال ۲۰۲۳ به شرایط عادی و نرمال خود بازگردد. 

اینتل

شاید برای شما سوال شود که چه چیزی باعث افت در بازار پی‌سی گیمینگ شده است؟‌ جنگ اوکراین، تورم، مشکلات زنجیره تامین جهانی و کاهش تقاضای کروم‌بوک در هند و آفریقا بیشترین تاثیر منفی را روی این بازار داشته‌اند. البته اینتل سعی داشت با فروش سهام کمپانی Mobileye از اخراج کارکنان خود جلوگیری کند، اما این استراتژی نتیجه نداشت. 

از طرف دیگر شرکتی مثل EVGA با وجود اینکه بخش کارت گرافیک خود را تعطیل کرده است، هیچ کدام از کارکنان خود را اخراج نمی‌کند. این شرکت نه تنها قصد تولید کارت گرافیک‌های جدید ندارند، بلکه حتی به همکاری با اینتل یا AMD نیز فکر نمی‌کنند.

مطلب پیشنهادی:مادهایی که برای اسپایدرمن واجبه!دوباره نوبت شرک و سی‌جی شده
مادهایی که برای اسپایدرمن واجبه!


بهترین فیلم‌ های زامبی که مو به تنتان سیخ می‌کند

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا