بازی

مایکروسافت رگولاتور رقابتی بریتانیا را به طرفداری از سونی متهم کرد

مایکروسافت رگولاتور رقابتی بریتانیا را به طرفداری از سونی متهم کرد

رگولاتور رقابتی بریتانیا چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد تحقیقات خود در زمینه خرید اکتیویژن بلیزارد را بیشتر کند و به همین خاطر از سوی مایکروسافت به جانب‌داری از سونی متهم شده است. 

چندی پیش سازمان CMA اعلام کرد که سوالات زیادی در مورد این معامله دارد و به همین خاطر وارد فاز دوم تحقیقات خود می‌شود. CMA نگران رقابت در بازار کنسول‌ها و سرویس‌های اشتراکی و استریم بازی است. با این وجود مایکروسافت نگرانی‌ آن‌ها را بی‌مورد می‌داند و این سازمان را به حمایت از سونی متهم کرده است. 

مطلب پیشنهادی:چه تجهیزاتی برای اتصال دوال سنس به پی‌سی نیاز است؟لذت تجربه‌ی بازی‌های کامپیوتر با کنترلر دوال سنس
چه تجهیزاتی برای اتصال دوال سنس به پی‌سی نیاز است؟

مایکروسافت نگرانی‌های CMA را تئوری‌هایی بی پایه و اساس می‌داند و باور دارد که نیازی برای ورود به فاز دوم تحقیقات نبود. Microsoft باور دارد که خرید یک بازی از سوی این شرکت نمی‌تواند تاثیر زیادی روی سونی به عنوان رهبر صنعت ویدئو گیم داشته باشد و می‌تواند با رقابت فشرده‌تر وفق پیدا کند.

Microsoft همچنین به خرید بانجی و Haven توسط سونی اشاره و اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۱، بیش از ۲۸۰ بازی انحصاری برای کنسول‌های پلی استیشن منتشر شده است. این تعداد بازی ۵ برابر عناوین انحصاری ایکس باکس بوده و سونی نیز به بزرگنمایی اهمیت کال آو دیوتی متهم شده است. 

مایکروسافت

از طرف دیگر این شرکت بارها اعلام کرد ک قصد ندارد Call of Duty را به انحصار ایکس باکس درآورد. بلکه هدف آن‌ها عرضه این فرانچایز روی سرویس گیم پس است تا گزینه‌های بیشتری در اختیار بازیکنان قرار دهد. البته باید اشاره کنیم که نگرانی‌های CMA تنها به سونی و پلی استیشن محدود نمی‌شود و به سرویس‌های استریم آمازون و انویدیا نیز توجه می‌کند. 

 شورای اداری دفاع اقتصادی برزیل (CADE) هفته پیش اعلام کرد که خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را به رسمیت می‌شناسد و مخالفتی با آن نخواهد داشت. با این وجود رگولاتور رقابتی بریتانیا تا ۱ ماه مارچ ۲۰۲۳ (۱۰ اسفند) مهلت  خواست تا یافته‌های تحقیقات خود در مورد قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را منتشر می‌کند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی The Gunkنظافت‌کاری در محیطی بیگانه
بررسی بازی The Gunk


بهترین فیلم‌ های زامبی که مو به تنتان سیخ می‌کند

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا