رمز ارز

نوسانات پایین قیمت بیت کوین، آرامشی قبل از طوفان؟!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در این هفته اگر بخواهید با معامله‌گران ارزهای دیجیتال همسو شوید، سه عبارت را به طور مکرر خواهید شنید: “نوسان”، “قیمت اوراق قرضه” و پتانسیل “حرکت شدید” در قیمت بیت کوین.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

به گزارش سایت کوین تلگراف، بسیاری از تحلیل‌گران بر پرایس اکشن محدود بیت کوین تاکید دارند و این موضوع، برخی را به سوی این سوال سوق داده که آیا این نشانه‌ای از پایین آمدن بازار است یا مستقل شدن بیت کوین از بازارهای سهام؟

پلتفرم تحقیقاتی دلفی دیجیتال نیز به این موضوع پرداخته و وضعیت شاخص بولینگر  باندز (BBWP) را به عنوان دلیلی بر این موضوع که ممکن است حرکت بزرگی برای بیت‌کوین در راه باشد، تفسیر کرده است. به گفته دلفی دیجیتال، از لحاظ تاریخی، حرکت‌های BBWP  بالای 90 یا کمتر از 5 نقاط نوسان اصلی را مشخص می‌کنند.

نوسانات پایین قیمت بیت کوین، آرامشی قبل از طوفان؟!
نمودار BBWP

در حالی که هنوز خیلی زود است که نتیجه‌گیری کنیم که بیت کوین همبستگی خود را با بازارهای سهام شکسته است یا حتی به کف بازار رسیده است، داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که دوره‌های طولانی حرکت بی‌رمق قیمت، مراحل انباشت و توزیع را مشخص کرده است.

امتیاز روند انباشت گلس‌نود، معیاری که شدت تغییر تعادل کل سرمایه‌گذاران فعال را در 30 روز گذشته منعکس می‌کند، در حال حاضر در یک منطقه خنثی است که نشان‌دهنده وضعیت تعادل در ساختار انباشت بیت‌کوین است.

در گزارش گلس نود آمده است که چگونه از سال 2018 تا 2019، نهادهای دارای 1000 تا 10000 بیت کوین تمایل به فروش توکن‌های خود داشتند. طبق گزارش‌ها، دارندگان بیت کوین با تراز بزرگتر (بیشتر از 10000  عدد) اکنون خنثی عمل می‌کنند، در حالی که دارندگان 1000 تا 10000 بیت کوین در حال خرید هستند. در همین حال، سرمایه‌گذاران خرد نیز به معاملات خرید و فروش خود ادامه می‌دهند.

نوسان کجا اتفاق خواهد افتاد؟

بیت کوین در 120 روز گذشته در محدوده 18500 تا 24500 دلار معامله شده است و عوامل متعددی می‌تواند عامل عدم حرکت صعودی انفجاری باشد.

تعدادی از رویدادهای مهم اقتصادی قرار است در دو هفته آینده اتفاق بیفتد و این می‌تواند به تمایل معامله‌گران برای نشستن به نظاره بازار در این مدت کمک کند. رویدادهایی که قرار است در ماه اکتبر رخ دهد، عبارتند از؛

  • 12 اکتبر: صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)
  • 12 اکتبر: گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)
  • 17 اکتبر: آغاز فصل درآمد سه ماهه سوم
  • 28 اکتبر: شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE)

جدای از یک بازگشت صعودی قیمت جزئی در Dow ​​و S&P 500 ، بازارهای سهام همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهند و افزایش درگیری بین روسیه و اوکراین، به علاوه تقویت دلار آمریکا نیز می‌تواند به بیزاری سرمایه‌گذاران از دارایی‌های ریسکی کمک کند.

با تجزیه و تحلیل توزیع بیت کوین در بین دارندگان بلندمدت و کوتاه مدت، تحلیل‌گران به این نتیجه رسیدند که فروشندگان احتمالا خسته شده‌اند؛ زیرا بیش از 31 درصد از توکن‌های نگهداری شده توسط دارندگان بلندمدت با ضرر مواجهند.

در حالی که نمی‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت بیت‌کوین پس از افزایش نوسانات به کدام سمت خواهد رفت، مطالعه داده‌های زنجیره‌ای برای رمزگشایی از اقدامات نقش آفرینان در بازار در شرایط تقریباً آرام می‌تواند به سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری پس از شروع مجدد حرکت قیمت کمک کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا